کرمانشاه و یک زنگ خطر برای زند!

پس از انتصاب جمشید زند در جایگاه رئیس کمیته داوران بسیاری منتظر عملکرد مدیریتی ایشان در داوری کاراته بودند چه بسا پس از قبولی داوران متعدد در آزمون جهانی که در حاشیه رقابت های لیگ جهانی امارات برگزار شد، این موضوع را نشانه قدم رو به جلو داوری دانستند و لب به تشویق و تمجید و در برخی شرایط خارج از عرف گشودند.

به گزارش کاراته نیوز، این تمجید ها حتی پس از آخرین مرحله لیگ کاراته وان که در کرمانشاه برگزار شد نیز ادامه پیدا کرد و برخی از دوستان با ابراز رضایت از پرداخت به موقع حق الزحمه داوری ها این وظیفه الزامی را بزرگ جلوه دادند. موضوعی که شاید در دوران قبلی انجام نشده اما وظیفه ای بود که بر گردن مسئولین فدراسیون کاراته بود و هست و نیاز به تشکر، تمجیدو بزرگنمایی ندارد.

در شرایطی که شاید سرپرست کمیته داوران با بهره از شورای داوران خود باید بر نحوه قضاوت داوران، ارتقاء سطح داوری و جلوگیری از ناحقی های برخی از رقابت ها عمل کند . چه بسا که پس از رقابت های کاراته وان بسیاری از مربیان کشورمان با تماس و یا پیامی بابت نحوه قضاوت ها شکایت داشتند و با ارسال عکس و فیلم های متعدد خواستار بررسی قضاوت ها شدند.

متخصصین این پایگاه خبری فیلم های زیادی را بررسی کردند و متوجه شدند حق با برخی مربیان است و نوع قضاوت ها در بازی های حساس عادلانه نبوده و یک تصمیم عامدانه سبب باخت یک ورزشکار شده است، موضوعی که با توجه به شرایط مالی فعلی جامعه و نسلی که با امیدهای فراوان به این رقابت ها می آیند تا با حضور در رتبه های بالای رده بندی، به آرزوهای خود جامه عمل بپوشانند، ناجوانمردانه و به دور از شعار معروف کاراته است.

هر چند مدت زمان زیادی از حضور جمشید زند، سرپرست کمیته داوران در این سمت نمی گذرد و تا به اینجا نشان داده قصد دارد تا مسیر درستی را در پیش گیرد لذا باید به این نکته نیز توجه کند اگر تمام کارهای اداری مرتبط با داوران اصولی پیش رود اما در زمین مسابقه داوران نتوانند بر حسب عدل و حقانیت قضاوت کنند، تمام این کارها نادیده گرفته خواهد شد.

لطفا به جای توجه به تعاریف و تمجیدهای برخی دوستان که به واسطه منصب، رفاقت و یا دشمنی با رییس قبلی از شما صورت می گیرد، توجه بیشتری به نحوه قضاوت ها، همبستگی جامعه داوری و سطح دانش قضاوت داوران دعوت شده به مسابقات داشته باشید

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا