آرین‌خو: به کاراته خیانت کردند، تنها چاره تغییر رئیس فدراسیون است

مدیر پیشین‌ تیم‌های ملی کاراته ضمن انتقاد شدید از عملکرد علیرضا سمندر خواستار تغییر ریاست این فدراسیون شد.

 به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، محمد آرین‌خو در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم عنوان کرد: نتایجی که در رقابت‌های قهرمانی آسیا در ژاپن بدست آمد خیانتی به کاراته بود. کسی که تنها خودش را ببیند نتیجه‌ای جز این نخواهد دید و تنها چاره برای کاراته ایران در شرایط کنونی تغییر در راس فدراسیون است. امیدوارم فردی جایگزین سمندر شود که نه اهل حزب و گروه بازی باشد و نه اینکه تنها خودش را ببیند.وی ادامه داد: سال ۱۹۹۹ به عنوان مدیر تیم ملی در کنار تیم بودم و در آن زمان با ۶ طلا یک نقره و برنز قهرمان آسیا شدیم. در سال ۲۰۰۹ با مدیریت من و سرمربیگری سلیمانی باز هم ۶ طلا گرفتیم و در تیمی ژاپن را شکست دادیم. این عناوین در حالی بود که در آن زمان هنوز خانم‌ها به مسابقات اعزام نمی‌شدند. در امارات هم که دوره قبل رقابت‌های قهرمانی آسیا بود باز تیم قهرمان شد. حالا رئیس فدراسیون کاراته بیاید و در این مورد توضیح دهد.

پیشکسوت کاراته کشورمان اظهار داشت: به کسی که حتی به گروه خودش هم خیانت می‌کند نمی‌توان اعتماد کرد. ما با او قول و قراری داشتیم و در صورت حضورمان  قطعا بهتر از این نتیجه می‌گرفتیم اما به نوعی کار کرد که مجبور به استعفا شدیم. بعدها آشوری دبیر وقت فدراسیون به من گفت او هم قربانی سمندر شده است. او استعفایش را به من نشان داد و گفت سمندر استعفایش را قبول نکرد و بعدا خودش او را عزل کرد.

آرین‌خو گفت: نه دنبال پست هستم و نه مقام اما باید به داد کاراته رسید. همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد تنها راه چاره کاراته تغییر رئیس فدراسیون است. سمندر نه تنها این نتایج ضعیف را گرفت بلکه حتی نتوانست از کرسی ما در آسیا دفاع کند. او کاراته را به دو قطب گیلان و قم تقسیم کرده است. چرا باید تیم ملی در قم تمرین کند؟ آب و هوای قم با ژاپن یکی است؟! باج دادن برای ماندن درست نیست.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا