کرسی ایران در کاراته آسیا از دست رفت

با رای نیاوردن رییس کنونی فدراسیون کاراته ایران و از دست رفتن کرسی رییس سابق این فدراسیون در کنفدراسیون کاراته آسیا، ایران هیچ عضوی در هیات رییسه این کنفدراسیون ندارد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز و به نقل از ایسنا، علیرضا سمندر رییس فدراسیون کاراته که برای عضویت در هیات رییسه کنفدراسیون کاراته آسیا نامزد شده بود، نتوانست حد نصاب لازم آرا را بیاورد.

سمندر که خود را برای عضویت در هیات رییسه کنفدراسیون کاراته آسیا نامزد کرده بود تلاش می‌کرد تا به عنوان یکی از دو نماینده غرب آسیا به عضویت هیات رییسه این کنفدراسیون درآید. نمایندگان کشورهای امارات، کویت و اردن به همراه ایران چهار نفری بودند که تلاش می‌کردند تا یکی از دو نماینده غرب آسیا در کنفدراسیون کاراته آسیا باشند.

نکته قابل توجه از دست رفتن کرسی احمد پناهی رییس سابق فدراسیون کاراته ایران به عنوان یکی از اعضای هیات رییسه کنفدراسیون کاراته آسیا بود. پناهی می‌توانست یکی از دو شانس ایران برای عضویت در هیات رییسه کنفدراسیون کاراته آسیا باشد اما علیرضا سمندر ترجیح داد تا از ایران فقط یک نفر به عنوان نامزد عضویت در هیات رییس کنفدراسیون آسیا حضور داشته باشد.

در انتخابات هیات رییسه کنفدراسیون کاراته آسیا در نهایت چانگ کوآنگ از تایوان به عنوان رییس کنفدراسیون کاراته آسیا انتخاب شد و کوری هارا رییس فدراسیون کاراته ژاپن موفق شد به عنوان دبیر کنفدراسیون کاراته آسیا انتخاب شود.

در انتخابات کنفدراسیون کاراته آسیا دو نفر از آسیای مرکزی، (قزاقستان و ازبکستان) دو نفر از شرق آسیا (هنگ‌کنگ و ماکائو)، دو نفر از جنوب آسیا (پاکستان و هندوستان)، دو نفر از جنوب شرق آسیا (ویتنام و مالزی) و چهار نفر از غرب آسیا (ایران، امارات، کویت، اردن) نامزد شده بودند.

به گزارش ایسنا، این انتخابات در حاشیه برگزاری رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا که از روز جمعه به میزبانی ژاپن برگزار می‌شود انجام شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا