سمندر: بازیکنان تیم ملی در جام وحدت ارومیه تنها به مصاف تیم های خارجی می روند

رییس فدراسیون کاراته گفت: بنا به صلاحدید کادر فنی تیم ملی بزرگسالان، ملی پوشان در جام بین المللی وحدت و دوستی ارومیه تنها به مصاف تیم های خارجی شرکت کننده در این مسابقات می روند.به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، علیرضا سمندر بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از اردوی آماده سازی تیم ملی کاراته بزرگسالان در قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود حضور برخی تیم های مطرح و عهده دار بودن میزبانی این مسابقات، باید با تیم اصلی خود در این رقابت ها حاضر شویم.

وی اضافه کرد: مسابقات بین المللی جام وحدت و دوستی از ۲۶ مرداد ماه جاری با حضور تیم های مطرحی چون فرانسه، ترکیه و آذربایجان و چند کشور دیگر از جمله تاجیکستان، ارمنستان و پاکستان برگزار می شود.

این مسوول ورزشی یادآور شد: تیم های فرانسه، ترکیه و آذربایجان قرار است با نفرات اصلی خود در مسابقات ارومیه حضور پیدا کنند.

سمندر در خصوص احتمال آسیب دیدگی ملی پوشان در صورت حضور در جام وحدت و دوستی در آستانه شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا نیز گفت: در این رابطه با مربیان تیم ملی صحبت کرده ایم و اگر آنها احساس کردند که احتمال آسیب دیدگی ملی پوشی در مسابقات وجود دارد، دستور خروج او را از تاتامی صادر کنند، ضمن اینکه در این رقابت ها نتیجه برای ما مهم نیست و بازیکنان تیم ملی نیز جانب احتیاط را رعایت خواهند کرد.

رییس فدراسیون کاراته با بیان اینکه اردوی قزوین آخرین مرحله از اردوهای آماده سازی ملی پوشان پیش از مسابقات قهرمانی آسیا است، افزود: پس از پایان اردو، تیم ملی برای شرکت در مسابقات جام وحدت و دوستی عازم ارومیه می شود.

وی از اعزام تیم ملی کاراته به ژاپن پنج روز پیش از آغاز مسابقات قهرمانی آسیا خبر داد و گفت: اعزام زودهنگام ملی پوشان به منظور آشنایی آنها با شرایط آب و هوایی کشور میزبان انجام می شود.

رییس فدراسیون کاراته گفت: تیم ملی پس از حضور در مسابقات ارومیه و سپری کردن چندین روز استراحت، هفتم شهریور ماه راهی ژاپن محل برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا خواهد شد.

سمندر، از ژاپن به عنوان اصلی ترین حریف ایران در مسابقات قهرمانی آسیا نام برد و افزود: همیشه رقابت سختی میان ایران و این کشور برای کسب عنوان نخست وجود دارد اما در این دوره با وجود میزبانی ژاپنی ها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود در این پیکارها حاضر می شویم.

رییس فدراسیون کاراته در بخش دیگری از صحبت های خود از شرایط میزبانی قزوین از اردوی تیم ملی اظهار رضایت کرد و با بیان اینکه قزوین سابقه خوبی در میزبانی از تیم های ملی کاراته دارد، گفت: با تلاش های هیات کاراته این استان، امکانات مناسبی برای برگزاری اردوی ملی پوشان فراهم شده است.

وی از قزوین به عنوان یکی از قطب های کاراته کشور یاد کرد و افزود: سهمیه این استان که از قهرمانان زیادی برخوردار است، برای حضور در مسابقات غرب آسیا در امارات پابرجاست و در صورت برگزاری این رقابت ها، قزوین به نمایندگی از تیم کشورمان در این پیکارها حاضر خواهد شد.

اردوی تیم ملی کاراته کشورمان از دیروز دوشنبه با حضور ۱۰ کاراته کا بخش مبارزه (کومیته) در اردوگاه فرهنگی-ورزشی شهید رجایی بنیاد شهید قزوین آغاز شده است و به مدت یک هفته ادامه دارد.

برای نخستین بار و از امروز سه شنبه نیز اعضای تیم ملی کاراته در بخش کاتا (اجرای فرم و نمایش) در جمع بازیکنان کومیته حاضر شده اند و به طور مشترک تمرینات خود را در اردوی قزوین پیگیری می کنند.

مسابقات قهرمانی کاراته ۲۰۱۵ آسیا از ۱۲ شهریور ماه امسال به میزبانی ژاپن برگزار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا