ابهام در برگزاری مجمع ۲۲ اسفند کاراته؛ اساسنامه چه می‌گوید؟

هرچند معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان از برگزاری مجمع فدراسیون کاراته در ۲۲ اسفند خبر داد اما احتمال عدم برگزاری این انتخابات وجود دارد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از ایرنا؛ مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته قرار بود صبح امروز سه‌شنبه برگزار شود. در نهایت مجمع با یک ساعت و نیم تاخیر آغاز شد و سیدمحمد پولادگر در جمع اعضای مجمع اعلام کرد به دلیل اعلام نشدن وضعیت صلاحیت‌ها، امکان برگزاری وجود ندارد.

هرچند این مساله با واکنش تعدادی از روسای هیئت‌ها همراه شد اما به اصرار پولادگر و موافقت آنها، مقر گردید مجمع عصر روز ۲۲ اسفند برگزار شود.

در پایان مجمع، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها به خبرنگاران گفت: “اگر حراست وزارت ورزش بار دیگر کتبا اعلام کند که نباید انتخابات فدراسیون کاراته در بیست و دوم برگزار شود امکان برگزاری انتخابات در این تاریخ نیست.”

شنیده‌ها حاکی از این است که در آن تاریخ هم احتمال برپایی مجمع پایین است. این در حالی بوده که دوران چهار ساله ریاست سیدحسن طباطبایی در این فدراسیون، روز ۲۳ اسفندماه به اتمام می‌رسد و در صورت برگزار نشدن انتخابات تا آن زمان، به احتمال فراوان سرپرست برای این فدراسیون معرفی خواهد شد.

این در حالی است که طبق اساسنامه، می‌بایست حداقل ۲۰ روز قبل از تاریخ برگزاری مجمع، دعوتنامه برای تمامی اعضای مجمع از جمله نامزدها و رای دهندگان ارسال و اعلام شود و نمی‌توان با تصمیم شخصی، تاریخی را اعلام کرد.

این بدان معناست که انتخابات کاراته هم می‌تواند همچون سوارکاری حتی بعد از برگزاری به حاشیه کشیده شود. پس بهتر است تصمیمات منطبق با اساسنامه باشد تا این رشته دچار چالش نشود، چراکه کاراته یکی از امیدهای ورزش ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو تلقی می‌شود.

بلاتکلیفی مجامع فدراسیون‌های مختلف در روزهای اخیر از یک طرف و همچنین حمایت هرکدام از ارگان‌های ورزشی از نامزدهای خاص از سوی دیگر موجب شده که اکنون انتخابات فدراسیون‌ها تحت الشعاع قرار بگرد. مهمتر از همه، دیر اعلام شدن تایید نامزدها نیز بر مشکلات موجود افزوده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا