اسلایدر

مرحله سوم اردوی تیم ملی کاراته نونهالان در گیلان

سومین مرحله اردوی تیم ملی کاراته نونهالان در استان گیلان برگزار می شود. به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، سومین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته نونهالان از عصر روز ۱۵ شهریورماه آغاز و تا ۱۸ شهریور ماه در شهر آستارا استان گیلان باحضور ۴۵ کاراته کا ادامه خواهد یافت.   پیمان کرم وند از لرستان به عنوان مربی مهمان در این مرحله اردو حضور خواهد داشت.   کاراته کا ها پس از حضو در اردوی آماده سازی، عازم اردبیل می شوند تا در دومین مرحله لیگ کاراته وان شرکت کنند.   آدرس خوابگاه محل برگزاری اردو: آستارا- خیابان رستمیان-جنب اداره صنعت و معدن- خوابگاه دانشجویی شماره یک. (کاراته کاها برای هماهنگی با شماره ۰۹۱۴۷۰۲۳۰۳۴- نعمتی، تماس حاصل نمایند.)  

ثبت نام لیگ کاراته وان ایران تمدید شد

سازمان لیگ فدراسیون ثبت نام مرحله دوم لیگ کاراته وان ایران را تمدید کرد. به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، با اعلام سازمان لیگ فدراسیون ثبت نام در مرحله دوم لیگ کاراته وان ایران تا ساعت ۲۴ روز سه شنبه ۱۳ شهریور ماه تمدید شد.( در صورت تمدید مجدد کاراته کاها شامل جریمه می شوند.) دومین مرحله لیگ کاراته وان ایران ۱۸ شهریورماه برای دختران و ۱۹ شهریور ماه برای پسران به میزبانی استان اردبیل و در سالن شش هزار نفری حسین رضازاده برگزار می شود.   جهت کسب اطلاعات بیشتر به قسمت بخشنامه سایت مراجعه نمایید

هفته دوم لیگ آینده سازان کاراته &#۸۲۱۱; شهریور ۹۷

                       

تیم‌ ملی کاراته وارد کشور شد

با پایان تعدادی از مسابقات، ورزشکاران کشورمان در رشته‌های کاراته، والیبال ساحلی، تیراندازی با کمان و بدمینتون وارد کشور شدند. به گزارش کاراته نیوز، در ادامه بازگشت تیم های ملی اعزامی به جاکارتا به کشور تیم ملی کاراته به همراه تیم های ملی والیبال ساحلی، بدمینتون و تیراندازی با کمان در میان استقبال مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شدند. شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک و گروه تشریفات کمیته ملی المپیک به همراه مدیران و معاونین وزارت ورزش و جوانان به استقبال از تیم های ملی فوق پرداختند. کاروان ورزشی تیراندازی با کمان با یک برنز به کار خود در این بازی‌ها پایان داد. هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی به میزبانی جاکارتا و پالمبانگ در حال برگزاری است. مراسم اختتامیه روز یکشنبه برگزار می‌شود.

ستاره ای که سهیل نیست، موسوی است

در هجدهمین دوره از بازیهای آسیایی که به میزبانی اندونزی برگزار گردید، تیم ملی کاراته بانوان از ۴ فرصت خود به ۴ مدال دست یافت. به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز”، در این دوره از مسابقات قهرمانی بازیهای آسیایی تیم بانوان با کسب چهار مدال، نتیجه درخشانی را نسبت به دو دوره گذشته از نظر تعداد مدال کسب نمود. طراوت خاکسار، روزیتا علیپور، پگاه زنگنه و حمیده عباسعلی در کنار ستاره موسوی سرمربی تیم ملی با کسب دو نشان نقره و دو برنز با عملکردی مثبت حضوری موفق در این رقابتها به ثبت رساندند. در نخستین روز از این رقابت ها حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم به میدان رفت و در فینالی زود هنگام برابر آیومی از ژاپن حریف سنتی خود قرار گرفت و با قبول شکست در ثانیه های پایانی با نتیجه ۲ بر یک، به مدال برنز رسید.گفتنی است عباسعلی در بازیهای آسیایی اینچئون به نشان زرین طلا دست یافته بود. در روز دوم طراوت خاکسار و روزیتا علیپور نمایندگان ایران بودند. طراوت خاکسار در جدولی مناسب و در روز خوب با عملکردی تحسین برانگیز توانست به فینال راه یابد. در فینال برابر ون از چین تایپه نفر اول رنکینگ جهان قرار گرفت و با نتیجه ۴ …

هروی: حق مهدی‌زاده و پورشیب طلا بود/ خوشحالم که در تمامی اوزان مدال‌آوری کردیم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: همانطور که پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده بودیم به دنبال نتایجی بهتر از اینچئون بودیم که موفق هم شدیم، اما حق امیر مهدی‌زاده و پورشیب در این بازی‌ها طلا بود. به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم از اندونزی، شهرام هروی پس از کسب ۲ نشان طلا، یک نقره و یک برنز در رشته کاراته بازی‌های آسیایی اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرده بودیم به دنبال نتایجی بهتر از اینچئون بودیم که موفق هم شدیم، اما حق امیر مهدی‌زاده و پورشیب در این بازی‌ها طلا بود. وی تصریح کرد: :بچه‌ها ماه‌ها تمرین کردند تا در بازی‌های اندونزی قدرتمندانه ظاهر شوند، اما برخی مسائلی که فنی و یا روحی روانی نیست و از دست ما خارج است نگذاشت تا بتوانیم دو طلای دیگر را بدست آوریم. البته نمی‌خواهم زیاد روی ناداوری مانور کنم ولی حق مهدی‌زاده و پورشیب طلا بود. هروی در پایان خاطر نشان کرد: پتاتسیل کاراته ایران بسیار بالاتر اینهاست و باید از زحمات دیگر مربیان، ملی‌پوشان، رئیس و دبیر فدراسیون تشکر کنم. خوشحالم که بچه‌های ما در تمامی اوزان مدال آوری کردند، هر چند حق ما بیش از دو مدال طلا بود.

فرجی: برخی مسائل اجازه نداد طلاهای بیشتری بگیریم

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به اینکه برخی مسائل اجازه نداد تا تیم ایران به طلاهای بیشتری برسد٬ گفت: حق تیم مردان ایران٬ ۴ نشان طلا بود. به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم٬ محمدصادق فرجی روز دوشنبه در پایان رقابت‌های کاراته هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ که با کسب ۲ طلا٬ ۳ نقره و ۳ برنز برای تیم ایران همراه شد٬ گفت: باید این موفقیت را به مردم کشور و خانواده بزرگ کاراته تبریک بگویم. تیم مردان با برنامه‌ریزی و مراحل آماده‌سازی مناسبی که داشت با قدرت به جاکارتا آمد. تیم مردان ما شایسته کسب چهار طلا بود که متاسفانه روند قضاوت‌ها به گونه‌ای ادامه یافت که در حق امیر مهدی‌زاده و ذبیح‌اله پورشیب اجحاف شد. رئیس فدراسیون کاراته درباره عملکرد تیم بانوان ایران عنوان کرد: این برای اولین بار است که هر ۴ نماینده تیم بانوان ایران در بازی‌های آسیایی به مدال رسیدند که این مسئله موفقیت ارزشمندی است. وی با بیان اینکه بازی‌‌های آسیایی برنامه کوتاه مدت فدراسیون کاراته بود٬ گفت: المپیک ۲۰۲۰ هدف اصلی است که پیش از آن در رویدادهای مهمی شرکت خواهیم کرد. اکنون باید برای حضور در قهرمانی جهان که به میزبانی اسپانیا برگزار می‌شود آماده شویم. کاراته …

۸ فرصت، ۸ مدال؛ کارنامه صد در صدی کاراته در بازیهای آسیایی

سه روز قدرت نمایی، سه روز وجد و هیجان، سه روز اقتدار و غرور؛ دلیرمردان و شیرزنان کاراته در تاتامی جاکارتا کاری کردند کارستان؛ تیم هشت نفره مردان و زنان کاراته ایران در بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ با تبدیل هر هشت فرصت به مدالهای رنگارنگ، نمایش قدرت دادند. به گزارش کاراته نیوز در تاتامی جاکارتا، کاراته ایران بار دیگر نشان داد چه پتانسیل بالایی دارد؛ معدن ستاره ها و گنجیه ای از قهرمانان طرازاول، پرتوان، اما بی ادعا و کم توقع. در بازیهای هجدهم آسیا، کاراته ایران بار دیگر اثبات کرد در هر شرایطی می توان روی مدال آوری قهرمانانش هم در بخش مردان و هم در بخش زنان حساب باز کرد. طلای سجاد گنج زاده و بهمن عسگری، نقره طراوت خاکسار، رزیتا علیپور، امیر مهدی زاده و برنز پگاه زنگنه، حمیده عباسعلی و ذبیح اله پورشیب سبب شد تا سفره کاراته ایران در بازیهای آسیایی رنگین و پربار باشد. این موفقیت بزرگ و تاریخی بر جامعه ورزش، خانواده بزرگ کاراته، مسئولان زحمتکش فدراسیون، اعضای پرتلاش کادر فنی و ملی پوشان شایسته و افتخارآفرین کاراته تهنیت باد.

پورشیب: ۹ امتیاز من را ندادند/ با دست‌های پشت پرده به مدال طلا می‌رسند

ملی پوش کاراته وزن ۸۴- کیلوگرم ایران بعد از کسب مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا گفت: خدا رو شکر که به حداقل مدال رسیدم. به گزارش کاراته نیوز ذبیح اله پورشیب ضمن بیان مطب فوق به سایت فدراسیون کاراته گفت: نمی‌خواهم از داوری صحبت کنم، همه دیدند حتی تماشاگرانی که از کاراته سررشته ندارند متوجه ناداوری در دیدارم با رقیب کویتی در مرحله نیم نهایی شدند. وی خاطر نشان کرد: بیش از ۹ امتیاز من را ندادند و حریف من با کوچک‌ترین حرکت امتیاز می‌گرفت. در مسابقات دیروز داوران اروپایی و بی‌طرف بازی‌ها را قضاوت می‌کردند اما در بازی من ۲ داور عرب و ۲ داور آسیایی مسئول قضاوت بازی شدند. دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ افزود: هرچه زدم ندادند. ضربه‌های سه امتیازی من کاملا مشهود بود اما داورها امتیاز نمی‌دادند. پورشیب تصریح کرد: تلاش‌ ما به هدر میرود و کسانی که حقشان طلا نیست به مدال می‌رسند. وی گفت: تمام تلاشم برای رسیدن به طلا بود. این حریفان در لیگ جهانی و بازی‌های آسیایی هیچ جایگاهی ندارند و در برابر بچه‌های ما حرفی برای گفتن ندارند اما در بازی‌های آسیایی با دست‌های پشت پرده به مدال می‌رسند.

پورشیب سومین برنزی تیم ایران در بازیهای آسیایی

کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان با غلبه بر نماینده اردن مدال برنز وزن منهای ۸۴ کیلوگرم را کسب کرد. به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، ذبیح اله پورشیب در مبارزه اول موفق شد ۸ بر صفر جواهر حیدرف از تاجیکستان را از پیش رو بردارد. او در مبارزه دوم مقابل شریستا دیواس از نپال در وقت قانونی مبارزه به تساوی صفر بر صفر رسید و در هانتی با رای داوران برنده تاتامی شد. پورشیب در نیمه نهایی مقابل احمد المسفر از کویت قرار گرفت و بعد از کسب تساوی ۵ بر ۵ در وقت قانونی مبارزه، با قانون سنشو نتیجه را واگذار کرد تا برای کسب مدال برنز به روی تاتامی برود. او در دیدار رده بندی مقابل محمود ساجان از اردن به برتری ۳ بر ۲ رسید و مدال برنز این وزن را کسب کرد.

مدال طلا در دستان عسگری

ملی پوش وزن منهای ۷۵ کیلوگرم تیم ملی مردان مدال طلای بازیهای آسیایی جاکارتا را کسب کرد. به گزارش کاراته نیوز، در ادامه سومین روز از مسابقات کاراته در بازیهای آسیایی جاکارتا، در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم، بهمن عسگری در فینال به مصاف رائف الترکستانی از عربستان سعودی رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید و مدال طلای این وزن و دومین مدال طلای کاراته ایران در این رقابتها را بدست آورد. او ابتدا عبدالباسط واحدی از افغانستان را ۸ بر صفر برد سپس با همین نتیجه اوخونگو خانگیاخو از مغولستان را پشت سر گذاشت. در ادامه ۲ بر صفر تراوت پونگسای از تایلند را مغلوب کرد و در نیمه نهایی مقابل سو ویچون از چین تایپه پس از تساوی صفر بر صفر در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی برنده شد و به فینال راه یافت.

کاپیتان بانوان صاحب مدال برنز شد

پگاه زنگنه کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان مدال برنز بازیهای آسیایی جاکارتا را از آن خود کرد. به گزارش کاراته نیوز و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در وزن ۶۸- کیلوگرم بانوان، پگاه زنگنه در دیدار رده بندی گوین تای گوآن از ویتنام را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و به مدال برنز این وزن در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی دست یافت. او در اولین دیدار به مصاف غزل غفورا از قزاقستان رفت و پس از تساوی صفر بر صفر با رای داوران بازنده شد و با راهیابی این حریف به فینال, زنگنه به جدول شانس مجدد راه یافت. او در این گروه با دیلدورا آنادوردیوا از ازبکستان مبارزه کرد و به پیروزی ۳ بر صفر رسید.

رزیتا علیپور سومین مدال نقره تیم ایران را کسب کرد

کاراته کا وزن منهای ۶۱ کیلوگرم بانوان موفق به کسب مدال نقره بازیهای آسیایی جاکارتا شد. به گزارش کاراته نیوز، رزیتا علیپور کاراته کا وزن منهای ۶۱ کیلوگرم بانوان و آخرین نماینده کشورمان در روز دوم رقابتها به روی تاتامی رفت. رزیتا علیپور در مرحله یک‌هشتم نهایی به مصاف «سو جونگ شین» از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت. وی در مرحله بعدی با «سوکیا آوو» از تایلند مبارزه کرد و به برتری ۳ بر صفر رسید تا راهی نیمه نهایی شود. علیپور برای صعود به فینال «بارنو میرزایوا» از ازبکستان داشت که پس از تساوی صفر بر صفر، با هانتی (رأی داوران) به فینال راه یافت. علیپور در فینال به مصاف «ژیائو یان یین» از چین رفت که پس از تساوی صفر بر صفر، هانتی (رای داوران) به نفع حریف چینی صادر شد تا نماینده ایران به نایب قهرمانی برسد این چهاردهمین نقره کاروان ایران در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ است. در سومین و آخرین روز مسابقات کاراته در بازیهای آسیایی, ذبیح الله پورشیب, بهمن عسگری و پگاه زنگنه به مصاف حریفان خود خواهند رفت

مهدی زاده نقره بازیهای آسیایی را گرفت

کاراته کای سبک وزن تیم ملی کشورمان با شکست برابر رقیب خود از کشور میزبان به نشان نقره دست پیدا کرد تا اندونزی که تعقیب کننده ایران در جدول مدال هاست یک طلای دیگر بگیرد.به گزارش کاراته نیوز، در ادامه رقابتهای کاراته در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی امیر مهدی زاده در وزن ۶۰- کیلوگرم در مبارزه پایانی ۹ بر ۷ نتیجه را به «ساوانگسری» از اندونزی واگذار کرد و به نشان نقره دست پیدا کرد. امیر مهدی‌زاده پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف «جیسون رامیل» از فیلیپین رفت و ۶ بر صفر پیروز شد تا راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شود. وی در مرحله بعد مقابل «وان های انگوئن» از ویتنام قرار گرفت و پس از تساوی صفر بر صفر، با رأی داوران پیروز شد و گام به نیمه نهایی گذاشت. مهدی‌زاده در مرحله نیمه نهایی به مصاف «صدرالدین سایماتوف» از ازبکستان رفت و ۷ بر ۶ به برتری دست یافت و فینالست شد.

خاکسار به نقره بسنده کرد

کاراته کا وزن منهای ۵۵ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در بخش بانوان به مدال نقره بازیهای آسیایی جاکارتا دست یافت. به گزارش کاراته نیوز, طراوت خاکسار در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم در فینال مقابل تزو یان از چین تایپه نفر اول رنکینگ جهان قرار گرفت و ۴ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به مدال نقره رسید. خاکسار در نخستین مبارزه خود موفق به شکست نماینده افغانستان شد. این دیدار با نتیجه ۹ بر صفر به سود خاکسار تمام شد. در مرحله یک چهارم خاکسار به مصاف “کوکورداایستری” از اندونزی رفت و این دیدار نیز با نتیجه یک بر یک در هانتی به سود کاراته‌کای کشورمان به پایان رسید. خاکسار در نیمه نهایی با «جا می دینگ» از چین روبرو شد و به برتری پنج بر یک رسید تا راهی فینال شود.

دکمه بازگشت به بالا