هروی: اردوی مشترکی با تیم ملی بزرگسالان خواهیم داشت

سرمربی تیم ملی کاراته امید گفت: بعد از مسابقات آسیایی ژاپن و استراحتی کوتاه اردوی مشترکی را با تیم ملی بزرگسالان که عنوان قهرمانی جهان را یدک میکشد برگزارخواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، شهرام هروی با بیان اینکه بعد از مسابقات آسیایی ژاپن و استراحتی کوتاه اردوی مشترکی را با تیم ملی بزرگسالان ایران برگزار خواهیم کرد،‌ گفت: قرار بود هر ۱۲ بازیکن تیم  ملی امید به مسابقات ترکیه اعزام شوند ولی به دلیل مشکلات فدراسیون ، امکان اعزام تمامی بازیکنان وجود نداشت و تنها ۵ نفر از بازیکنان می توانستند در این مسابقات شرکت کنند و انتخاب ۵ بازیکن از بین ۱۲ بازیکن، لطمه جبران ناپذیری به تیم میزد، به این علت ترجیح دادیم که بازیکنان اصلا به مسابقات ترکیه اعزام نشوند.

وی در ادامه افزود: اگر فدراسیون قبل از مسابقات ارومیه در این مورد به ما اطلاع داده بود قطعا به بازیکنان اعلام میشد، نفراتی که بهترین نتایج را در این پیکارها کسب کنند به ترکیه اعزام می شوند.

 سرمربی تیم ملی امید درخصوص روند تمرینات این تیم عنوان کرد: از ۱۲ خرداد ۹۴ به عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب و شروع به کار کردم. ۱۷ خرداد اولین مسابقات انتخابی رده سنی امید برگزار شد و در هر وزن نیز دو نفر به عضویت تیم ملی در آمدند. در ادامه ی اردوها به همراه کادرفنی تصمیم گرفتیم در دو وزن منهای ۶۰ و منهای ۶۷ کیلوگرم فراخوان بزنیم که در پایان دو بازیکن در این وزن ها به اردو دعوت شدند و اکنون ما با ۱۲ بازیکن و با ترکیبی کامل در اوزان مختلف در حال تمرین هستیم.

شهرام هروی با تاکید بر اینکه در مراحل آماده سازی مشکل خاصی وجود ندارد، افزود : با تمهیداتی که فدراسیون برای این تیم در نظر گرفت، ما توانستیم به طور مرتب تمامی اردوها را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه تیم امید ۳۰ مرداد ماه در مسابقات جام وحدت و دوستی ارومیه شرکت کرد ، تصریح کرد : در این مسابقات تیم امید به مصاف قهرمانان دنیا از کشورهای آذربایجان، ترکیه و تک ستاره کشور هلند رفت و توانستند بازی های قابل قبولی را به نمایش بگذارند.

هروی با تاکید بر اینکه عدم توجه جامع و کامل فدراسیون دلیل نتیجه نگرفتن تیم امید در مسابقات جهانی گذشته بود، اظهار داشت :  از نظر من باید توجه بیشتری به تیم امید شود و به بازیکن های این رده اطمینان کرد. این بازیکنان در گروه سنی خاصی قرار دارند و به نوعی میتوان گفت آنها در برزخ قرار دارند به این علت که شرایط مسابقات در دو رده سنی امید و بزرگسالان مشابه هم می باشد و آنها از رده سنی جوانان به یکباره وارد رده سنی بزرگسالان می شوند. تیم امید نیاز دارد دستی پدرانه برسرش کشیده و توجه ویژه ای به آن شود.

هروی تصریح کرد : اگر به رنکینگ مسابقات جهانی آلمان در سال گذشته نگاهی بیندازیم متوجه این نکته میشویم که حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد از مدال آوران بازیکنان تیم امید هستند لذا این مهم نشانگر آن است که کشورهای دیگر به بازیکنان امیدشان بها داده و به آنها توجه میکنند.

هروی در مورد مسابقات تدارکاتی و چگونگی برنامه ریزی برای کسب تجربه بیشتر بازیکنان امید نیز گفت: مسابقات تدارکاتی برای آماده سازی یک تیم لازم است چون با شرکت در این پیکارها می توانیم  نقاط ضعف را شناسایی و آنها را رفع کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته امید در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه در انتخاب کادرفنی اختیار داشتید بیان کرد: اعضای کادرفنی تیم امید متشکل از ۵ مربی است که حسین روحانی یکی از قهرمانان ارزنده کاراته ایران و جهان نیز عضو آن می باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار کردن با حسین روحانی برای هر مربی افتخار است ، از تورج چالاکی،  سیدی و حاجی زاده  به عنوان دیگر اعضای کادر فنی نام برد و افزود : سعی کرده ایم از مربیان سازنده در اردو استفاده کنیم ولی به طور کلی نفرات تشکیل دهنده کادرفنی تیم امید با هم فکری فدراسیون و بنده انتخاب شدند.

هروی در مورد پیش بینی اش از مسابقات پیش رو نیز گفت : ورزش های رزمی رکوردی نیست لذا نمیتوانیم دقیقا بگوییم چه مدال هائی کسب می کنیم اما شرایط تیم امید از نظر روحی، روانی و فنی خوب است لذا امیدوارم تیم کاراته امید بتواند مانند ۷، ۸ سال گذشته برای کشورمان بهترین نتایج را کسب کند.

مربی تیم دانشگاه آزاد، ادامه داد : چون در سه دوره گذشته تنها یک مدال طلا در مسابقات جهانی کسب کردیم فشار بر روی این تیم زیاد است ولیکن قول میدهم که بازیکنان امید بدون هیچ چشمداشتی تمام تلاش خود را برای افتخار آفرینی انجام خواهند داد.

وی کار تیم بزرگسالان کشورمان در مسابقات ژاپن را به دلیل حمایت های تیم های داوری از کشور میزبان ، سخت دانست و اظهار کرد : کوچکترین سهم و کمترین حق کاراته ایران قهرمانی در آسیا است و بنده از همین جا میخواهم اولین نفری باشم که پیشاپیش قهرمانی آسیا را به تیم کشورم تبریک می گویم.

هروی درباره برنامه های پیش رو تا قبل از اعزام به پیکارهای جهانی نیز گفت: یکی از برنامه های ما اردوی مشترک با تیم ملی بزرگسالان ایران بعد از پیکارهای آسیایی ژاپن است. اعزام به پیکارهای لیگ جهانی اتریش و دیدارهای تدارکاتی با استان های مختلف از دیگر برنامه های تیم امید است.

سرمربی تیم ملی کاراته امید در پایان گفت : از دکتر نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی که کمک کردند تا بدون لطمه وارد شدن به کارم در خدمت تیم کاراته کشورم باشم تشکر می کنم. همچنین از فدراسیون که با وجود تمام مشکلات از ما حمایت میکند تشکر میکنم و امیدوارم با دعای خیر مردم هم  بازیکنان بزرگسال در مسابقات آسیایی ژاپن و هم بازیکنان تیم امید در مسابقات جهانی اندونزی بهترین نتایج را کسب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا