سمندر: کاراته ۸۰ درصد راه المپیکی شدن را طی کرده/ اتفاق بزرگی در حال رخ دادن است

رئیس فدراسیون کاراته گفت: خوشبختانه با تصمیماتی که ژاپنی‌ها گرفته‌اند، کاراته ۸۰ درصد راه را برای المپیکی شدن طی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری فارس، کمیته المپیک ۲۰۲۰ توکیو ۵ رشته ورزشی را برای حضور در این بازی‌ها به ioc معرفی کرد. یکی از رشته‌های معرفی شده از این ۵ رشته کاراته است که این موضوع برای کاراته ایران که در دنیا جایگاه خوبی دارد، خبر خوشایندی است.

علیرضا سمندر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد پیشنهاد شدن کاراته برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ ، اظهار داشت: رئیس فدراسیون جهانی مدتی پیش به ما گفته بود که قطعاً‌ کاراته در ۲۰۲۰ المپیکی خواهد شد، نگاه کنید کاراته به پارالمپیک راه پیدا کرد و به امید خدا به المپیک نیز راه پیدا خواهد کرد. حالا با پیشنهاد ژاپنی‌ها برای المپیکی شدن کاراته فکر می‌کنم تقریباً این رشته ۸۰ درصد راه را برای رسیدن به المپیک طی کرده است. به اعتقاد خانواده کاراته اتفاق بزرگی در کاراته قرار است رخ بدهد.

وی در ادامه افزود: با توجه به افتخارآفرینی و مدال‌آوری‌های کاراته کشورمان در مسابقات جهانی و بازی‌های آسیایی شانس کسب مدال در المپیک را نیز داریم. به هر حال با ورود کاراته به المپیک شانس کسب مدال کشورمان در یک رویداد بزرگ بیشتر می‌شود.

سمندر در مورد اعزام تیم ملی نوجوانان، جوانان و امید به اندونزی، اظهار داشت:‌ مسابقات جهانی نوجوانان، جوانان و امید قرار است ۲۱ آبان‌ماه در اندونزی برگزار شود، اما ما در تلاشیم کاراته‌کاها را زودتر از زمان موعد به مسابقات اعزام کنیم. امروز جلسه‌ای را با حضور نایب‌ رئیس مردان، مربیان و رئیس کمیته داوران و سرپرست دبیری فدراسیون داشتیم و در مورد اعزام به مسابقات صحبت‌هایی را مطرح کردیم و به جمع بندی هم رسیدیم. ما به این تصمیم رسیده‌ایم به جای اینکه تیم را ۱۸ آبان به اندونزی اعزام کنیم ملی‌پوشان را به همراه داوران ۱۳ آبان به اندوزی اعزام کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌هایی که شده یک اردوی مشترکی قرار است بین قزاقستان، ترکیه و چند کشور دیگر برگزار شود که ما نیز در حال رایزنی هستیم تا ملی‌پوشانمان را در آن اردوی مشترک شرکت دهیم. به هر حال با زمانی که در اختیار داریم ملی‌پوشان می‌تواند با شرایط آب و هوایی آنجا آشنا شوند. برخی از ملی‌پوشان ما تا به امروز سفر خارجی نرفته‌اند و این یک هفته زودتر اعزام شدن باعث می‌شود با شرایط مسابقات آشنا شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا