بهمن عسگری: سمندر را نمی‌بخشم

ملی‌پوش کاراته ایران در گفتگو با نسیم افزود: در حال حاضر آشوری آدم بد فدراسیون شده است و همه تقصیرات بر سر او شکسته می‌شود/ روحانی تجربه مربیگری مسابقات جهانی را نداشت/ آشوری برای من زحمت کشید

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، بهمن عسگری، در گفتگو با خبرنگار نسیم در مورد حاشیه‌های اخیر فدراسیون کاراته اظهار داشت: در این چند ماه هیچ مصاحبه‌ای از من ندیده بودید چون تمام تمرکز و هدف خود را برای رسیدن به اهدافم گذاشته بودم. حالا که مسابقات کاراته قهرمانی جهان به پایان رسیده است می‌خواهم حرف‌های دلم را بزنم. من از جوانان تا بزرگسالان عضو تیم ملی بوده‌ام و پله‌های ترقی را مرحله به مرحله پشت سر گذاشته‌ام و در هر رده‌ای نیز مدال طلای جهان را کسب کرده بودم و خوشحالم در حال حاضر به لطف خدا و تلاش‌های حسینی مرد بی‌ادعای کاراته ایران طلای تیمی جهان را نیز کسب کردم.

وی ادامه داد: امسال با شرایط بدی که سمندر برپا کرد نتوانستم به بازی‌های آسیایی اعزام شوم و مدال طلای انفرادی جهان را کسب کنم. من هیچ وقت سمندر را نمی‌بخشم چون مدال طلای انفرادی را از من گرفت. بعد از مسابقات جهانی فرانسه و در طول این دو سال با تلاش و تجربه‌ای که از آن مسابقات کسب کرده بودم به دنبال کسب مدال طلایی بودم که در جهانی فرانسه جا گذاشته بودم. ولی با بی برنامگی مسئولان فدراسیون  نتوانستم به مدال طلای انفرادی دست پیدا کنم.

وی افزود: هیچ‌گاه چنین اخلاقی ندارم که بخواهم باخت را گردن کسی بیاندازم چون از بزرگان کاراته و مربیانم یاد گرفتم که باختها را به گردن بگیرم و تلاش خود را بیشتر کنم اما تحمل این باخت برای من سخت است . زحمات زیادی برای بازی‌های آْسیایی و جهانی آلمان کشیدم تا مدال کسب کنم و به خودم اعتقاد داشتم.

ملی‌پوش وزن ۷۵ کیلوگرم تیم ملی کاراته در مورد دلایل مدال نگرفتن خود در کومیته انفرادی گفت: آقای ایکس که همه می‌دانند چه کسی است مدارک جعلی به سفارت ارائه داده بود و به همین خاطر کارهای دریافت روادید به مشکل خورد و ما دیر به آلمان اعزام شویم یکی از دلایل عدم کسب مدال من بود. ما بعد از ۱۵ ساعت مسافرت شب قبل از مسابقات به آلمان رسیدم و با وجود خستگی من باید وزن کم می‌کردم تا در وزن کشی شرکت کنم.

وی ادامه داد: شب قبل از مسابقه از خستگی و دردپا خوابم نبرد. در حالی که ما برای مسابقات تدارکاتی ۴ روز زودتر سفر می‌کردیم باید برای مسابقات جهانی که حکم المپیک را دارد یک هفته جلوتر اعزام می‌شدیم تا با توجه به شرایط آب و هوا وزن کم کنیم. بر عکس این اتفاق ما شب مسابقه رسیدیم و کاملا اذیت شدیم. آقای ایکسی که مدارک جعلی ارائه داد حالا باید نه تنها جواب من را بدهد بلکه جوابگوی دیگران نفرات تیم ملی که مدال نگرفتند باشد.

وی افزود: دلیل دوم در عدم کسب مدال توسط من کم تجربگی حسین روحانی به عنوان مربی من بود.واقعا در مسابقات جهانی شاهد کم‌تجربگی روحانی بودم و این مسئله به من ثابت شد که او تجربه کمی برای مربیگری در این رویداد بزرگ داشت. مسابقات قهرمانی جهان نیاز به مربی باتجربه دارد که به اعصاب خود مسلط باشد نه اینکه بازیکن وسط مسابقه مربی خود را آرام کند. بازیکن باید به فکر حریفش باشد نه اینکه استرس آرام کردن مربی‌اش را داشته باشد و موارد دیگر که به احترام روحانی بازگو نمی‌کنم.

بهمن عسگری در مورد صحبت‌هایی که در خصوص آشوری مطرح می‌شود، گفت: خدا شاهد است اگر به هر کسی بدی کرده که نکرده است اما برای من زحمت زیادی کشیده است. شاید هر کسی به مبارزه کاراته‌کایی علاقه داشته باشد و برای من نیز باعث افتخار است که آشوری به من علاقه دارد و به همین دلیل از من حمایت کرد. من از او به خاطر سکوت چند ماهه‌اش با وجود اینکه حرفهای زیادی شنید، تشکر می کنم. در حال حاضر نیز او آدم بد فدراسیون شده است و تمام تقصیرات بر سر او شکسته می‌شود اما باید در این خصوص نقش مسئولان دیگر نیز دیده شود.

قهرمان کومیته تیمی قهرمان جهان در پایان خاطر نشان کرد: از زحمات داوری دبیر هیات کاراته استان قزوین و مربی‌ام که برای من زحمت زیادی کشید و من به خاطر این موفقیت مدیون او هستم، تشکر می‌کنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا