مسابقه ای که ۱۹ ساعت به درازا کشید

هجدهمین دوره مسابقات سبک شیتوریو شوکوکای یونیون روز پنج شنبه ۱۰ مرداد در سالن شهید حیدریان قم برگزار شد که این مسابقات به گفته ی منابع موثق ۱۹ ساعت به طول انجامید. گزارش های رسیده از مسابقات سبک شیتوریو شوکوکای یونیون حاکی از این است که ماجد ویشگاهی مسئول برگزاری مسابقه ی این سبک در استان قم نتوانست این مسابقات را به خوبی برگزار کند

با توجه به ایمیل های فراوان و تماس متعددی که با ما برقرار شد وظیفه خود دانستیم تا در گزارشی کوتاه نواقص این مسابقات را شرح دهیم تا محمد متقیان نژاد ریاست این سبک در ایران و غرب آسیا برای اجرای بهتر مسابقات سبک خود افرادی کارآزموده و مجرب انتخاب نماید.

بیشترین مشکلی که در اخبار رسیده به ما دیده و شنیده شد، افتتاحیه ای بی نظم، طولانی و بی برنامه بود. بدین ترتیب که با وقفه ای دو ساعته این برنامه اجرا شد.

ماجد ویشگاهی مسئول برگزاری این رقابت ها حتی در مراسم افتتاحیه نیز نتوانست نظم سالن را برقرار کند. به صورتیکه کاراته کاها و خانواده های حاضر در سالن که مسیرهای طولانی را پیموده بودند خسته و کلافه شده بودند.

اما نکته قابل تامل که به شخص آقای ویشگاهی و مسئولین کمک کننده در برگزاری این رقابت ها بر می گردد، ادامه یافتن مسابقات تا ساعت ۲:۳۰ بامداد بود بدین صورت که فینال مسابقات ۷۰- کیلوگرم در ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد برگزار شد که این موضوع قطعا تاثیر منفی مستقیمی بر کیفیت کار کاراته کاها در میدان و اشتباهات فراوان داوری دارد.

یکی دیگر از مشکلات که در بین تعداد زیاد اعتراضات به چشم می خورد کمبود حکم های قهرمانی و مدال های توزیع شده بود. با توجه به اخبار شنیده شده، مدال های مقام اول در اواسط روز نخست به پایان رسید و برخی از قهرمانان تنها به گرفتن حکم بسنده کردند.

نبود امکانات رفاهی در خوابگاه و سالن برگزاری مسابقات از جمله تجهیزات خنک کننده و آب آشامیدنی نیز یکی دیگر از مشکلات زیاد این مسابقات بوده است.

حال با توجه به تعداد زیاد اعتراضات از این رقابت باید دید که محمد متقیان نژاد ریاست این سبک در ایران چه اندیشه ای برای برگزاری مسابقات بین المللی سبک در شهریورماه امسال که در تهران برگزار می شود، خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا