کتیرایی:‌ کاراته ایران در دنیا اعتبار و عیار بالایی دارد/ نباید ارزش تیم ملی را پایین بیاوریم

مربی تیم ملی کاراته گفت: کاراته ایران جزء ابر قدرت های دنیا است و ما باید با تیم هایی بازی کنیم که آنها به ملی پوشان ما فشار بیاورند نه اینکه ما به آنها فشار بیاوریم.
به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز علی کتیرایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایفنام، در مورد پایان یازدهمین مرحله اردوی تیم ملی کاراته، اظهار داشت: اردوی مرحله یازدهم تیم ملی کاراته فردا (چهارشنبه) به پایان می رسد. در این مرحله از اردوها ۱۰ جلسه تمرین مفید داشتیم و حالا سعی می کنیم اگر شرایط مهیا شود مرحله بعدی اردوی تیم ملی را در یکی از شهرهای شمالی کشور برگزار کنیم تا هم تنوع باشد و هم اینکه ملی پوشان با شرایط آب و هوایی شرجی که در شمال وجود دارد یک مقدار به فضای محل برگزاری مسابقات که در ژاپن است نزدیک شوند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا محل برگزاری مرحله بعدی اردوها مشخص شده است یا خیر، گفت: هنوز چیزی مشخص نشده است. ما درخواست مان را ارائه کردیم. هر استانی بتواند یک شرایط نسبی برای برگزاری اردوها فراهم کند ما راهی آن شهر می شویم تا اردوهایمان را همان جا پیگیری کنیم. در حال حاضر اردوها به میزبانی قم در حال پیگیری است و بعد از ماه مبارک رمضان راهی شمال می شویم و اردوهای آن را پیگیری می کنیم. قطعا پس از اردوی شمال در تهران مستقر خواهیم شد تا علاوه بر برگزاری اردو ملی پوشان کارهای اعزام خود را انجام دهند.
کتیرایی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی کاراته در جام وحدت دوستی که به میزبانی ارومیه قرار است برگزار شود شرکت خواهد کرد یا خیر، عنوان کرد: تیم ملی کاراته ایران در دنیا یک اعتبار و عیار خاصی دارد. کاراته ایران جزء ابرقدرت های دنیا است. ما الان باید با تیم هایی بازی کنیم که آنها به ملی پوشان ما فشار بیاورند نه اینکه با تیم هایی تمرین مشترک داشته باشیم که آنها از ما در آستانه اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا استفاده کنند. جواد سلیمی زحمت کشیده و می خواهد این جام را برگزار کند اما ما زمانی صلاح می دانیم در این مسابقات شرکت کنیم که غول های بزرگ اروپا در این جام شرکت کنند. اگر کشورهایی مثل فرانسه، ترکیه و آذربایجان که شرایط ایده آلی دارند راهی ارومیه شوند صددرصد ما نیز در جام وحدت شرکت خواهیم کرد.
وی در ادامه صحبت های خود عنوان کرد: ما خودمان باید ارزش تیم ملی کشورمان را بالا ببریم و نباید تصمیماتی بگیریم که ارزش آن پایین بیاید. نگاه کنید تیم ملی کاراته بعد از مسابقات جهانی آلمان نزدیک به هشت ماه است که در تورنمنت خارجی شرکت نکرده است. حالا لازم است پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در یک رویداد بین المللی شرکت کنند اما برنامه ریزی فدراسیون جهانی و آسیایی طوری بوده که رویداد مهمی در آستانه برگزاری قهرمانی اسیا در هیچ کشوری برگزار نمی شود. ما دوست داریم کاراته کاها پیش از اعزام به قهرمانی آسیا به اوج برسد و مسابقات برای مان خیلی مهم است.ما نگفته ایم که در جام وحدت و دوستی شرکت نمی کنیم اما اگر فضای مسابقات خوب باشد قطعا شرکت خواهیم کرد. هنوز ضرب الاجلی برای حضور تیم ها در این مسابقات وجود ندارد. ما هم اگر احساس کردیم شرایط مسابقات از لحاظ فنی ایده آل است در جام وحدت و دوستی حضور خواهیم داشت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا