دو خبر و یک سوال؟

خبر اول: سرمربی تیم تکواندو نوجوانان ایران گفت: رقابت‌های قهرمانی آسیا در رده نوجوانان از مسابقات جهانی دشوارتر است و رسیدن به عنوان قهرمانی در این شرایط و بعد از ۱۸ سال طعم دیگری داشت

خبر دوم: قرعه کشی رقابت های قهرمانی جودو نوجوانان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ انجام شد و نمایندگان ایران رقبای خود را شناختند

🔻 متوجه شدید؟

خبر اول مربوط به اعزام تیم ملی نوجوانان و جوانان تکواندو به مسابقات آسیایی و کسب عنوان قهرمانی است و خبر دوم به اعزام تیم ملی جودو نوجوانان و جوانان، به مسابقات آسیا و اقیانوسیه اشاره دارد

این اخبار چه اهمیتی برای کاراته کاها دارد؟

اگر اخبار تکواندو و جودو را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که تیم بزرگسالان این دو رشته بعد از المپیک ریودوژانیرو افت وحشتناکی را تجربه می کنند و تکواندو از روزهای خوب خود فاصله گرفته و فاصله بین بازیکنان جدید با افراد قدیمی بسیار زیاد است. تیم ملی جودو هم که عملا به دو بازیکن خاص محدود شده است.

حالا مدیران این دو فدراسیون به این نتیجه رسیدند که نیاز به پشتوانه سازی دارند و بهترین تصمیم هم حمایت از رده های سنی نوجوانان و جوانان است و بدین ترتیب با اعزام تیم ملی این رده به مسابقات معتبر، شروع به پشتوانه سازی کرده اند.

اما جالب اینجاست که در رشته ی کاراته، با توجه به بالارفتن سن ملی پوشان و عدم کسب نتایج قابل قبول در آسیا، به جای اینکه به آینده نگاه کنند و پشتوانه تیم های ملی را تقویت کنند به بهانه المپیک یکبار مصرف به سادگی روی اعزام تیم های ملی نوجوانان و جوانان به مسابقات قهرمانی آسیا قلم قرمز کشیدند تا بخاطر صرفه جویی ارزی به نفع تیم المپیکی؛ روحیه و روان امیدهای آینده کاراته ایران، مربیان سازنده و خانواده های این قهرمانان را از بین برده و انگیزه ی فعالیت در مسیر قهرمانی را از آنها گرفتند.

مسوول محترم!

المپیک کاراته فقط در ۳ وزن انفرادی است و از همین حالا مشخص است که برای هر کشوری در هر وزنی یک مدال رزرو شده است. همه ی کشورها در حال سرمایه گذاری بر روی نفرات مدال آور خود هستند اما ایران شاید تنها کشوری باشد که به بهانه المپیک کاراته و با اینکه نفرات اعزامی آن مشخص است، یک اتوبوس بازیکن مسن وبدون شانس را به اینسو و آنسو اعزام می کند و آینده سازان کاراته ایران را قربانی تخیلات و اوهام می کنند.

آقای مسوول به تکواندو و جودو نگاه کنید.

نویسنده: علیرضا هاشمی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا