چالاکی: کاراته ایران رو به نزول است/ در بخش بانوان در سطح آسیا هم نیستیم

مربی سابق تیم ملی کاراته روند تیم‌های ملی را رو به نزول تلقی کرد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ تورج چالاکی مربی سابق تیم ملی کاراته درباره عملکرد ملی پوشان ایران در رقابت‌های جهانی گفت:در وزن‌های منفی شصت، شصت و هفت و هفتاد و پنج سه ورزشکار ما مجموعا پنج بازی بیشتر انجام ندادند و به رقبایی باختند که نتوانستند به فینال برسند و در نتیجه در جدول شانس مجدد موفق به محک زدن شانس خود نشدند.

او افزود: به عبارتی دیگر ورزشکاران ما در این سه وزن بسیارضعیف عمل کردند، در وزن منفی هشتاد و چهار کیلوگرم مهدی خدابخشی در بازی‌های آسیایی مغلوب ژاپن شد، اما در مسابقات جهانی مجارستان موفق به برد برابر ژاپن شدیم که این امر نشان می‌دهد که آماده سازی بازیکن توسط مربیان و کادر فنی به درستی صورت نگرفته است.

این مربی سابق تیم ملی گفت:در وزن مثبت ۸۴کیلوگرم سجاد گنج زاده بسیار خوب ظاهر شد و در چهارمین حضور خود در مسابقات جهانی موفق به کسب مدال برنز شد.

او با اشاره به عملکرد ملی پوشان کاراته بانوان گفت:بانوان ما در سه وزن به کاراته کا‌های آسیایی باختند و این امر بیانگر این است که سطح کاراته ملی پوشان بانو ازآسیا هم پایینتر است و اصلا نمی‌توانیم با این وضعیت به کسب مدال جهانی فکر کنیم.

چالاکی گفت: ما در کومیته تیمی برابر قزاقستان میبازیم و البته در بخش آقایان به آدربایجانی نتیجه را واگذار کردیم که بازیکنان مطرح آن خداحافظی کرده و در تیم حضور نداشتند آن هم تیمی که سه بار برابر اردن نتیجه را واگذار کرده بود و ما سه ماپیش موفق به شکست همین تیم شده بودیم.

او تاکید کرد:تمام موارد ذکر شده بیانگر این است که یک روند نزولی بر کاراته ایران حاکم شده و امیدواریم که سید حسن طباطبایی رییس فدراسیون کاراته تمهیدات لازم را برای تیم بیاندیشد و کاراته را مجددا به روال عادی خود برگرداند چرا که در صورت ادامه وضعیت موجود همین دو مدالی که در مسابقات جهانی کسب کردیم را هم در دور بعد کسب نمی‌کنیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا