بهنام فر:فرصت های زیادی در اندونزی سوخت

مربی پیشین تیم ملی کاراته گفت: تیم های اعزامی به رقابتهای جهانی از میان ۳۵ فرصت فقط ۱۰ مدال کسب کردند و این نشان دهند آن است که کادر فنی نتوانست انتظارات را برآورده کنده و ۲۵ فرصت را از دست داد.
به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز مهران بهنام فر با اشاره به نتایج تیم های رده های سنی پایه در رقابتهای قهرمانی جهان به خبرنگار مهر افزود: رقابتهای جهانی همیشه در سطح فنی بالایی برگزار می شود و من فکر می کنم با توجه به اینکه از چند ماه قبل ترکیب تیم ها و کادر فنی ها تفکیک شده بود کادر فنی نتوانست کاراته کاها را به خوبی برای این میدان بزرگ آماده کند.

وی که پیشنهاد سمندر برای هدایت این تیم را رد کرده بود اظهار داشت: برای حضور در چنین مسابقات سطح بالایی باید بهتر تدارک دیده می شد و تیم ها حداقل یک تورنمنت بین المللی را تجربه می کردند این شاید یکی از دلایل نتایج ضعیف کاراته کاها باشد ولی در چنین شرایطی هم کسب چند مدال برنز نمی تواند برای کاراته ایران در این رقابتها قابل قبول باشد.

مربی پیشین تیم ملی افزود: البته باید به دختران نوجوانی که موفق به کسب یک طلا و یک نقره شده و رنکنیگ تیم اعزامی را تا مکان هفتم بالا بردند خسته نباشید. این دو مدال وجه کاراته ایران در دنیا را حفظ کرد و باید از آنها تقدیر شود. همین دو مدال باعث شد تا در بخش دختران به مراتب نتیجه بهتری کسب کنیم.

بهنام فر به مسابقات رده سنی امید هم اشاره کرد و گفت: ما در بخش زیر ۲۱ سال ۵ فرصت داشتیم و با توجه به اینکه سطح فنی مسابقات این رده سنی بالاتر بود و اکثر کاراته های زبده و صاحب مدال در آن شرکت می کنند کسب سه مدال برنز قابل قبول بود و در دو وزنی هم که به مدال نرسیدیم کاراته کاها مبارزاتی خوبی به نمایش گذاشتند و چند دور در جدول بالا آمدند

وی در خصوص نتایج تیم های جوانان و نوجوانان گفت: در این دو رده سنی برای کسب مدال ده فرصت داشتیم که ۶ فرصت را از دست داده و تنها چهار نشان برنز بدست آمد و به صراحت باید عنوان داشت که نتایج خوب نبود انتظار کسب یک یا دو مدال خوشرنگ تر چندان دور از دسترس بود و باید گفت به نوعی نتایج ضعیفی بدست آمد.

این کارشناس کاراته ادامه داد: وفتی تیمی از ۳۵ فرصت کسب مدال ، ۲۵ فرصت را از دست می دهم و هشت برنز کسب می کند نمی توان گفت نتایج خوبی کسب شده است. کاراته ایران از بعد از رقابتهای جهانی سال گذشته در آلمان روزهای پرحاشیه ای را پشت سر گذاشت همین حاشیه تاثیر زیادی در بدنه کاراته کشور داشت که نتایج اندونزی یکی از آنها بود.

بهنام فر در خصوص حضور در انتخابات فدراسیون کاراته گفت: پیش از این هم به صراحت عنوان کرده بودم که برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده و با برنامه وارد رقابت می شوم. بازخوردی هم که در همین مدت کوتاه از جامعه کاراته داشتم نشان داد که تصمیم درستی گرفته ام و امیدوارم در صورت اعتماد مجمع بتوانم شرایط این رشته را سروسامان دهم.

وی در پایان خواستار تقدیر وزارت ورزش از ۱۰ کاراته کای با آتیه ای بود که دراندونزی موفق به کسب مدال شدند.

نهمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی نوجوانان ، جوانان و زیر ۲۱ سال جهان بعد از چهار روز رقابت ۱۴۲۵ کاراته کا از ۹۱ کشور عصر یکشنبه با قهرمانی ژاپن و عنوان هفتمی تیم اعزامی کشورمان با ۱۰ مدال طلا ، نقره و برنز به پایان رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا