هروی: در سال ۲۰۲۰ محکم‌تر از گذشته قدم برمی‌داریم/ می‌خواهیم در مهد کاراته دنیا از کیان ایران دفاع کنیم

سرمربی تیم ملی کاراته گفت: در سال ۲۰۲۰ قدم‌های خود را از گذشته محکم‌تر برمی‌داریم و در پایان سال کاراته مانند سالیان گذشته در ورزش کشور سربلند خواهد بود.

به گزارش کاراته نیوز شهرام هروی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد تیم ملی کاراته در سال ۲۰۱۹ میلادی اظهار داشت: سال ۲۰۱۹ با همه فراز و نشیب‌های خود تمام شد و تیم ملی کاراته مردان برای کسب سهمیه المپیک در ۱۲ رویداد شرکت کرد. در مجموع نسبت به رقبای خود که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کنند عملکرد بهتری داشتیم.

وی ادامه داد: با همه این شرایط هنوز ماراتن کسب سهمیه المپیک تمام نشده و تا پایان سال ۹۸، ۵ رویداد دیگر باقی مانده است تا بتوانیم ۲ سهمیه خود را از طریق رنکینگ قطعی و برای کسب سهمیه سوم و آخر در فرانسه برنامه‌ریزی کنیم. اولین هدف ما کسب سه سهمیه ممکن است تا در ادامه راه خود را برای رقابت‌های المپیک آماده کنیم و از کیان کاراته ایران در مهد کاراته دنیا دفاع کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته در خصوص اینکه می‌توان با قطعیت از قطعی شدن ۲ سهمیه المپیک صحبت کرد، گفت: در حال حاضر وضعیت ما در ۲ وزن ایده‌آل است، اما آنچه برای ما مهم است، سبز شدن (قطعی شدن سهمیه المپیک ورزشکاران‌مان) در پایان سال ۹۸ و مسابقات مراکش است. کشورهای اروپایی در فروردین ماه مسابقات اروپایی خود را در آذربایجان پیش‌رو دارند و بعد از پایان این مسابقات می‌توان در خصوص کسب سهمیه با قطعیت صحبت کرد. در حال حاضر تک‌تک مسابقات باقی مانده مهم است و هنوز هیچ چیزی قطعی نیست.

هروی در خصوص خستگی ملی‌پوشان کاراته در مسیر کسب سهمیه المپیک عنوان کرد: مسلما ملی‌پوشان شرایط سختی را پشت سر گذاشتند، اما کادرفنی تمام تلاش خود را گذاشته است تا بازیکنان را از لحاظ ذهنی و بدنی آماده نگه‌دارد. در این مسیر و وضعیت خود بازیکنان نیز به ما کمک می‌کنند تا در مسیر درستی حرکت کنیم و در نهایت سربلند بیرون بیایم.

وی در خصوص حضور ملی‌پوشان کاراته در کاراته وان سری A شیلی و لیگ برتر کاراته وان پاریس گفت: سال ۲۰۲۰ با رقابت‌های سری A شیلی آغاز می‌شود. همیشه کاراته وان‌ها با لیگ برتر کاراته وان پاریس آغاز می‌شد، اما در سال جاری با سری A شیلی مسابقات استارت خواهد خورد. در مسابقات شیلی تمام رقبای ما که برای کسب سهمیه تلاش می‌کنند حضور خواهند داشت تا از کورس سهمیه عقب نماند، ما نیز با چهار بازیکن (سجاد گنج‌زاده، صالح اباذری، ذبیح‌الله پورشیب و بهمن عسگری) در این رویداد حاضر می‌شویم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم ملی کاراته خاطرنشان کرد: در مسابقات کاراته وان پاریس نیز امیر مهدی‌زاده و علی اصغر آسیابری به ما اضافه خواهند شد. برخی بازیکنان هم با هزینه شخصی در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. ما همیشه در پاریس نتایج خوبی را کسب کردیم و امیدوارم در این دوره هم بچه‌ها نتایجی در خور شان کسب کنند.

هروی در خصوص اردوی مشترک با تیم ملی فرانسه بعد از مسابقات کاراته وان شیلی تصریح کرد: به خاطر اینکه بچه‌ها نخواهند به ایران بازگردند و دوباره به فرانسه سفر کنند، تصمیم گرفتیم اردوی مشترکی در پاریس داشته باشیم و خستگی ملی‌پوشان را کاهش بدهیم. شاید در این اردو علاوه بر تیم فرانسه کشورهای دیگر نیز حضور داشته باشند، اما ما طبق برنامه‌های خود پیش خواهیم رفت.

وی در خصوص پیش‌بینی نتایج تیم ملی کاراته در سال ۲۰۲۰ گفت: قطعاً کاراته در سال ۲۰۲۰ قدم‌های خود را از گذشته محکم‌تر برمی‌دارد و مطمئناً در پایان سال نیز کاراته مانند سالیان گذشته در ورزش کشور سربلند خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا