شجاعت، حلقه مفقوده مجمع فدراسیون

در حالی قرار است مجمع فدراسیون کاراته برگزار شود که کاراته ایران با هدایت سید حسن طباطبایی چه در بخش نتایج برون مرزی چه در بخش مدیریت داخلی در بحرانی ترین شرایط ۵۰ سال اخیر خود قرار گرفته است.

 

به گزارش کاراته نیوز، سید حسن طباطبایی نه تنها در طول چهار سال نخست به وعده های خود عمل نکرد بلکه در طول بیش از یک سالی که از انتخاب مجدد وی گذشته است به سمت تحقق وعده های خود گام بر نداشته است.

 

کاراته تحت هدایت طباطبایی نه صاحب خانه شده است، نه توانست عناوین جهانی دوره های گذشته را تکرار کند، در رده های پایه به پایین ترین حد خود رسیده ایم و همچنان کاراته اسپانسری برای خود ندارد.

 

فدراسیون تحت هدایت طباطبایی، تا به امروز با برگزاری کاراته وان ها، کلاس های مربیگری، امتیاز دادن بابت کلاس های آموزشی بدون کاربرد جهت صدور کارت مربیگری و دریافت هزینه های بالا از کلاس های مربیگری، داوری و صدور احکام تنها به فکر درآمدزایی از جامعه کاراته و هزینه سفرهای سیاحتی خود، دوستان و وابستگان بوده است.

البته در مجمع پیش رو نمی توان انتظار داشت روسای هیات های استانی به نقد و بررسی عملکرد طباطبایی بپردازند چرا که این افراد در طول سال های اخیر نشان داده اند، بابت حضور بر روی صندلی های خود، تنها تمجید و تعریف را بلدند و یک دورهمی و خوردن چای و شیرینی هدف آنها از حضور در مجمع می باشد. البته برخی روسای استانی نیز با گرفتن امتیازات جهت حضور در کادر فنی تیم ملی، اعزام به داوری های آسیایی و جهانی و … ثمره سکوت و تعریف و تمجیدشان را دریافت می کنند.

البته که امیدی واهی است اما امیدواریم اینبار شاهد برگزاری مجمعی باشیم که فارغ از تمجید ها و شعارهای بی پایه و اساس از رییس فدراسیون کاراته که سهم بی حد و اندازه ای در نابودی کاراته کشورمان داشت، بازخواست شود، وقتی هزینه های داوری در رقابت های قهرمانی کشور، کاراته وان ها و لیگ های کشور پرداخت نمی شود چرا باید نسبت به حضور در استاژ و آزمون های داوری هزینه های گزافی دریافت شود، چرا درآمد های حاصل از برگزاری کلاس های استاژ و آزمون های داوری صرف پیشرفت و ارتقای جایگاه داوری ایران در آسیا و جهان نمی شود و داوران کاراته ایران برای حضور در پیکارهای آسیایی و جهانی و ارتقا و تمدید درجه های خود به صورت شخصی هزینه کنند.

 

هر چند در ابتدا باید از سید حسن طباطبایی پرسید که آیا نسبت به جایگاهی که بر آن نشسته است اطلاعات دارد یا خیر!؟ چرا تیم قهرمان جهان باید در رده چهاردهم قرار بگیرد؟ چرا تیمی که ۸ مدال بازی های آسیایی دوره قبل را دارد در این دوره تنها ۳ مدال کسب کرد!؟

 

آیا طباطبایی می داند تیم ایران در بازی های کشورهای اسلامی تیم ایران هیچ مدالی کسب نکرد!؟ آیا می داند ورزشکاران ایرانی به دلیل عدم مدیریت صحیح وی از کشور خارج شده و تیم پناهندگان را تشکیل دادند.

 

اگر اعضای مجمع شجاعت داشته باشند و منفعت خود را کنار بگذارند برای اولین بار می توانند به کمربند های سفید و موسپیدهای کاراته نشان دهند جامعه کاراته نسبت به حق خود کوتاه نمی آیند و می توانند در برابر ضعف مدیریت ایستادگی کنند و با یک تصمیم درست سید حسن طباطبایی را به دلیل عدم قدرت مدیریت از جایگاهش برکنار کنند این موضوع میراث بزرگ خانواده کاراته برای همه ورزش ها باشد که در مقابل مدیران منفعت طلب می توان ایستاد و حق خود را گرفت تا ورزش ما رنگ آسایش به خود بگیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا