عسگری: کاراته برای موفقیت نیازمند حمایت است/ نبود بدنساز مشکل‌ساز بود

ملی‌پوش تیم ملی کاراته مردان ایران گفت: اگر موفقیت تیم ملی کاراته در المپیک را می‌خواهیم باید به آن توجه شود، نبود مربی بدنساز در مرحله نخست اردوها مشکل ساز بود.

به گزارش کاراته نیوز بهمن عسگری در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرایط و روند برگزاری مرحله نخست اردوهای تیم ملی کاراته بزرگسالان توضیح داد: خدا را شکر تمرینات خوبی را با توجه به نداشتن مربی بدنساز پشت سر گذاشتیم اما در مرحله بعد مسلما همه تلاش می‌کنند تا این مشکل هم وجود نداشته و ملی‌‍ پوشان به تمرینات خود ادامه دهند. ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی بهتر برای مرحله دوم اردوها شاهد چنین مشکلاتی نخواهیم بود.

ملی‌پوش کاراته ایران هم‌چنین در پاسخ به این سوال که مرحله دوم اردوها از چه تاریخی و تا چه زمانی پیگیری می‌شود؟ اظهار کرد: روز جمعه هفته جاری مسابقات لیگ را پشت سر می‌گذاریم و پس از آن بدون فاصله روز شنبه هفته آینده به اردوی تیم ملی وارد می‌شویم تا مرحله دوم را برگزار کنیم. این اردو تا هجدهم دی ماه ۱۳۹۷ ادامه دارد.

او در ادامه با اشاره به اهمیت بالای اعزام تیم ملی به لیگ‌های جهانی، گفت: مطمئنا همه مسوولان ورزش و محسن آشوری در راس فدراسیون کاراته از اهمیت این رقابت‌ها برای کسب سهمیه المپیک با خبرند که امیتازهای این مسابقات چقدر برای ما کاراته‌کاها مهم است تا جایگاه خود در رنکینگ را بهبود ببخشیم.  ما حتی برای کسب سهمیه المپیک باید در رقابت‌های سری A هم شرکت کنیم چون به امتیاز نیاز داریم.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در مورد برنامه‌هایش برای حضور در المپیک گفت: در سال ۲۰۱۸ عملکرد خوبی داشتم و در اکثر مسابقاتی که حاضر شده‌ام اعم از بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان بهترین نتایج را به دست آوردم که رضایت بخش بود. این نتایج با برنامه‌ریزی و حمایت کادرفنی کسب شد که امیدوارم ادامه‌دار باشد. در رقابت‌های هم جهانی من تنها ورزشکاری بودم که در دو بخش انفرادی و تیمی به مدال طلا رسیدم و از این بابت بسیار خوشالم ولی پس از رقابت‌های جهانی ابتدا رنکینگ من اول اعلام شد و پس از آن رنکینگ را تغییر دادند که در حال حاضر “کن نیشی مورا” کاراته‌کای ژاپنی در صدر قرار دارد. باید در رقابت‌هایی مثل سری ‌A چین شرکت کنیم تا امتیازات را از دست ندهیم، هر یک امتیازی که از دست می‌رود به منزله دور شدن از المپیک است. اولین مسابقه‌ای که در پیش داریم لیگ جهانی فرانسه است و باید عملکرد خوبی داشته باشم تا رنکینگ خود را در بین نفرات اول تا چهارم حفظ کنم.

دارنده مدال طلای کاراته جهان، در پاسخ به این سوال که شرکت نکردن در سری ‌A چین در افت رنکینگ او تاثیر داشته است؟ توضیح داد: مسلما همین طور است. ما پس از این سری ‌A رقابت‌های کانادا و مراکش را نیز پیش رو داریم که امیدوارم مسوولان به این موارد مهم توجه کنند. همه به مدال‌آوری کاراته در المپیک امیدوار هستند و برای رسیدن به این مهم باید از کاراته‌کاها حمایت شود. نباید در مورد ویزاها یا مشکلات مالی دغدغه‌ای برای ورزشکاران وجود داشته باشد، اگر موفقیت می‌خواهیم باید به این مسائل رسیدگی شود.

بهمن عسگری در پایان با بیان این که مهم‌ترین هدف باید موفقیت ایران باشد، توضیح داد: در تیم ملی کاراته از جوان‌ترین ملی‌پوش تا با تجربه‌ترین‌ها، همه و همه تنها به فکر موفقیت ایران هستند و فرقی نمی‌کند چه کسی با تیم ملی به مسابقات اعزام شود. انگیزه‌ها در تیم ملی بالا است، جوانترها سعی می‌کنند به با تجربه‌ها برسند و با تجربه‌ها هم سعی در حفظ جایگاه خود دارند، اما این مسئله دلیل نمی‌شود که اختلافی باشد و همه با هم دوست هستند. آرزوی هر کدام از ما موفقیت هم تیمی‌ها و ایران است. فرقی نمی‌کند عسگری اعزام شود یا آسیابری؛ تنها هدف موفقیت و بالا رفتن نام ایران است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا