چراهای بی جواب پس از رفتن دبیر سابق/ مجمع باید پاسخگو باشد

محسن آشوری دبیر سابق فدراسیون کاراته پس از سال ها فعالیت مداوم در این رشته، هفته ی پیش و پس از گذشت یک ماه از انتخاب رییس جدید از سمت خود کنار رفت.

به گزارش پایگاه خبری کاراته نیوز، پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون کاراته در تاریخ ۲۳ اسفند ۹۷ سید حسن طباطبایی با کسب ۳۶ رای از ۴۱ رای موجود به عنوان رییس فدراسیون کاراته بر اریکه قدرت نشست. در ادامه و پس از نظر خواهی از تمام ۴۱ عضو مجمع انتخاباتی که ریاست آن بر عهده محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان بود و موافقت تمامی اعضا، محسن آشوری به عنوان دبیر معرفی و منصوب شد. اما هفته ی گذشته و در حالی که کمتر از دو ماه از انتخاب رییس و دبیر فدراسیون کاراته می گذشت، محسن آشوری دبیر باسابقه فدراسیون کاراته در یکی از آخرین گفتگوهای خود با رسانه های خبری به این نکته اشاره کرد که بی مهری های زیادی به وی شده و و انگیزه حرکت کردن ندارد. اینکه چرا محسن آشوری، یک ماه پس از انتخابات فدراسیون کاراته و انتخاب سیدحسن طباطبایی، با بیان این صحبت ها خبر از رفتن خود می دهد، جای سوال دارد.

چرا ناگهان و پیش بینی نشده محسن آشوری که بیش از بیست سال در فدراسیون حضور دارد، در مصاحبه ای از احساس خستگی و رفتن خود بازگو می کند و کمتر از ۲۴ ساعت وحید مومنی به عنوان سرپرست معرفی می شود خود سوالی بی پاسخ است!؟

و سوال دیگری که مطرح می شود، اینجاست، اگر آشوری احساس خستگی می کرد و در این تفکر بود که استعفا بدهد، چرا در همان ابتدا این جایگاه را پذیرفت!؟

آیا سید حسن طباطبایی که بلافاصله پس از انتخاب خود به عنوان رییس فدراسیون کاراته، محسن آشوری را به عنوان دبیر خود معرفی می کند، دست به حذف آشوری از سمت دبیری می زند، یا دستور از مراجع بالاتر بود؟

آیا انتخاب یا برکناری دبیر فدراسیون به مجمع انتخاباتی ارتباطی ندارد؟ چرا اعضای مجمع به دنبال روشن شدن دلایل برکناری نیستند؟

محسن آشوری که در صحبت های خود به وضوح از بی مهری های صورت گرفته میگوید، منظورش چه بی مهری هایی است؟ دبیر سابق فدراسیون در همان مصاحبه می گوید: انگیزه حرکت کردن را ندارم. چه کسی انگیزه های وی را از بین برده؟

آیا خدمات آشوری در سالیان خدمتش به فدراسیون کاراته و حتی تحویل فدراسیون کاراته به رییس فعلی بدون یک ریال بدهی، باید نادیده گرفته شود؟

هر چند سوال ها و شائبه های زیادی از رفتن آشوری و پس از رفتن وی وجود دارد اما شاخص ترین و بارزترین آن ها موضوعاتی بود که اشاره شد.

این ها نمونه سوالاتی است که اعضای مجمع انتخاباتی باید پیگیر و پاسخگوی آن باشند، چرا که در روز انتخابات تمامی این نفرات با انتخاب آشوری به عنوان دبیر فدراسیون کاراته موافقت کردند. شاید اعضای مجمع باید با توجه به شرایط فدراسیون کاراته و سال منتهی به المپیک، با شفاف کردن دلایل رفتن آشوری و دلجویی از وی، او را به فدراسیون کاراته بازگردانند تا این رشته پر طرفدار سرانجام موفقی در المپیک ۲۰۲۰ داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا