فدراسیون کاراته مربیان و بازیکنان را عابربانک سیار نبیند

در شرایطی که کشورمان در جنگ اقتصادی به سر می برد و شرایط اقتصادی مناسبی در جامعه حاکم نیست متاسفانه برنامه های متعددی که از سوی دست اندرکاران فدراسیون کاراته در نحوه برگزاری مسابقات کاراته وان گرفته شده است تا برخلاف اینکه اندکی به فکر کاراته کاها و مربیان سازنده کشور باشد تنها در اندیشه تشریفات زیبا ، نظم های واهی و درآمد می باشد.

آیا مسئولین برگزاری مسابقات در طرح ایده های خود این موضوع را در نظر گرفته اند که کاراته کاها و مربیان شهرستانی باید مدت زمان چهار روزه (از وزن کشی نونهالان در روز پنج شنبه تا پایان مسابقات رده ی سنی امید در روز یک شنبه عصر) را برای این مسابقات صرف کنند.

آن هم در شرایطی که باید مکان و هزینه اسکان، مسئولیت سرپرستی بازیکنان رده های مختلف و هزینه ایاب و ذهاب را نیز پرداخت کنند. حال اگر این مربیان کارمند ادارات و یا شرکت های خصوصی باشند برای اخذ مرخصی در طول سال نیز دچار مشکل خواهند شد چه بسا در پایان دومین دوره مسابقات لیگ کاراته وان کشور هم مانند سال گذشته متوجه می شوند برای پوچ جنگیده اند و اعزامی وجود نخواهد داشت.

آیا مسئولین فدراسیون کاراته هزینه های جاری مسابقات برای هر بازیکن در هر مرحله از رقابت های کاراته وان را در نظر گرفته اند. بگذارید برایتان محاسبه کنیم.

یک ورزشکار برای حضور در مسابقات؛ باید مبلغ عضویت کاراته کا با تخفیف بیست و پنج هزار تومانی، ورودی مسابقات، هزینه ایاب و ذهاب که با توجه به مسافت های مختلف تغییر می یابد بعلاوه هزینه خوابگاه و خوراک را نیز اضافه کنید این هزینه محاسبه شده برای رده سنی نونهالان می باشد که اولین دوره حضور در کاراته وان را تجربه می کنند و هیچ چیز غیر از تجربه حضور در مسابقات عایدشان نمی شود که در کمترین حالت سیصد هزار توان برای یک بازیکن نونهال هزینه در بر دارد، حال اگر بازیکن رده ی نونهالان قرار باشد به همراه مربی خود چهار روز در تهران بماند که هزینه ای نزدیک به هشتصد تا یک میلیون تومان برای هر ورزشکار خرج بر می دارد. آیا این شرایط وجود نداشت که وزن کشی مسابقات در روز مسابقه انجام شود تا تعداد روزهای مسابقات کاهش یابد و هزینه مسابقات نیز کم شود.

اگر فدراسیون به دنبال شناخت افراد مستعد بود نمیتوانست از استانها بخواهد با برگزاری رقابتهای انتخابی بهترین بازیکنان خود را بر اساس سهمیه بندی نسبت به پتانسیل آن استان در مسابقات شرکت دهد تا بهترین های هر استان در مسابقات شرکت نمایند.

حال اگر هزینه‌های مسابقات را برای یک مربی سازنده بررسی کنیم متوجه می شویم،  یک مربی برای حضور در مسابقات ابتدا باید مبلغ ۱۰۰ هزار تومان بابت عضویت در دو سامانه کاراته کا و مربیگری پرداخت نماید. همچنین هزینه ایاب و ذهاب که با توجه به مسافت های مختلف تغییر می یابد را در نظر بگیرد بعلاوه هزینه خوابگاه و خوراک را نیز اضافه کنید و سرانجام هیچ سودی از حضور آنها نصیب ورزشکار و خودش نمی شود چرا که نه کاراته کا به مسابقات اعزام می شود و نه مربی سازنده برای حضور در کادر فنی دیده می شود.

آقای طباطبایی عاجزانه از شما خواهش می کنیم از مشاوران قویتری برای تصمیم گیری کمک بگیرید یا خود با دقت بیشتری اقدام به اتخاذ چنین تصمیماتی کنید چرا که انتهای این مسیر چیزی جز نابودی کاراته نیست. درست است که برنامه ریزی و اتخاذ این تصمیمات با افراد زیر دست شماست اما فراموش نکنیم که مهر و امضای شما پای این بخشنامه ها زده می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا