سمندر: دیدگاه نمایندگان برای افزایش بودجه ورزش مثبت است

رییس فدراسیون کاراته با تاکید بر این که نمایندگان مجلس شورای اسلامی دید ویژه‌ای به بودجه ورزش دارند، گفت: هزینه کردن در ورزش و دادن بودجه بیشتر، سرمایه‌گذاری برای آینده است.
 
به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز علیرضا سمندر در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، در مورد ارائه بودجه سال ۹۴ به مجلس شورای اسلامی و بودجه پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان، اظهار کرد: در صحبتی که با چند نفر از نمایندگان محترم مجلس داشتم، دید آنها نسبت به امر ورزش و تخصیص اعتبار بیشتر به این بخش بسیار مثبت است. معتقدم هر چه در ورزش هزینه کنیم، باعث می‌شود از بسیاری موارد و ناهنجاری‌های دیگر و حتی بسیاری از بیماری‌ها و هزینه‌های درمان کم خواهد شد. هزینه در ورزش سرمایه‌گذاری برای آینده این مملکت است.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با نگاه ویژه به بودجه ورزش، ما را در خدمت رسانی بهتر به جوانان این مملکت کمک کنند. اگر ورزش گسترش پیدا کند بسیاری از هزینه‌های جانبی دیگر کمتر می‌شود.

رییس فدراسیون کاراته ادامه داد: نمایندگان مجلس خدای نکرده فکر نکنند که وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک با درخواست افزایش بودجه، زیاده خواه هستند، اصلا این طور نیست. درخواست افزایش اعتبارات حقی است که نمایندگان محترم مجلس باید به مردمی که به آنها رای داده‌اند در نظر بگیرند.

بودجه امسال تا قبل از بازی‌های آسیایی برای ما خوب بود، اما بعد از آن رقابت‌ها، هزینه‌های زیادی انجام داده‌ایم و بدهکار هستیم. چندین مسابقه مهم دیگر هم پیش‌رو داریم که به دلیل مسائل مادی اعزام نمی‌کنیم.

وی احیای بند "ب" ماده "117" و مکلف کردن دستگاه‌های دولتی برای هزینه کردن در ورزش را کمک بسیار بزرگ دانست و گفت: توافق اولیه‌ای در مورد مجاز بودن دستگاه‌ها برای هزینه در ورزش صورت گرفته اما اگر این بند طوری تنظیم شود که آنها را مکلف به انجام این کار کند، خیلی عالی می‌شود. این خواسته تمام اهالی ورزش است.

سمندر ادامه داد: هم اکنون بسیاری از طرح‌های عمرانی ورزش یا نیمه کاره است و یا در شروع راه قرار دارد و اگر بودجه کافی نباشد آنها به همین شکل باقی می‌ماند.

وی گفت: ورزش غیر قابل پیش‌بینی است و همین مساله کارها را سخت می‌کند، درست است هر وزارتخانه‌ای اعتباری مشخص در بودجه دولت دارد و بر اساس همان اعتبارات، کارهایش را انجام می‌دهد، اما ورزش طور دیگری است. امیدوارم نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ورزش را ویژه ببینند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا