کتیرایی: به هر ۵ کاراته‌کا تیم امید امیدوارم/ قول مدال نمی دهم

قدمت رفاقت من و هروی نزدیک سه دهه است

 سرمربی تیم امید کاراته گفت: نمی‌توانم برای مسابقات جهانی رده‌های پایه کاراته قول بدهم، اما به هر ۵ کاراته‌کا تیم امید امیدوار هستم.


به گزارش کاراته نیوز علیرضا کتیرایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص شرایط ملی‌پوشان امید در آستانه مسابقات جهانی رده‌های پایه  اظهار داشت: با توجه به محدودمیت زمانی که برای آماده‌سازی این مسابقات داشتیم، با تمامی موجودیت‌مان در حال اعزام به مسابقات هستیم، اما فکر می‌کنم انگیزه و جوانی بچه‌ها می‌تواند به ما کمک و برگ برنده ما باشد. به تیم امید دارم و بچه‌ها هم تلاش خواهند کرد تا با دعای خیر مردم و کمک خداوند با دست پر بازگردند.

وی در مورد برگزاری تمرینات این تیم با تیم بزرگسالان کاراته ایران گفت: با توجه به اینکه اصلاً اردوهای تدارکاتی نداشتیم، تصمیم گرفتیم با تیم بزرگسالان تمرین کنیم. کاراته ایران قهرمان المپیک و جهان دارد و عناوین بسیار زیادی بچه‌های تیم ملی دارند و با برنامه‌ریزی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم تمرین با این تیم می‌تواند به ما کمک کند. تمرین با بزرگسالان و اینکه تن این بچه‌ها به تن بازیکنان بزرگسالان خورد شاید باعث کاهش استرس آنها شود.

سرمربی تیم امید کاراته در خصوص رابطه خوب تیم‌های امید و بزرگسالان کاراته ایران تصریح کرد: در هر موضوعی اگر همدلی باشد آن مجموعه می‌تواند موفق باشد. اگر قرار است موفق باشیم همه باید دست به دست هم بدهیم؛ چرا که بحث ملی است و کاراته برای من و هیچ کسی نیست و کاراته برای جامعه کاراته است. امیدوارم روزی برسد که همه خانواده دست به دست هم بدهند و برای موفقیت این رشته تلاش کنند. من و هروی نیز دوستی قدیمی به قدمت بیشتر از سه دهه داریم و این مسائل اصلاً بین ما وجود ندارد. هر کمکی از دست ما بربیاد برای تیم بزرگسالان انجام می‌دهیم و مطمئنم کادرفنی تیم بزرگسالان نیز اگر کاری از دست‌شان بربیاد برای ما انجام خواهند داد.

کتیرایی در خصوص اینکه چقدر به کسب مدال‌های خوش رنگ در مسابقات جهانی امیدوار است، گفت: نمی‌توانم قول بدهیم چرا که کاراته ورزش رکوردی نیست و داوری کاراته نیز خیلی سلیقه‌ای است، اما ۵ کاراته‌کا خوب هستند و بدون اغراق به هر ۵ نفر آنها امیدوار هستم. البته بستگی به این دارد که بچه‌ها چگونه مسابقه را درک و بر استرس‌های روز مسابقه غلبه کنند تا به بهترین نتیجه برسند.

وی در پاسخ به این سوال که نفرات تیم امید می‌توانند در آینده جایگزین بزرگان تیم ملی کاراته شوند، افزود: به شخصه خیلی به بچه‌ها امید دارم و همیشه در تمرینات نیز این را به بچه‌ها می‌گویم. یکی، دو نفر از بچه‌های ما در مسابقات برون مرزی شرکت و موفق به کسب مدال شدند. در مجموع تیم خوبی داریم و این نفرات پشتوانه تیم بزرگسالان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا