کاراته نشان داد بار کج هرگز به منزل نمی رسد

تیم ملی کاراته بانوان در بخش کومیته بزرگسالان از شش فرصت خود ( ۵ بازیکن انفرادی و یک فرصت کومیته تیمی ) به چهار مدال برنز دست یافتند.

به گزارش کاراته نیوز، کاراته ایران در بخش کومیته انفرادی، توسط سارا بهمن یار، فاطمه سعادتی، مبینا حیدری و لیلا برجعلی به چهار مدال برنز رسید اما در کومیته تیمی با شکست در بازی دوم از دور رقابت ها کنار رفتند.

تیم ملی بزرگسالان کشور در شرایطی به این نتایج دست یافت که سال گذشته ارباب با کمک صمدی توانسته بود با استفاده از حیدری و برجعلی که برای نخستین بار به بزرگسالان دعوت شده بودند یک فینالیست معرفی کنند.

هر چند در همان رقابت ها در کنار این بازیکنان بی تجربه، طراوت خاکسار و رزیتا علیپور حضور داشتند که با توجه به بیماری کرونا ( فدراسیون کاراته با علم به این موضوع اجازه مسابقه را به آنها داد) توانستند در همان رقابت ها مدال برنز را کسب کنند .

اما اینبار انتظار می رفت، ارباب با بازیکنان باتجربه تر نسبت به سال گذشته و استفاده از پگاه زنگنه کاپیتان سابق تیم ملی و برگزاری اردوهای چندین ماهه و حضور در مسابقات تدارکاتی مختلف نتایج بهتری را کسب کند اما در مقابل تیم ایران تنها چهار برنز کسب کرد و حتی نتوانست تنها فینال سال گذشته خود را تکرار کند.

پس از کناره گیری رزیتا علیپور در وزن منفی ۶۱ کیلوگرم ارباب و زنگنه ترجیح دادند بدون انتخابی بازیکن جوانی چون آتوسا گلشاد نژاد را بدون رقابت با سایر مدعیان این وزن به این رقابت ها اعزام کنند. اما این بازیکن که در رقابت های جهانی ترکیه و مسابقات بین المللی روسیه نیز در مراحل ابتدایی شکست خورده بود بی مدال مانده بود در این رقابت ها نیز ترک عادت نکرد و با دو شکست برابر کشورهای نه چندان مطرح قرقیزستان و ویتنام از دور رقابت ها کنار رفت.

البته مشابه این رفتار ناعادلانه و برگزار نکردن رقابت های انتخابی بین مدعیان هر وزن را می توان در وزن منفی ۵۰ کیلوگرم و منفی ۵۵ کیلوگرم رده سنی امید توسط ستاره موسوی مشاهده کرد که نتیجه آن شکست بازیکنان در بازی اول و دوم بود.

این رقابت ها نشان داد نبود عدالت می تواند شکست های بدی را برای کاراته به ارمغان بیاورد. مصداق این عملکرد در تیم شهرام هروی برای بهمن عسگری اتفاق افتاد، بازیکنی که تا چندی پیش عنوان رنکینگ یک وزن منفی ۷۵ کیلوگرم آقایان را یدک می کشید، در این رقابت ها برابر کویت شکست خورد و حذف شد.

رقابت های آسیایی ازبکستان بار دیگر نشان داد وقتی باری کج بسته شود هرگز به مقصد نمی رسد.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. جای تاسفه برای سرمربی امید وبقیه اساتید که دست به دست هم دادن وبه دلخواه خودشون کسی که رنکینگ یک بود وحذف کردن وبدون انتخابی نفر سومو جایگزین کرد که اشکهایی که ریخته نشده دل درد آوردن دل شکستن همیشه ماه پشت ابر نمیمونه وخدا قاضی خوبی بود آه وناله های خانواده ها به درگاه خدا جواب داد بی وجدانهای منفعت َطلب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا