روحانی: ناراحتی هروی می‌تواند به خاطر عدم توجه به موفقیت‌هایش باشد/ روسیه به دنبال برگزاری لیگ جهانی کاراته است

روحانی: ناراحتی هروی می‌تواند به خاطر عدم توجه به موفقیت‌هایش باشد/ روسیه به دنبال برگزاری لیگ جهانی کاراته است

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه گفت: دلیل ناراحتی هروی می‌تواند به عدم توجه به موفقیت‌هایش باشد و فکر می‌کنم در ماه‌های اخیر حقوق دریافت نکرده است.

به گزارش کاراته نیوز حسین روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی روسیه اظهار داشت: ساختار مسابقات انتخابی روسیه به گونه‌ای است که مسابقات در یک مرحله برگزار نمی‌شود و پس از سه مرحله هر ورزشکاری از لحاظ رنکینگ امتیاز بیشتری داشته باشد، انتخاب خواهد شد. البته اگر در وزنی مشکل داشته باشیم در نهایت تصمیم گیرنده اصلی خواهم بود. مرحله نخست مسابقات دو روز قبل از حضور من در روسیه برگزار شده بود و مرحله دوم نیز در ابتدای هفته جاری در شهر اورال برگزار شد.

وی تصریح کرد: سطح کیفی مسابقات به دلیل دوری طولانی مدت ورزشکاران از مسابقه خیلی بالا نبود. بعد از این مسابقات نیز جلسه‌ای با رئیس فدراسیون کاراته روسیه در خصوص برنامه‌های آینده برگزار کردیم و قرار شد جلسه دیگری نیز فردا(چهارشنبه) داشته باشیم تا در خصوص برنامه اردوها تا آغاز مسابقات سال۲۰۲۱ تصمیم بگیریم. فدراسیون کاراته روسیه و مسئولان ورزش این کشور برگزاری مسابقات لیگ جهانی کاراته وان مسکو در تاریخ ۲۱-۲۳ آذرماه سال جاری هستند، اما با توجه به پاندمی هر لحظه احتمال لغو مسابقات  وجود دارد.

سرمربی تیم ملی کاراته روسیه عنوان کرد: در صورت برگزاری، این مسابقات تاثیری در رنکینگ نخواهد داشت و فدراسیون کاراته روسیه با هماهنگی فدراسیون جهانی در تلاش است شرایطی را فراهم کند که همه ورزشکاران شانس حضور در این مسابقات را داشته باشند. تکلیف برگزاری این مسابقات در هفته‌های آینده مشخص خواهد شد. اگر قرار بر برگزاری باشد، به دنبال برگزاری کمپ تمرینی مشترک با چند کشور هستم و تمایل دارم در صورت تمایل تیم ملی کاراته ایران به عنوان یکی از قدرت‌های دنیا در این کمپ  و مسابقات حضور داشته باشد.

روحانی در خصوص شانس روسیه برای کسب سهمیه المپیک گفت: حضور در المپیک برای روسیه از اهمیت بالایی برخوردار است و در بخش دختران با توجه به سطح فنی خوب بازیکنان شانس بالایی برای کسب سهمیه داریم، اما در بخش پسران شانس‌مان روی کاغذ پایین‌تر است. برای روس‌ها با توجه به نداشتن رنکینگ یک سهمیه نیز خوب است، اما من هیچ وقت چه در زمانی که مسابقه می دادم و چه در مربیگری به کمترین قانع نبودم. تلاش خود را انجام خواهیم داد تا ببینیم خواست خدا چه خواهد بود.

وی در خصوص آغاز تمرنیات ملی‌پوشان کاراته ایران از آبان ماه تاکید کرد: همه کشورها در حال حاضر با تدابیر خاص اردوهای خود را شروع کردند. چشم بر هم بگذاریم  به زمان برگزاری المپیک می‌رسیم و برای کسب مدال المپیک نیز باید نگاه المپیکی داشته باشیم و تدابیری را از لحاظ بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها فراهم کنیم تا تمرینات آغاز کنیم. در حال حاضر ۸ ماه  از برگزاری آخرین مسابقات گذشته و ملی‌پوشان بعد از یک استراحت مناسب برای تمرینات از انگیزه بالایی برخوردار هستند تا در المپیک برای ایران و ایرانی افتخارآفرینی کنند.

مربی سابق تیم ملی کاراته در خصوص سکوت چند ماهه شهرام هروی عنوان کرد:  متاسفانه دیدگاه حرفه‌ای نسبت به مربی در ایران وجود ندارد. در ایران همیشه در افتخارآفرینی‌ها  نگاه تبعیض آمیز مسئولان نسبت به عملکرد مربیان را می‌بینیم و این بزرگترین مشکل است. یک مربی حرفه‌ای از زندگی و اعتبار خود برای موفقیت خرج می‌کند و اگر نتیجه نگیرد انتقادات زیادی وجود دارد و اگر موفقیت باشد  نیز هیچ وقت نقش مربیان دیده نمی‌شود.  ناراحتی هروی نیز می‌تواند به خاطر عدم توجه به موفقیت‌هایش باشد.

روحانی تاکید کرد: در روسیه شرایط کاملا با ایران متفاوت است و دبیر فدراسیون کاراته مستقیما و به صورت مداوم پیگیر کارهای من است. این در حالی است که در ایران اگر دچار مشکل شوید باید به دنبال صد نفر بگیرد تا به داد شما برسند. جالب است که ساختار فدراسیون کاراته روسیه تنها با ۲ کارمند اداره می‌شود و با همین ۲نفر لیگ جهانی کاراته وان ۲۰۱۹ مسکو بهترین مرحله از لحاظ برگزاری بود. این نشان می‌دهد که یک فدراسیون را با ۲ نفر نیز می‌توان به صورت درست اداره کرد و مهم اجرای درست وظایف است.

دارنده چهار مدال مسابقات جهانی کاراته  تصریح کرد: در خصوص ناراحتی هروی  باید با او صحبت و دلایل ناراحتی‌اش مشخص شود. باید از  هروی سوال کرد که در ماه‌های اخیر حقوق دریافت کرده است  یا نه، اما تا جایی که می‌دانم دریافتی نداشته است. هروی همه جوره در حال کنار آمدن با شرایط است و در این شرایط باید هوای سیستم ورزش کشور نیز به او باشد. این مسائل را شاید خیلی‌ها مطرح نکنند، اما من به خاطر اینکه با این مشکلات دست و پنجه نرم کردم، می‌گویم.

وی در پایان گفت: ۶ سال مربی تیم ملی کاراته بودم و در طی این سال‌ها احترام، حمایت و قدردانی از زحماتی که برای موفقیت‌های تیم ملی کشیده شده بود  را ندیدم و این موضوع یکی از دلایل ناراحتی‌ام است. از لحاظ حقوقی نیز حقوق من ماهی ۲ میلیون بود که ۲۰۰ هزار تومان مالیات کسر و یک میلیون و هشتصد هزار تومان برای مربیگری تیم ملی بعد از ۱۷ سال عضویت در تیم ملی و قهرمانی تیم ملی در جهان دریافت می‌کردم. از خودمان بپرسیم که با یک میلیون و هشتصد هزار تومان یک مربی می‌تواند زندگی کند؟

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا