واکاوی نتایج کاراته ایران در مالزی/ آسیا تبدیل به «هالی دی» شاگردان هروی شد؛ عملکرد امیدوارکننده بانوان

نتایج کاراته ایران نسبت به آخرین باری که در قهرمانی آسیا حضور داشت قابل دفاع است، اما می‌شد در مجموع نتایجی بهتری هم کسب کرد.

به گزارش کاراته نیوز به نقل از خبرگزاری میزان؛ کاروان کاراته ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا مالزی موفق شد، ۳ مدال طلا، ۲ نقره و ۷ برنز کسب کرده و در مجموع دو بخش زنان و مردان به عنوان سوم قاره کهن دست پیدا کند.

بهنام دهقان‌زاده، آتوسا گلشادنژاد و کومیته تیمی مردان موفق به کسب مدال طلا شدند، بهمن عسگری و کومیته تیمی بانوان به مدال نقره رسیدند و فاطمه صادقی، ابوالفضل شهرجردی، امیر مهدی‌زاده، فاطمه سعادتی، سارا بهمنیار، سجاد گنج‌زاده و کاتای تیمی مردان به مدال برنز دست یافتند.

نتایج کاراته ایران نسبت به آخرین باری که تیم ملی در قهرمانی آسیا حضور داشت قطعاً قابل دفاع بود و پیشرفت ملی‌پوشان به وضوح قابل مشاهده است، اما می‌شد در مجموع نتایجی بهتر از این هم کسب کرد.

تیم باتجربه مردان ایران با هدایت شهرام هروی به یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز دست پیدا کرد و در قیاس با دوره گذشته که تنها ۲ برنز کسب شده بود، قطعا می‌توان از این عملکرد دفاع کرد. در بخش کومیته تیمی هم که آسیا برای شاگردان هروی به «هالی دی» تبدیل شده و باز هم بر سکوی قهرمانی تکیه زدند.

تیم ملی کاراته ایران از زمانی که آقای قابل اعتماد هدایت ملی‌پوشان را بر عهده گرفته تاکنون ۵ بار موفق به قهرمانی در بخش کومیته تیمی در قاره کهن شده است!

در بانوان هم تیم کشورمان یک طلای ارزشمند و ۲ برنز کسب کرد و در بخش تیمی هم به مدال نقره رسید که نشان می‌دهد کادرفنی تاثیر مثبتی روی حرکت رو به جلوی دختران داشته است.

ترکیب ارباب و زنگنه در کادر فنی بخش کومیته باعث شده تا با تغییر نسلی که در این تیم اتفاق افتاده، دیگر به حضور برخی کاراته کا‌های قدیمی که همیشه مصدوم بودند و برای تیم ملی تعیین تکلیف می‌کردند، نیازی نباشد.

شاید اگر در بخش کومیته تیمی، مدال نقره دختران تبدیل به طلا می‌شد الان با قدرت می‌توانستیم از بیلان بانوان در مالزی دفاع کنیم، اما باز هم این تیم شایستگی حمایت را دارد.

در کاتا هم که چندان توجهی به آن نمی‌شود، کسب مدال برنز در آسیا را واقعا باید ستود و جا دارد مدال‌های فاطمه صادقی، ابوالفضل شهرجردی و کاتای تیمی مردان را بیش از سایر مدال‌ها ارج بنهیم.

با نگاهی گذرا به این آمار می‌توان به عملکرد کلی کاروان کاراته ایران نمره قبولی داد و بر توانایی فنی شهرام هروی و کادرش و همچنین پگاه زنگنه و ارباب، مهر تایید زد. هرچند که از نکات تاریک مسابقات هم می‌توان به ناداوری علیه سجاد گنج زاده، حذف عجیب کاپیتان پورشیب و عدم راهیابی امیر مهدی زاده بهفینال اشاره کرد.

این را فراموش نکنیم که بازی‌های آسیایی در پیش است و وزنی که بهنام دهقان‌زاده در آن به طلا رسید، در هانگژو نخواهد بود و با توجه به رقبای قدرتمند از قزاقستان، اردن، ژاپن، چین تایپه، ازبکستان و حتی چین، کسب طلا در بخش مردان سخت است.

این مساله در بانوان هم صدق می‌کند و بی‌تردید تیم ایران نیاز به آماده‌سازی مطلوب بری افتخار آفرینی دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا