دخالت‌هایی که باعث سقوط کاراته بانوان شد/ عباسعلی و دیگر هیچ!

تیم کاراته بانوان در رقابت‌های قهرمانی آسیای اردن نتایج قابل قبولی کسب نکرد تا شوک مسئولان فدراسیون به این تیم جواب ندهد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرگزاری میزان، تیم ملی کاراته بانوان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در بخش انفرادی با کسب مدال طلای حمیده عباسعلی و برنز شیما آل‌سعدی به کار خود پایان داد. در بخش کومیته تیمی هم بانوان کاراته ایران راه به جایی نبردند تا پرونده این تیم با نتایج ضعیف بسته شود.

کاراته بانوان در چند هفته گذشته با حواشی زیادی دست و پنجه نرم کرد و به نظر می‌رسد تغییر عجیب سرمربی در فاصله زمانی کوتاه باقی مانده تا میدان آسیایی هم چاره‌ساز نبود. البته برای تحلیل عملکرد کادر فنی حداقل باید تا بازی‌های آسیایی صبر کنیم، اما باید پذیرفت شوک فدراسیون به مجموعه کاراته مثبت نبوده است.

به نظر می‌رسد سیاست مجموعه فدراسیون کاراته برای تیم بانوان جوانگرایی در بخش انفرادی بود، اما آیا جوان‌ها در این رقابت‌ها جواب دادند؟ از سوی دیگر کومیته تیمی که از نفرات باتجربه تشکیل شده بود هم عملکرد بسیار ضعیفی داشت تا ناکامی تیم بانوان تکمیل شود.

هیچ کس متوجه نشد چرا پگاه زنگنه از ترکیب بخش انفرادی کنار رفت. اصلا چه دلیلی داشت که فدراسیون نشین‌ها روی خط خوردن نام دو نفر از کاراته کا‌های اعزامی به جاکارتا از رقابت‌های انفرادی اردن پافشاری کنند؟ چرا باید بازیکن باتجربه‌ای مثل طراوت خاکسار در فاصله کمتر از یک ماه در دو رویداد مهم مقابل کاراته‌کای چین تایپه شکست بخورد؟

مشخص است که مشکل کاراته بانوان تنها مسائل فنی نیست و بی‌نظمی و دخالت مستقیم مسئولان فدراسیون در امور مربوط به این تیم شرایط را بدتر از همیشه کرده است.

مشخص نیست چرا لیلا بهرامی که سرمربیگری تیم ملی کاراته بانوان را بر عهده داشت از کار برکنار و ستاره موسوی جایگزین او شد. شنیده می‌شود بهرامی به دلیل اتفاقات نامعمول رخ داده در رقابت‌های انتخابی و دخالت‌های مستقیم دبیر فدراسیون از سمت خود استعفا کرده و اگر این خبر درست باشد، دبیر فدراسیون باید پاسخگوی نتایج ضعیف این تیم باشد.

مثل همیشه کاراته بانوان به درخشش حمیده عباسعلی وابسته بود و این کاراته‌کای کشورمان بار دیگر ثابت کرد که در روز‌های سخت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

به هر حال طلای عباسعلی تا حد زیادی کاراته بانوان را نجات داد، اما باید برای این تیم در جاکارتا فکر اساسی کرد تا تمام کاراته بانوان ایران در عباسعلی خلاصه نشود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا