باقری: کمبود امکانات باعث ناکامی بانوان ما در مسابقات جهانی می‌شود

نایب رئیس فدراسیون کاراته گفت: تیم ملی بانوان در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته، اما کمبود امکانات باعث ناکامی بانوان ما در مسابقات جهانی خواهد شد.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از افسانه باقری نایب رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد وضعیت تیم‌های ملی بانوان بیان کرد: خوشبختانه بانوان کاراته کار ما درتمام رد‌های سنی و در بخش کومیته و کاتا در سال‌های اخیر توانستند پیشرفت چشمگیری داشته باشند، اما کمبود امکانات و اعتبارات مالی به مرور باعث توقف موفقیت‌های بانوان ما دررقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان می‌شود.

او ادامه داد: تمام کشور‌ها در حال سرمایه گذاری در رشته کاراته هستند تا در المپیک توکیو حضور موفقی داشته باشند و اگر ما می‌خواهیم که بنوان کاراته کا کشورمان بتوانند به روند افتخار آفرینی خود ادامه دهند باید سالن تمرین، خوابگاه مناسب و حضور مربیان خارجی را در برنامه فدراسون قرار دهیم چرا که حرکات کاراته در بخش کاتا بسیار اهمیت دارد وبرای پیشرفت بازیکنان نیاز داریم که از حضور یک مربی ژاپنی استفاده کنیم و با ایجاد فضای مناسب برای تمرین و استراحت ملی پوشان مسیر کسب موفقیت را هموار کنیم.

نایب رئیس فدراسیون کاراته درباره مشکلات فدراسیون گفت: در حال حاضر در ۴ مقطع امید، نوجوانان و جوانان، بزرگسالان و دانشجویان باید برنامه ریزی داشته باشیم تا ملی پوشان ما بتوانند از فضای سالن تمرین استفاده کنند و این کار را برای ما سخت می‌کند. باتوجه به اینکه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در پیش داریم امیدواریم که مسئولان وزارت ورزش و جوانان از نظر امکانات و تجهیزات سالن تمرین اختصاصی را در اختیار ما قرار دهند تا ملی پوشان ما بتوانند به افتخار آفرینی‌های خود ادامه دهند.

او ادامه داد: در حال حاضر از حدقل‌ترین امکانات حداکثر استفاده را می‌کنیم و ملی پوشان ما توانستند با تلاش خود و تمرینات کاراته ایران را به عنوان مدعی اصلی قهرمانی در آسیا و جهان معرفی کنند.

باقری در مورد کسب سهمیه المپیک جوانان بوینس آیرس توسط کاراته کاران نوجوان عنوان کرد: خوشبختانه در آخرین فرصت دختران ما توانستند سهمیه حضوردر المپیک ۲۰۱۸ جوانان را کسب کنند. بعد از رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان کرواسی به ملی پوشان استراحت دادیم و قرار است از امروز عصر اردو‌های آمادگی ملی پوشان آغاز شود.

او درمورد سهمیه نگین آلتونی گفت: آلتونی در یک قدمی کسب سهمیه المپیک قرار داشت، اما نتوانست در مسابقات کرواسی سهمیه مستقیم را کسب کند و در حال حاضر در حال رایزنی هستیم تا سهمیه قاره‌ای به این بازیکن برسد چرا که از نظر امتیاز و رنکینگ از سایر حریفان خود در آسیا بالاتر است و امیدواریم که این سهمیه به آلتونی برسد.

باقری در مورد تیم ملی کاراته بزرگسالان گفت: ملی پوشان ما امروز راهی کشور اردن میشوند تا در پانزدهمین دوره مسابقات شرکت کنند و امیدواریم که بتوانند عنوان قهرمانی دوره قبل خود را تکرار کنند و روند موفقیت تیم ملی در سال جاری ادامه داشته باشد.
او در مورد حضور ستاره موسوی به عنوان سرمربی تیم ملی بانوان بیان کرد: موسوی در مقاطع مختلف زمانی از مربیان تیم ملی بوده و سال گذشته در رقابت‌های قهرمانی آسیا هدایت نوجوانان و جوانان را بر عهده داشت و نتایج درخشانی رقم زد. از عملکرد او راضی هستیم چرا که توانسته همدلی و آرامش را در تیم ایجاد کند.

نایب رئیس فدراسیون کاراته بیان کرد: ملی پوشان ما از سطح آمادگی بالایی برخوردار هستند و به طور حتم می‌توانند در اردن مدال‌های خوش رنگی را کسب کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا