پورشیب: مقصر نه فدراسیون است و نه کادر فنی / مربیان ایرانی از دانش بالایی برخوردارند

کاپیتان تیم ملی کاراته گفت : فدراسیون و کادر فنی تمام تلاششان را کردند اما مشکلات مالی که در فدراسیون وجود دارد تأثیر نهایی اش را گذاشت

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، ذبیح اله پورشیب کاپیتان باسابقه تیم ملی کاراته در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: از سال ۸۴ که به عضویت تیم ملی درآمدم و خدا کمک کرده که در این مدت ۱۰ سال عضو ثابت تیم ملی بودم، در مسابقات مختلفی شرکت کردم و در این مدت با مربیان مختلفی کار کرده ام از جمله دباغیان و همچنین سلیمانی و خیلی مربیان دیگر.
وی ادامه داد : به نظر من دلیل عدم نتیجه گیری مشکل فنی نبود چون مربیان ایرانی از دانش بالایی برخوردارند و این کادر فنی که با ما کار کردند و همچنین کادر فنی قبلی که برای ما زحمت کشیدند با هر دو کادر فنی کار کردم و هر دو از مربیان خوب و با دانش ایران هستند و هیچکس نمی تواند از لحاظ فنی خرده ای به آنها بگیرد .

مربیان ایرانی از دانش بالایی برخورداند
کاپیتان با اخلاق تیم ملی کاراته افزدود: به نظر من هیچ کدام از مربیان تیم ملی و مربیان ایرانی از لحاظ فنی ضعیف نیستند و از طرفی هم همه انتظار دارند که تیم ملی ایران همیشه بهترین نتیجه را کسب کند و بهترین مدالها را به خود اختصاص دهد اما آیا بهترین تیم ها و بهترین ورزشکاران دنیا همیشه در اوج هستند و آیا می توانند همیشه بهترین نتیجه را کسب کنند ؟ به نظر من این طبیعی است که نتایج یک تیم یا بازیکن بالا و پایین می شود و عوامل مختلف دست به دست هم می دهد که این نتایج بدست بیاید .
ملی پوش وزن ۸۴+ کیلوگرم بیان داشت : نباید انتظار داشته باشیم که همیشه تمام مدال ها برای ما باشد و فاکتورهای مختلفی دست به دست هم می دهد که تیم نتیجه بگیرد و یا برعکس .
کاپیتان باسابقه تیم ملی مهمترین دلیل عدم کسب نتایج مطلوب را نداشتن اردوهای منظم بیان نمود و گفت : مهمترین دلیلی که باعث شد نتیجه بهتری نگیریم این بود که ما امسال اردوهای منظمی نداشتیم و هر هفته یک شهر بودیم و این یکی از عواملی بود که واقعآ تأثیر گذار بود، ما امکانات خوب و اردوهای منسجمی نداشتیم و تمام این مشکلات دست به دست هم داد که نتوانیم نتیجه مطلوب را کسب کنیم و این دست کادر فنی و مربیان تیم ملی و نیز فدراسیون کاراته نبود چون فدراسیون کاراته با شرایط و مشکلاتی که داشت مجبور بود اردوها را در شهرهای مختلف برگزار کند .
وی با اشاره به سالهای گذشته گفت : حتی ما چند سال پیش زمانی که تیم ما چند هفته از این نظم و انضباط دور می شد و بی نظمی در اردو بوجود می آمد همین مسئله باعث می شد در مسابقات نتیجه خوبی بدست نمی آوردیم .
پور شیب خاطرنشان کرد : به نظر من در این دوره بچه ها در حین مسابقه تمرکز لازم را نداشتند و همین جابجایی ها باعث خستگی ذهنی و بدنی می شود و خیلی تأثیرگذار است .
وی ادامه داد : به هرحال برد و باخت در مسابقات وجود دارد و همیشه همه چیز بر وفق مراد پیش نمی رود .

عدم ثبات مدیریت تأثیر منفی دارد
کاپیتان تیم ملی تصریح کرد : متأسفانه توجه لازم به رشته کاراته نمی شود و این خیلی مهم است و کاراته را فقط و فقط برای بازیهای آسیایی و یا مسابقات مهم می خواهند و این می تواند خیلی لطمه به کاراته وارد کند به همین خاطر است که کاراته مواقعی خوب است و زمانی هم نتایج خوبی را کسب نمی کند ، در سالهای گذشته شاهد تغییر زیاد مدیریت در کاراته بوده ایم و عدم ثبات مدیریتی نیز خیلی تأثیرگذار است .
همچنین عدم بازیهای تدارکاتی و نرفتن به تورنمنت های مختلف و زمانی که باید می رفتیم نرفتیم و زمانی هم که می خواستیم برویم هیچ تورنمنتی وجود نداشت !
پورشیب در پایان با اشاره به کسب نتایج خوب کاراته در سالهای اخیر بیان داشت : از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ و قهرمانی جهان در کشور فرانسه و نیز قهرمانی آسیا در امارات و قهرمانی جهان در کشور آلمان که آن نتایج خیلی خوب رقم خورد نتیجه حضور در تورنمت های و مسابقات مختلف بود . تا قبل از مسابقات جهانی آلمان من نزدیک به ۱۵ مسابقه و تورنمت شرکت داشتم و اغلب نفرات در مسابقات و تورنمت های گوناگون شرکت کردند و همین باعث شد که بچه ها آماده بودند و تمرکز بالایی داشتند وس متأسفانه این دوره این گونه شد و انشااله در مسابقات بعدی جبران کنیم .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا