برای موفقیت در مسابقات آسیایی، میدان تدارکاتی چقدر مهم است؟

تیم ملی کاراته ایران در حالی خود را برای مسابقات آسیایی ژاپن آماده میکند که کمتر از یک ماه فرصت برای آغاز این دوره از رقابتها باقی مانده است.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، تیم ملی کاراته چند ماهی است که برای دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته تمرینات خود را شروع کرده است. هرچند که در طی این مدت با تغییراتی در کادرفنی مواجه شده ولیکن تمرینات تیم به صورت مستمر پیگیری می شود.

در حالیکه تیم ملی کاراته کشورمان ماه پایانی تمرینات خود را پیگیری میکند، علیرضا کتیرایی، مربی تیم ملی کاراته مردان از نحوه آماده سازی تیم اظهار نارضایتی کرد و گفت: اولین بار است تیم ملی کاراته بدون مسابقه تدارکاتی به مسابقات قاره ای می رود.

کتیرایی در حالی این مطلب را بیان کرد که چندی پیش در مصاحبه خود با خبرگزاری ایلنا گفت: در جام وحدت و دوستی که در ارومیه برگزار می شود به عنوان اولین پیکار تدارکاتی شرکت خواهیم کرد.

همچنین با توجه به این که تیم هایی از کشورهای همسایه برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کردند نمیتوان گفت که تیم ایران بدون هیچ نوع مسابقه تدارکاتی به مسابقات آسیایی اعزام می شود.

چنین اظهار نظری آن هم در فاصله یک ماه به مسابقات قهرمانی آسیا یک نوع فراری رو به جلوست.

مربی تیم ملی بزرگسالان نباید فراموش کند که مسئولیت تیمی را برعهده گرفته که عنوان قهرمانی جهان را یدک می کشد و از بازیکنان باتجربه و میدان دیده در ترکیب تیم استفاده میکند.

کتیرایی که با کسب پنج مدال طلا از مسابقات قاره ای یکی از پرافتخارترین کاراته کاهای آسیاست خود بهتر از هرکسی میداند که مسابقات قهرمانی آسیا در چه سطحی قرار دارد؟

باتوجه به اینکه سطح کاراته ایران خیلی فراتر از آسیاست و مسابقات آسیایی هم برای ایران خیلی بزرگ نیست، پس میتوان گفت؛ حضور در میدان تدارکاتی گرچه بی تاثیر نیست ولی تاثیر مستقیم هم بر روی عدم نتیجه گیری و یا نتیجه گرفتن تیم نخواهد گذاشت.

تا آنجا که حافظمان یاری میکند، در مسابقات قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۱ تیم بدون مسابقات تدارکاتی موفق به کسب سه مدال طلا و ۲ برنز شده بود. ضمن این که سال ۲۰۰۹ که تیم موفق به کسب ۶ نشان طلا و یک برنز شده بود نیز در هیچ میدان تدارکاتی شرکت نکرده بود.

فراموش نشود که در آسیایی ۲۰۱۲ ازبکستان که خود کتیرایی به عنوان یکی از مربیان تیم ملی حضور داشت، کاراته ایران به رغم تدارکات خوب و حضور در مسابقات لیگ جهانی موفق نشده بود نتیجه قابل قبولی کسب کند. کسب تنها دو مدال طلا باعث شد که فدراسیون در کادرفنی تغییراتی را ایجاد کند.

پس نمیتوان گفت حضور در پیکارهای تدارکاتی تنها عامل موفقیت تیم میتواند باشد بلکه تنها یکی از عوامل نه چندان تاثیرگذار در کسب نتایج بهتر خواهد بود.

تیم ملی کاراته ۱۲ تا ۱۶ شهریور ماه برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا در یوکاهامای ژاپن اعزام خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا