طباطبایی: تیم قدرتمندی داریم/ در کاراته چیزی قابل پیش‌بینی نیست

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون کاراته گفت: تیم قدرتمندی در هر دو بخش مردان و زنان در بازی‌های آسیایی داریم اما در کاراته چیزی قابل پیش‌بینی نیست.

 

به گزارش ایرنا، در ادامه نشست‌های خبری رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو، ظهر امروز دوشنبه نشست خبری فدراسیون کاراته با حضور محسن آشوری دبیر، شهرام هروی سرمربی تیم ملی مردان، فرحناز ارباب سرمربی تیم ملی بانوان و کیکاووس سعیدی نایب رئیس و افسانه باقری نایب رئیس بانوان فدراسیون برگزار شد.

سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در این نشست اظهار داشت: در آخرین رویداد آسیایی که قهرمانی آسیا در مالزی بود، در دو بخش کاتا، کومیته و پاراکارته حاضر شدیم. ارزیابی خوبی از کشورهای حاضر در این مسابقات داشتیم. ایران و رقبا با قدرت کامل راهی این مسابقات نشدند. تیم ایران درحال حاضر تمرینات بهتری را پشت سر گذاشته است. بازی‌های آسیایی و المپیک همیشه شرایط متفاوتی نسبت به قهرمانی آسیا و جهان دارد. با این حال تیم ما تیم آماده‌ای است. کادرفنی پخته و ورزشکاران با تجربه‌ای در اختیار داریم. سعی شده از بهترین نفرات برای حضور در بازی‌های آسیایی استفاده شود. با ۸ کاراته‌کا(۴ کاراته‌کای مرد و ۴ کاراته‌کای مرد) راهی بازی‌ها می‌شویم هر ۸ نفر حاضر شایسته مدال طلا هستند و امیدوارم با ظرفیتی که این جوانان دارند، در روز مسابقه بتوانند این پتانسیل بالقوه را به بالفعل تبدیل کنند.

وی افزود: تیم قدرتمندی داریم. با تمام مشکلاتی که طی سه سال گذشته داشتیم و نتوانستیم تیم را به حداکثر آمادگی برسانیم اما ظرفیت ما در هر کدام از اوزانی که در مسابقات شرکت می‌کنیم، بالاست. اغلب نمایندگان ما در مسابقات مختلف مدال‌آوری کرده‌اند و همه این بازیکنان این شانس را دارند که به مدال خوش‌رنگ بازی‌های آسیایی برسند. البته روز مسابقات و شرایط مسابقه همیشه در بازی‌های آسیایی وجود داشته. در دوره گذشته ما ۲ طلا به دست آوردیم. در بازی‌های ۲۰۱۴ اینچئون ۳ مدال طلا، در گوانگجو ۳ طلا کسب کرده‌ایم و در تمام این دوره‌های ظرفیت‌مان بیشتر از این بوده. این‌که بگویم در این دوره ۲ یا ۳ طلا می‌گیریم، قابل پیش‌بینی نیست. البته روی کاغذ کمیته فنی پیش‌بینی‌هایی انجام داده است. کاراته رقابتی است و در هر صدم ثانیه اتفاق خاص خود رخ می‌دهد اما امیدوارم بهترین خودمان در این دوره باشیم. باز هم تاکید می‌کنم رنگ و تعداد مدال قابل پیش‌بینی نیست اما قول می‌دهم بچه‌ها بتوانند مثل همیشه افتخارآفرین باشند.

شهرام هروی درخصوص روند آمادگی تیم ملی مردان گفت: بعد از المپیک متاسفانه با ما نامهربانی شد اما رسانه همواره در کنار ما بود و من تشکر می‌کنم. انشاالله در بازی‌های آسیایی این دوره مثل دوره‌های دیگر بدرخشیم. از اردیبهشت ۲ مرحله انتخابی برای قهرمانی آسیا داشتیم و سپس تیم برای بازی‌های آسیایی فیکس شد. ۳ بازیکن ما که در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی افتخارآفرینی کرده‌اند خدابخشی امسال اضافه شده و هر ۴ بازیکن با تجربه هستند و در شرایط ایده‌آل فنی هستند. تمام تمرکزمان را می‌گذاریم که به شرایط آرمانی نزدیک‌تر شویم. امیدواریم که همه نمایندگان ما نتیجه بگیرد. قول می‌دهم هر ۴ نماینده ما با خوش‌رنگ‌ترین مدال برگردند. اگر این را نگویم به آن‌ها جفا کرده‌ام. شرایط‌مان نسبت به قهرمانی آسیا خیلی خوب است.

وی ادامه داد: در بازی‌های آسیایی بحث تقسیم مدال همیشه هست ولی ما به داشته‌های خودمان متکی هستیم و با این داشته‌ها مطمئنا موفق هستیم. کاراته با یک بار حضوردر المپیک مدال طلا گرفت و نشان داد همیشه رشته شاخصی بوده. این چهارمین حضورم در بازی‌های آسیایی به‌عنوان مربی و سرمربی است. در گوانجگو ۲ مسابقه، لیگ جهانی اتریش، چین، لیگ حهانی ترکیه، ژاپن، دانشجویان جهان و لیگ جهانی جاکارتا را شرکت کردیم. یعنی مسابقات تدارکاتی خوبی در گذشته داشتیم ولی امسال مسابقات تدارکاتی نرفتیم. البته این اصلا بهانه نیست. ظرفیت کاراته به قدری خوب است که توانستیم از این ظرفیت استفاده کنیم. امسال با شرایط متفاوت راهی بازی‌ها می‌شویم. دوره آخر ۲ طلا، یک نقره و یک برنز گرفتیم و در حق یکی از بازیکنانمان حق‌خوری شد و یک بازیکن ما به فینال راه نیافت. این دوره به دنبال کسب بهترین نتیجه هستیم.

فرحناز ارباب سرمربی تیم ملی بانوان کاراته گفت: تلاش همه ما این است که تیم خوبی روانه بازی‌های آسیایی کنیم. خدا را شکر امکانات بسیار خوبی از طرف فدراسیون در اختیار تیم بانوان قرار گرفته و کادر قوی داریم. در ۴ وزن نماینده به بازی‌های آسیایی اعزام می‌نیم. سارا بهمن‌یار، آتوسا گلشادنژاد، مبینا حیدری، در وزن منفی ۵۵ و مثبت ۶۸ نماینده ایران بعدا معرفی می‌شود. تیم با انگیزه‌ای داریم.در ادوار گذشته بازی‌های آسیایی خوب بودیم و می‌توانستیم در قهرمانی آسیا ۲ طلا بگیریم ولی به دلیل مصدومیت حیدری یک طلا از دست رفت. در بازی‌های آسیایی می‌توانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی در خصوص اعزام ورزشکاران به بازی‌ها گفت: بازی‌های آسیایی پروتکل خود را دارد و تغییر وزن ورزشکار براساس پروتکل و هماهنگی با ستاد باید انجام شود. فکر می‌کنم ظرف یکی دو روز آینده مشخص شود. درخصوص کاتا، آن‌چه برای ما و کاروان مهم است، این است که بتوانیم مدال خوش‌رنگی کسب کنیم. کاتای ما در چند سال گذشته توانسته شرایط خود را نسبت به گذشته بهتر کند. هر دو تیم ما رقابت نزدیکی برای رسیدن به قهرمانی آسیا داشتند. کاتای کشور نسبت به گذشته شرایط بهتری دارد. فدراسیون همیشه کاتا را حمایت کرده. اگر تاریخ بازی‌های آسیایی از ابتدا تا امروز که کاراته حضور داشته را ارزیابی کنید، کم‌ترین حضور را داشتیم. دراین دوره برای حضور کاتا به دنبال راهکار بودیم و در مجموع آن‌چه برای کاروان مهم است، این است که بتوانیم ظرفیت‌های مدال‌آوری را ارزیابی بیشتری کنیم. کاتا و کمیته برای ما فرقی ندارند. طی صحبت‌ها و جلساتی که برگزار شد، در نهایت ظرفیت اعزام به تیم کومیته تعلق گرفت.

سپس طباطبایی درخصوص اختلافاتی که بین کادرفنی تیم ملی بانوان ایجاد شد و رفت‌ و برگشت پگاه زنگنه، گفت: دلم نمی‌خواست در آستانه بازی‌های آسیایی در این خصوص صحبت کنم. اما چون سوال شد مختصر جواب می‌دهم. در آستانه بازی‌ها باید از هرگونه حاشیه باید فاصله بگیریم. فاصله گرفتن از حاشیه در رویدادهای مختلف روحیه تیم را به صورت ویژه بالا می‌برد. دو مربی با هم اختلاف سلیقه پیدا کردند. ارباب سال‌ها برای کاراته کشور زحمت کشید و در بعد قهرمانی و سازندگی ورزشکار معرفی کرد.

وی افزود: زنگنه هم از قهرمانان مدال آور ما در آسیایی و جهانی است. اختلاف نظر این دو به جایی رسید که سرمربی از او درخواست کرد و زنگنه نیامد. بعد از آن جلسه‌ای در دفتر من تشکلیل شد و این که او رفت، نظر من بود و کسی نه دخالت کرد و نه اجازه دخالت می‌دهد. برگشت او هم به تصمیم من بود. تا زمانی که اجزای کار در خدمت تیم ملی باشد و برای همدلی و به دست آوردن مدال کمک کنند، مورد حمایت فدراسیون هستند. اما حتی اگر یک روز مانده به مسابقات آسیایی انسجام و اتحاد کاراته را زیر پا بگذارند، رسیدگی و برخورد می‌کنیم. امروز تیم ملی بانوان با همدلی خود راهی بازی‌ها می‌شوند و انشاالله بتوانیم حضور شایسته‌ای داشته باشیم. این اختلافات تمام شده و اعتقاد دارم با تیمی همدل برای افتخارآفرینی راهی مسابقات می‌شویم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا