طباطبایی:کاراته ایران ظرفیت کسب ۸ مدال در بازیهای آسیایی را دارد

رئیس فدراسیون کاراته ابراز امیدواری کرد همه ملی پوشانی که به بازیهای آسیایی هانگژو اعزام می شوند بتوانند با کسب مدال به کار خود پایان دهند

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از  خبرنگار مهر ، سید حسن طباطبایی در نشست خبری ویژه بازی های آسیایی که امروز دوشنبه در کمیته ملی المپیک برگزار شد، گفت: قهرمانی آسیا آخرین رویداد آسیایی بود که ایران در آن حضور داشت، ارزیابی نسبت به کشورهای شرکت کننده داشتیم هرچند که هیچ تیمی با حداکثر قدرت نیامده بود.

وی ادامه داد: نسبت به آن مسابقات اما امروز وضعیت بهتری داریم، شرایط بازی های آسیایی همیشه شرایط متفاوتی نسبت به قهرمانی آسیا داشته است، تیم ما آماده است، کادر فنی پخته و آماده ای داریم، سعی شده است از بهترین نفرات استفاده شود.

رئیس فدراسیون کاراته تصریح کرد: ٨ نفر شامل چهار ورزشکار در هر بخش عازم هانگژو می شوند، فکر می کنم هر هشت نفر شایسته مدال طلا هستند و امیدوارم آنها از این ظرفیت و پتانسیل بالقوه استفاده کرده و آن را بالفعل کنند.

وی در مورد پیش بینی دقیق خود از مدال آوری در بازی های آسیایی گفت: کاراته ایران قدرتمند است، در سال های اخیر کاراته ایران با موضوعات مختلفی دست و پنجه نرم کرده است، نتوانسته ایم حداکثر آمادگی را داشته باشیم اما اکثر ورزشکاران ما در مسابقات مختلف جهانی مدال های خوش رنگی کسب کردند، من امیدوارم روز و شرایط مسابقه به گونه ای باشد که کمک کند هر هشت ظرفیت ما به مدال برسد.

طباطبایی اشاره ای به مدال آوری کاراته در ادوار گذشته بازی های آسیایی داشت و گفت: در جاکارتا ٢ طلا، در اینچئون ٣ طلا و در گوانگژو ٢ طلا گرفتیم، به اعتقاد من ظرفیت کاراته ایران در تمام این دوره ها بیش از این تعداد طلا بوده است.

رئیس فدراسیون کاراته تاکید کرد: اینکه بگویم چند مدال طلا می گیریم قابل پیش بینی نیست، البته کادر فنی روی کاغذ پیش بینی هایی هایی داشته اما کاراته رکوردی نیست. امیدوارم بهترین نتیجه کسب شود، قول می دهم کاراته مانند همیشه خوش بدرخشد.

طباطبایی در مورد عدم اعزام نماینده ای از بخش کاتا به بازی های آسیایی گفت: آنچه در بازی هایی آسیایی اهمیت دارد این است که مدال بگیریم، کاتا در چند سال گذشته شرایطش را نسبت به گذشته بهتر کرده است، در ازبکستان و قزاقستان نسبت به گذشته کاتا بهتر بود چون توجه بهتری به آن شد، ما هم همیشه کاتا را حمایت کردیم.

وی تاکید کرد: کاتا طی ادوار گذشته بازی های آسیایی فقط در یک دوره حضور داشت، می خواستیم در صورت امکان کاتا را به هانگژو هم اعزام کنیم اما بحث مدال آوری خیلی مهم بود. در نشست کمیته فنی بحث زیادی در این زمینه شد، با خود ورزشکاران کاتا هم صحبت شد، دیروز هم در نشست آنلاین این موضوع مجدد بررسی شد اما قرار بر این شد به خاطر کسب مدال، ظرفیت را به کومیته بدهیم.

رئیس فدراسیون کاراته در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه با توجه به مدال‌آوری سعادتی در قهرمانی آسیا و عدم کسب برجعلی چرا هنوز تکلیف اعزام سعادتی مشخص نشده است گفت: کادرفنی بعد از قهرمانی آسیا اعلام کرد که می‌خواهند در نفرات تغییر داشته باشند. به کمیته‌ المپیک در خصوص تغییر لیست اعلام کردیم و مکاتباتی با ستاد برگزاری انجام شده است و اینکه بپذیرند در روزهای آینده مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: بازی‌های آسیایی پروتکل خود را دارد و تغییر وزن ورزشکار با ستاد برگزاری بازی‌ها است که سخت‌گیری خودش را دارد.

طباطبایی در مورد اینکه در ابتدا نام برجعلی اعلام شده است و در حال حاضر قرار است سعادتی جایگزین ایشان شود، گفت: بله در ابتدا اینطور بوده است، اما بعد ار ارزیابی مجدد کادرفنی و نتایج قهرمانی آسیا قرار است تغییراتی ایجاد شود.

وی همچنین در خصوص اختلافات کادرفنی بانوان و رفت و آمد زنگنه گفت: همه ما باید در خدمت تیم ملی کشور باشیم. از من رئیس فدراسیون تا ورزشکار و مربی باید تلاش کنیم پرچم را به اهتزار و سرود را طنین انداز کنیم و از حاشیه فاصله بگیریم. اختلاف نظرهایی در خصوص مدیریت و اجرای تمرینات وجود داشت.

رئیس فدراسیون کاراته یاداور شد: ارباب یکی از پیشکسوت‌ترین مربیان ما است و برای کاراته کشور در بحث سازندگی و قهرمانی از نامدارترین‌ها هستند. زنگنه نیز از قهرمانان بودند و در بازی‌های آسیایی مدال گرفته است. این اختلاف نظر به جایی رسید که سرمربی درخواست کرد دوره‌ای ایشان برای آرامش نباشند. بعد از چند روز غیبت زنگنه جلسه‌ای در دفتر من برگزار شد. نظر من بود که زنگنه برود و اجازه دخالت نیز در این خصوص نخواهم داد و برگشت ایشان نیز با نظر من بود.

طباطبایی تاکید کرد: اگر اجزای کاری در خدمت تیم ملی باشند مورد حمایت فدراسیون واقع می‌شود و حتی یک روز در آستانه مسابقات  ببینم با اصول کاری منافات دارد و ارزش‌ها زیر پا گذاشته شده است این مسئله را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم. امروز امیدوارم اتحاد و همدلی را تقویت کنیم و حضور شایسته در مسابقات داشته باشیم. این اختلاف نظرها تمام شده است و با یک تیم همدل در بخش دختران و پسران اعزام شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا