مقام نخست رقابت‌های بین‌المللی سوکیوکوشین به ایران رسید

نایب رئیس سبک سوکیوکوشین کاراته ایران گفت: بانوان تیم ملی ایران توانست مقام نخست مسابقات بین‌المللی سوکیوکوشین را در کارنامه خود ثبت کند و تیم‌های افغانستان و عراق به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز شیدا مردانی در گفت‌و‌گو با تسنیم، پیرامون مسابقات بین‌المللی سوکیوکوشین کاراته که روز گذشته در بخش بانوان به میزبانی اصفهان، در سالن ۱۷ شهریور تختی برگزار شد اظهار کرد: دیروز نزدیک به ۱۵۰ ورزشکار خانم از کشور‌های لبنان، کویت، آذربایجان، هلند، امارات، افغانستان، پاکستان و ایران در تمام رده‌های سنی به مبارزه پرداختند.
وی تصریح کرد: بسیار خوشحال هستیم که بازیکنان توانستند نتیجه زحمات تمام مسئولان به خصوص خانواده کاراته را با کسب این مقام بدهند و این مسابقه سبب شد تا قدرت بانوان بیشتر از همیشه اثبات شود.
نایب رئیس سبک سوکیوکوشین کاراته ایران افزود: بنده در اصفهان زندگی می‌کنم و بهتر می‌توانستم میزبانی را برگزار کنم به همین دلیل پیشنهاد این مسابقات را به رئیس هیئت کاراته اصفهان دادیم و خوشبختانه علی دعوایی‌ها توانستند میزبانی این مسابقات را برای نخستین بار در استان اصفهان برعهده بگیرند.
وی بیان کرد: نزدیک به یک سال است که این سبک در ایران و اصفهان شروع به کار کرده و ما شاهد پیشرفت چشمگیر آن بوه‌ایم، به گونه‌ای که در این مدت کوتاه توانسته‌ایم در مقابل اکثر کشور‌های عربی مقام نخست را برای خود رقم بزنیم که در آینده‌ای نچندان دور بازیکنان ما به مسابقات جهانی راه پیدا می‌کنند.
مرادی به علت پیشرفت این سبک اشاره کرد و افزود: سبک سوکیوکوشین سبک جدیدی است که با هدف گرایش جوانان پایه‌ریزی شده است به همین خاطر میل و رغبت آنها برای پیشرفت بسیار زیاد است و با جدیت تمرین می‌کنند تا هرچه سریع‌تربه   مسابقات درون مرزی و برون مرزی راه پیدا کنند.
وی تصریح کرد: حدود ۲۴ نفر بازیکن از کل استان اصفهان و نزدیک به ۱۰ نفر مربی اصفهانی در این مسابقات شرکت کردند که خوشبختانه این مسابقات به بهترین شکل و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا