شاه محمدی : کاراته کاها تا اعزام به ژاپن به سطح ایده آل آمادگی می رسند

نایب رئیس زنان فدراسیون کاراته ازاعزام ۱۱ کاراته کا زن در دو رشته کومیته و کاتا به مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن خبر داد وگفت: هر دو تیم تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته اند و تا زمان اعزام به رقابت های آسیایی به سطح ایده آلی از آمادگی خواهند رسید.به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، عشرت شاه محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: آخرین اردوی تیم ملی کاراته با حضور هفت کومیته کا از ۲۸ مرداد ماه (چهارشنبه ) در سالن شهید کبکانیان تهران آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۱مرحله اردوی آماده سازی برای این تیم برگزار شده است ، افزود: تمرینات به شکل بسیار منظم در حال پیگیری است و در بازدیدهایی که از تمرینات این تیم داشتم، متوجه روند رو به رشد آماده سازی رزمی کاران شدم.

نایب رئیس فدراسیون کاراته، سطح مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن را بالا عنوان کرد و گفت: ژاپن یکی از مدعیان کاراته در جهان است و با توجه به امتیاز میزبانی قطعا ورزشکاران این کشور حریفی قدر و سخت برای کاراته کاهای زن ایران محسوب می شوند.

وی کاراته کاهای آسیا را جزو برترین های جهان دانست و افزود : توانایی زنان ایرانی در کاراته آسیا شناخته شده است و ما باید برای دفاع از این اعتبارتلاش کنیم ضمن اینکه آمادگی و ظرفیت این تیم غیرقابل انکار است و ما امیدواریم نتیجه خوبی در ژاپن بدست آوریم.

شاه محمدی به انالیز کاراته کاهای حریف توسط تیم ملی اشاره کرد و گفت: فیلم های زیادی از حریفان آسیایی مان در اختیار داریم که توسط کادر فنی وبازیکنان آنالیز شده و حتی بازیکنان تک تک حریفانشان را به خوبی می شناسند و این مساله کمک خواهد کرد تا کاراته کاها با آمادگی بهتری در میدان رقابت ها حاضر شوند.

به گفته شاه محمدی فرحناز ارباب سرمربیگری تیم کاتا را به عهده دارد و فریبا بداغی نیز تیم کومیته زنان را در مسابقات قهرمانی آسیا هدایت خواهد کرد.

وی درخصوص اینکه آیا تیم ملی مسابقات تدارکاتی نیزداشته یا خیر ؟ گفت: به دلیل نبود مسابقات مناسب درسطح بین المللی وازسوی دیگر کمبود اعتبارات امکان حضورتیم ملی درمسابقات تدارکاتی یااردوهای خارجی میسر نبود و برهمین اساس در هر مرحله از اردوی مسابقات دوستانه ای با تیم های استانی برای تیم ملی برگزار شد که قطعا این روند در آماده سازی تیم ملی کاراته زنان تاثیر داشته است.

نفرات اعزامی به مسابقات کاراته قهرمانی آسیا به شرح زیر است :
در بخش کاتا
– کاتا انفرادی : مهسا افسانه
– کاتا تیمی : پریسا رحمانی ، مائده نصیری و مهری یزدانی
در بخش کومیته
– کومیته انفرادی : سحر کرجی در وزن منهای ۵۰ کیلوگرم ، فاطمه چالاکی در وزن منهای ۵۵ ، رزیتا علیپور در وزن منهای ۶۱ ، الهه رضا زاده در وزن منهای ۶۸ و حمید عباسعلی در وزن به اضافه حمیده عباسعلی .
– کومیته تیمی : حمیده عباسعلی ، رزیتا علیپور ، سمیرا ملکی پور و طروات خاکسار
تیم ملی کاراته زنان در دو بخش کاتا و کومیته هفتم شهریور ماه راهی توکیو ژاپن خواهد شد و مسابقات قهرمانی آسیا از ۱۲ تا ۱۶ همین ماه برگزار خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا