سعیدی: سبک‌های زیرمجموعه فدراسیون کاراته بازنگری خواهد شد

نایب رییس فدراسیون کاراته گفت: با توجه به فعالیت ۱۹۰ سبک در زیرمجموعه این فدراسیون، قرار است بزودی تمامی سبک‌ها بازنگری و مورد پایش مجدد قرار گیرند.

به گزارش کاراته نیوز کیکاووس سعیدی شنبه شب در حاشیه مجمع عمومی سالانه هیات کاراته گلستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گرگان اظهار کرد: این پایش از عملکرد سبک‌ها براساس شاخص‌هایی همچون رتبه‌هایی که کسب می‌کنند و میزان فعالیت‌شان خواهد بود.

وی بیان کرد: گزارش این پایش به هیات رییسه فدراسیون ارایه خواهد شد و اعضای هیات رییسه پس از بررسی و تبادل نظر برای ادامه حیات، ابقا یا فرصت دادن برای فعال شدن برخی سبک ها تصمیم‌گیری خواهند کرد.

وی یادآور شد: برای فعالیت سبک‌ها، کمیته‌ای با نام کمیته سبک‌ها و انجمن‌های کاراته تشکیل شده است.

نایب رییس فدراسیون کاراته گفت: البته آیین نامه این کمیته که دارای پیوست‌هایی همچون نحوه فعالیت، چگونگی ارزشیابی و اخذ مجوزهای مربوطه است، باید به تایید اعضای مجمع عمومی فدراسیون برسد که در صورت تصویب این آیین نامه در ۲۲ آذر ماه مورد بررسی مجمع سالانه قرار خواهد گرفت، فعالیت سبک‌ها برنامه محور و کارشناس محور خواهد شد.

وی در خصوص فعالیت سبک‌های آزاد با بیان این که ورزشکاران این بخش از فدراسیون همیشه مورد تفقد فدراسیون قرار داشتند، ادامه داد: با توجه به این که فدراسیون جهانی کاراته (WKF) سبک‌های کنترلی را برای رقابت‌های ملی به رسمیت می‌شناسد، تنها تفاوت فعالیت این ۲ بخش در تشکیل تیم‌های ملی است و سبک‌های آزاد در کشور با توجه به داشتن مربیان خوب و ارزشمند، فعالیت ارزنده‌ای در کشور دارند.

نایب رییس فدراسیون کاراته گفت: تفاوت در تشکیل تیم‌های ملی، دلیلی بر محدودیت فعالیت سبک‌های آزاد نیست و توصیه داریم که ورزشکاران این بخش روز به روز فعالیت‌های بهتری انجام دهند.

 

سعیدی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بدون اشاره به آمار عددی بانوان کاراته‌کا کشور و تنها با تاکید بر این که ۵۲ درصد از خانواده بزرگ این فدراسیون را بانوان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: این درصد نشانه آن است که ظرفیت بانوان بیشتر شده و آنان در چارچوب ارزش‌ها و فرهنگ ملی و دینی در این رشته فعالیت دارند.

وی بیان کرد: بانوان کاراته‌کا همپای آقایان در سطوح مختلف و حتی تیم‌های ملی کار می‌کنند و فعالیت مستمر و مداوم آنان سبب شده تا سهم آنان در هر دوره از رقابت‌های بین‌المللی و برون‌مرزی در مدال‌آوری بالاتر برود.

سعیدی افزود: این افتخارآفرینی بانوان مسوولیت فدراسیون را در قبال آنان سنگین‌تر و بیشتر می‌کند و آنان باید از استقلال لازم برخوردار باشند تا بتوانند بیش از گذشته به ارتقای ورزش کشور و ارزش‌های دینی کمک کنند.

براساس گزارش خبرنگار ایرنا در مجمع عمومی سالانه هیات کاراته گلستان، رییس این هیات گزارشی از اقدامات انجام شده سال گذشته و برنامه‌های سال جاری این هیات همراه با گزارش مالی ارایه داد.

اسماعیل جبله در این جلسه گفت: برگزاری مسابقات مختلف بانوان و آقایان و انتخابی تیم استان برای اعزام به رقابت‌های مختلف از جمله انتخابی‌های تیم ملی، از مهمترین کارهای انجام شده سال گذشته هیات کاراته استان بود.

وی بیان کرد: فعال بودن سبک‌های آزاد زیرمجموعه هیات کاراته استان و برگزاری مسابقات انتخابی برای ورزشکاران این بخش، قسمتی دیگر از فعالیت‌های این هیات بوده است.

وی ادامه داد: همچنین برای اولین بار استان گلستان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی رده‌های سنی پایه در گنبدکاووس با حضور بیش از هزار کاراته‌کا در کنار بیش از ۲۰۰ نفر داور، مربی، سرپرست و همراه بودیم.

رییس هیات کاراته گلستان برگزاری دوره‌های ارتقا داوری و مربیگری، کسب چهار مدال فدراسیونی‌ برای اولین بار در دوره فعالیت این رشته در استان، برگزاری دوره‌های دورهمی پبشکسوت به صورت هر ماه یک دوره، حضور ورزشکارانی از استان در لیگ جوانان جهان و کسب موفقیت‌های ارزشمند، کسب مدال برای اولین بار در بخش سبک‌های آزاد را از دیگر اقدامات و موفقیت‌های سال گذشته این هیات برشمرد.

جبلی افزود: مجموعه اقدامات هیات کاراته گلستان، این هیات را جزو ۱۰ هیات برتر کشور قرار داد و زمینه میزبانی رقابت‌های کاراته در این استان فراهم است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا