توضیحات داور بین‌المللی کاراته درباره اوراماواشی طارق به گنج‌زاده/ آیا این تکنیک امتیاز داشت؟

داور بین المللی کاراته در خصوص شایعات ناداوری در بازی حساس ملی پوش سنگین وزن کشورمان توضیحاتی داد.

به گزارش کاراته  نیوز و به نقل از خبرگزاری میزان؛ سجاد گنج‌زاده، قهرمان المپیک توکیو در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا مقابل طارق حمدی از عربستان قرار گرفت تا فینال المپیک این بار در مرحله‌ای غیر از بازی نهایی در مالزی تکرار شود.

این بازی حساس، اما با تصمیم جنجالی داوران به سود کاراته‌کای عربستانی به پایان رسید و در حالی که کادرفنی تیم ملی و سجاد معتقد بودند ضربه اوراماواشی طارق امتیاز نداشت، اما داوران نظر دیگری داشتند و در نهایت کاراته‌کای سنگین وزن ایران نتوانست در این بازی حساس به برتری برسد و در نهایت صاحب مدال برنز شد.

در همین رابطه یکی از داوارن بین المللی کاراته ایران که نمی‌خواست نامش در مصاحبه برده شود در گفت‌وگو با میزان اظهار داشت: سرعت پای طارق به قدری بالاست که واقعاً از روی صحنه‌های آهسته هم به سختی می‌شود متوجه شد که آیا ضربه برخورد داشته یا خیر. او کاراته‌کای قابلی است و ضرباتش سرعت نور دارد، اما به نظر شخص من این ضربه امتیاز نداشت.

وی افزود: این را می‌توان پای اشتباه داوری گذاشت که سهواً انجام شده، چون واقعاً تصمیم‌گیری در این خصوص سخت بود، اما اگر هم نیم درصد عمدی در کار باشد شاید به نیت جبران فینال المپیک بوده است!

این داور باتجربه گفت: شاید اگر من هم داور بودم روی این ضربه اشتباه می‌کردم، اما واقعا تصاویر نشان می‌دهد نباید امتیاز به طارق داده می‌شد و حق سجاد ضایع شد. البته اشتباهات سهوی داوری جزوی از کاراته است و این شکست هم چیزی از ارزش‌های گنج‌زاده که لیاقت کسب مدال طلا را داشت کم نمی‌کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا