رشیدی: انگیزه ی بانوان بالاتر از آقایان است/ تیم ایران مرد روزهای سخت است

محسن رشیدی، سرمربی تیم ملی کاراته ایران در مسابقات آسیایی سنگاپور سال ۱۳۷۸ ( ۱۹۹۹ میلادی) بود و بازیکنان تحت هدایت وی توانستند در بخش کومیته با کسب ۶ مدال طلا، یک نقره و دو برنز پس از ۳۳ سال کاراته ایران را برای اولین بار قهرمان آسیا کنند وی معتقد است که تیم ایران کار سختی برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در این دوره از رقابت ها دارد.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، محسن رشیدی ژاپن را تنها رقیب ایران در رقابت های آسیایی برای کسب عنوان قهرمانی دانست و گفت: توان فنی کاراته کاهای تیم ملی ایران خیلی بالاتر از دیگر تیم های آسیایی است و تک ستاره های کشورهای دیگر را نمی توان در حد بازیکنان تیم ملی دانست. به نظر من تیم ژاپن تنها رقیب ایران برای کسب عنوان قهرمانی است.

رئیس سابق هیئت کاراته کرمان با بیان اینکه فدراسیون می توانست امکانات مناسب تری را برای کاراته کاها و کادرفنی فراهم کند، اظهار داشت: البته به این موضوع اعتقاد دارم که تیم ایران مرد روزهای سخت است و کادرفنی و بازیکنان ما همانند مسابقات جهانی آلمان، نشان داده اند که در سختی ها شگفتی می آفرینند.

ملی پوش سابق تیم ملی ایران با اشاره به این نکته که این دوره از مسابقات آسیایی در کشور ژاپن برگزار می شود، عنوان کرد: ژاپن مهد کاراته است و بدون شک برای کسب عنوان قهرمانی از امتیاز میزبانی و داوری در این رقابت ها استفاده خواهد کرد و این موضوع کار را برای ایران و سایر کشورها دشوار می سازد.

رشیدی ادامه داد: تیم کاراته بانوان کشورمان نیز نشان دادند که از انگیزه ی بالاتری نسبت به آقایان برای کسب مدال برخوردارند، چرا که آنها برای سالیان زیاد به خاطر مسائل پوشش و حجاب در رقابت های آسیایی و جهانی شرکت نداشتند. نمونه ی بارز این مسئله را می توان در مسابقات جهانی مشاهده کرد که بانوان ما توانستند در اولین حضور خود در رقابت های جهانی یک مدال نقره و یک مدال برنز کسب کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هرگاه کاراته ایران در فضای آرام و بدون جنجال قرار گرفت موفقیت های چشمگیر تری نیز بدست آمد. امیدوارم تا دوستان و مسئولینی که در رأس کاراته کشور حضور دارند منافع شخصی خود را نادیده بگیرند تا کاراته ایران بتواند با قدرت بیشتری در آسیا و جهان ظاهر شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا