ملی پوش کاراته: مشکلی برای حضور در لیگ جهانی ندارم

ملی پوش کاراته ایران با بیان اینکه مصدومیت زانویش تا حدود زیادی برطرف شده است، گفت: مشکلی برای حضور در لیگ جهانی مراکش ندارم

به گزارش کاراته نیوز «مجید حسن نیا» که خود را برای حضور در لیگ جهانی مراکش آماده می کند در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: بعد از تعطیلات اردوهای تیم ملی کاراته به صورت منظم تشکیل شد و تا زمان اعزام به مراکش ادامه خواهد داشت تا بتوانیم با آمادگی مناسب در این مسابقات که دارای امتیاز بالایی برای کسب سهمیه المپیک است به میدان برویم.

وی افزود: هر کاراته کایی بتواند در مراکش به موفقیت دست یابد، جهش قابل توجهی در رنکینگ خواهد داشت. به همین دلیل این پیکار دارای اهمیت زیادی است.

حسن نیا تصریح کرد: بعد از مسابقات قهرمانی آسیا که با مصدومیت سخت از ناحیه دست مواجه شدم، با کادر فنی تیم ملی مشورت کرده و به وزن ۶۰ کیلوگرم آمدم.

کاراته کا خوش اخلاق ایران گفت: در اولین رقابت سال ۲۰۱۹ میلادی که لیگ جهانی فرانسه بود به مدال طلا دست یافتم و سپس در لیگ جهانی دوبی نیز تا نیمه نهایی بالا آمدم که دچار آسیب دیدگی زانو شدم. رباط صلیبی ام دچار پارگی خفیف شد و به همین دلیل نیاز به تمرینات ویژه ای برای پایان دادن به این مصدومیت داشتم.

ملی پوش وزن ۶۰ کیلوگرم ایران با بیان اینکه اکنون شرایط خوبی دارد، افزود: خوشبختانه با تلاش بدنساز و فیزیوتراپ تیم ملی به وضعیت مطلوبی رسیده ام و مشکلی برای اعزام به مراکش ندارم.

وی با بیان اینکه اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم کاراته برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو ادغام می شود، گفت: می توانم با کسب نتیجه مطلوب در مراکش به جمع ۱۰ نفر برتر رنگینگ جهان برسم.

حسن نیا که از پرمدال ترین نفرات کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا است در خصوص روند پرفراز و نشیب سال های اخیر خود، گفت: آسیب دیدگی زیاد در این سال ها برایم مشکل ساز شد. شرایط وزن من به گونه ای بود که تنها در مسابقات قاره ای حضور داشتم. با تغییر وزن اهدافم عوض شده و تمرکزم بر کسب سهمیه معطوف است و سپس به فکر رسیدن به مدال در این رویداد است که همه ورزشکاران آرزوی آن را دارند.

وی در مورد رقابت با «امیر مهدی زاده» کاراته کا پرافتخار ایران در این وزن، توضیح داد: مهدی زاده از بهترین های جهان است و رقابت با او برایم افتخار تلقی می شود؛ اما اگر می خواهم به هدفم برسم باید همه حریفان را شکست بدهم.

نمایش بیشتر

یک دیدگاه

  1. با سلام و آرزوی موفقیت برا کارته کار های جمهوری اسلامی ایران در اخر جمله های زیبای حسن نیا متوجه شدیم که زندگی هم یک رقابت هست برا به بالا رسیدن باید همه حریفای خودتو کنار بزنی حتی شاید بهترین دوستانت را آرزوی موفقیت برای همه ی بچه های کاراته .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا