زنگنه: تیمی جنگنده و جسور را به قهرمانی آسیا اعزام می‌کنیم/ باید پا‌به‌پای سایر کشورها حرکت کنیم

مربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: امیدوارم که بتوانیم تیم ملی کاراته بانوان را از نظر تکنیکی تغییر دهیم و یک تیم جنگنده و جسور را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم.

به گزارش «کاراته نیوز» پگاه زنگنه در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که مرحله چهارم اردوی تیم ملی کاراته بانوان آغاز شده و شرایط تمرینات ملی پوشان به چه صورت است، اظهار داشت: چهارمین مرحله اردوی آماده سازی تیم ملی بانون جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در آکادمی ملی المپیک آغاز شده و تا ۱۲ اردیبهشت ماه این تمرینات ادامه خواهد داشت. طبق برنامه ریزی که انجام شده ۱۱ بازیکن در اردوی تیم ملی حضور دارند و در واقع تنها در وزن ۵۵- کیلوگرم ما ۳ بازیکن دعوت کرده‌ایم. تقریبا اوایل خردادماه انتخابی تیم ملی را خواهیم داشت و ممکن است ریزشی در بین نفرات حاضر در اردو‌ داشته باشیم و ترکیب تیم ملی جهت حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تا یک حدی مشخص شود.

مربی تیم ملی کاراته بانوان در پاسخ به این سوال که در انتخابی پیش رو قطعا شرایط آمادگی بدنی و فنی بچه‌ها مشخص خواهد شد؟ گفت: بله، ما در حال حاضر چهارمین مرحله اردویی تیم ملی را پشت سر میگذاریم و طی چند مرحله تمرین دیگر که پیش رو داریم، می‌توانیم به راحتی تغییرات را در ملی پوشان حس کنیم. در مرحله پایانی اردوها مشخص می شود که آن استراتژی و خواسته هایی که مربیان داشتند را ملی پوشان توانسته اند، برآورده کنند یا خیر.

زنگنه در پاسخ به این سوال که از نظر شما پیش از اعزام بانوان به مسابقات قهرمانی آسیا، آیا تیم ملی بانوان نیاز به حضور در دیدار تدارکاتی را دارد یا خیر؟، اظهار داشت: همه ما در تلاش هستیم که بچه های ما پیش از اعزام به قهرمانی آسیا در شرایط ایده آل قرار داشته باشند. ما نیاز به یک دیدار تدارکاتی داریم و اگر این شرایط مهیا شود، بچه ها با جان و دل تلاش می‌کنند.امیدواریم که این شرایط مهیا شود.

وی در پاسخ به این سوال که سال ۱۴۰۱ برای کاراته ایران سال بسیار پرترافیکی است، بدون شک فشار روحی و روانی روی ملی پوشان و کادرفنی بسیار زیاد خواهد بود، برای اینکه ملی پوشان پیش از اعزام به هر یک از مسابقات از لحاظ روحی و روانی به اوج آمادگی برسند چه چه برنامه ای دارید، خاطرنشان کرد: بله؛ امسال ما مسابقات قهرمانی آسیا، همبستگی کشورهای اسلامی، بازی های آسیایی و لیگ های جهانی را پیش رو داریم که واقعا کارمان سخت است. تیم ملی بانوان تا زمان آغاز مسابقات قهرمانی آسیا تقریبا ۸۰ روز زمان در اختیار دارد. امیدوارم که بتوانیم تیم ملی بانوان را از نظر تکنیکی تغییر دهیم و یک تیم جنگنده و جسور را به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام کنیم.

زنگنه ادامه داد: بدون شک با توجه به مسابقاتی که پیش رو داریم، فشار زیادی روی همه ما از همه نظر وجود دارد، اما در مجموع تصور می‌کنم که بچه های ما پتانسیل بالای دارند و تمرینات خوبی را انجام می دهند. البته ناگفته نماند، وقتی به مسابقات چند سال گذشته نگاه می‌کنیم، سطح فنی مسابقات بسیار بالا رفته است و اکثر کشورها از لحاظ فنی پیشرفت کرده اند و ما هم باید بیشتر تلاش کنیم.

مربی تیم ملی بانوان در واکنش به این سوال که آیا شما تیم های مختلف دنیا را آنالیز می‌کنید و تمرینات آنها را پیگیر هستید، گفت: به هر حال در دنیای رسانه همه چیز قابل رویت است. هر ساله در مسابقات مختلف کشورهای مختلفی را شاهدیم که مدال کسب می‌کنند. این نشان می دهد که همه کشورها روی بحث بدنسازی به خوبی کار می‌کنند و در واقع قدرت کاراته دیگر دست دو یا سه کشور آسیایی نیست. به عنوان مثال حتی در لیگ کاراته وان پرتغال که اخیرا برگزار شد، نماینده وزن ۵۰- کیلوگرم بانوان ونزوئلا مقابل قهرمان جهان ۶ بر صفر پیروز شد و در نهایت مدال طلای مسابقات را کسب کرد.

وی افزود: این اتفاق در حالی رخ داد که اصلا ونزوئلا در کاراته دنیا هیچ جایگاهی ندارد. این اتفاقات نشان می‌دهد که کشورها به خوبی در حال سرمایه گذاری هستند و حتی روی تک ستاره هایشان هم کار می‌کنند. به نظرم با علم تمرین همه ما می‌توانیم جلو برویم. ما هم باید تلاش کنیم پا به پای همه کشورهای دنیا تلاش کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا