کاپیتان تیم ملی کاراته: تنها به تحقق اهدافم می اندیشم

«ذبیح اله پورشیب» کاپیتان تیم ملی کاراته ایران، با اشاره به انگیزه بالای خود برای موفقیت در بازی های آسیایی ۲۰۱۸، گفت: صحبت های دیگران تاثیری برعملکردم ندارد و تنها به عملی شدن و تحقق اهدافم فکر می کنم.به گزارش کاراته نیوز کاپیتان تیم ملی کاراته ایران که با کوله باری از مدال های جهانی و قاره ای به منظور حضور در هجدهمین دوره بازی های آسیایی آماده می شود، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: شرایط خوبی داریم و اردوهای تیم ملی به صورت منظم تحت نظر کادر فنی دنبال می شود. امیدوارم همین شرایط را ادامه بدهیم تا با آمادگی کامل راهی جاکارتا شویم.
تیم کاراته ایران با ترکیب امیر مهدی زاده، بهمن عسگری، ذبیح اله پورشیب و سجاد گنج زاده در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی حضور می یابد.
وی با بیان اینکه هدف ملی پوشان ایران دفاع از نام کاراته ایران است، گفت: می خواهم طلایی که در بازی های آسیایی ۲۰۱۰ کسب کردم را تکرار کنم. همچنین در دوره قبلی این رویداد مهم غایب بودم و اکنون انگیزه زیادی برای رسیدن به بهترین نتیجه دارم.
پورشیب ادامه داد: در چهار سال اخیر تلاش کردم آمادگی بدنی ام را حفظ کنم و در هر رقابتی با انرژی به میدان رفتم، چراکه نگاهم به بازی های آسیایی بود.
وی در مورد عملکرد موفق تیم کاراته ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، توضیح داد: خدا را شکر که قهرمانی را تکرار کردیم و نشان دادیم در قاره کهن بهترین و در جهان نیز در بین بزرگان هستیم.
ملی پوش باتجربه ایران اظهار داشت: صلاح کادر فنی بود که در کومیته تیمی به میدان بروم. ما به عنوان بزرگترهای تیم وظیفه داریم به کاراته کاهای جوان کمک کنیم تا در آینده و در مسیر قهرمانی برای تیم کشورمان افتخارآفرینی کنند.
وی افزود: در گذشته ما از بزرگان تیم نکات زیادی آموختیم و این چرخه ادامه دارد. اکنون با تلفیقی از نفرات جوان و باتجربه در مسابقات شرکت می کنیم و هدف همه ما، نگه داشتن کاراته ایران در اوج است.
کاپیتان تیم ایران در مورد حریفان خود در بازی های آسیایی، ادامه داد: علاوه بر «آراگا» از ژاپن که رقیب اصلی ام است، نفراتی از مالزی، اندونزی، ازبکستان و قزاقستان نیز شرایط ایده آلی دارند و باید هوشمندانه در تاتامی حاضر شوم.
پورشیب در پاسخ به انتقادهایی که از وی مبنی بر بالا رفتن سنش و ادامه فعالیت در تیم ملی می شود، گفت: به تازگی وارد ۳۰ سالگی شده ام، این درحالی است که برخی از ۲۵ سالگی می گفتند که پورشیب پیر شده و باید از تیم ملی برود. اکنون نفراتی با ۳۵ سال در کاراته جهان غوغا می کنند و نمی دانم چرا سن من برای دوستان تا این حد مهم است.
وی با بیان اینکه از لحاظ آمادگی جسمانی همواره از بهترین های تیم ملی است، تصریح کرد: بعضی ها می خواهند با صحبت های خود، بازیکنان تیم ملی را از لحاظ روحی بهم بریزند، اما آنان بدانند که انگیزه بالایی داریم و به حرف هایشان توجه نمی کنیم.
کاپیتان تیم ملی کاراته ایران، گفت: اهداف زیادی دارم و به حضور قدرتمند در المپیک ۲۰۲۰ فکر می کنم. با وجود اینکه در بسیاری از مسابقات بین المللی حضور نداشتم در رتبه ۶ وزن منهای ۸۴ کیلوگرم قرار دارم و با انگیزه بالا، در پی طی کردن مسیر قهرمانی هستم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا