فتح قله آسیا و عکس جنجالی کومیته کاها

ایستادن روی قله آسیا با پشت سر گذاشتن ژاپن مدعی مهمترین دستاورد کاراته ایران در سال ۹۶ بود.

به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار خبرگزاری صداوسیما؛ کاراته ایران در رویداد‌های بین المللی سال گذشته در مجموع، صاحب ۹۸ مدال ارزشمند و رنگارنگ شده که از این تعداد ۳۶ مدال طلا، ۲۵ مدال نقره و ۳۷ مدال برنز بوده است.

کاراته کا‌های ایران در ۲ بخش مردان و بانوان، ۲۴ اردیبهشت ۹۶، در بازی‌های کشور‌های اسلامی که به میزبانی باکو در جمهوری آذربایجان برگزار شد، با کسب ۲ نشان طلا، یک نقره و پنج برنز عنوان سوم را بدست آوردند.

سپس در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار شد، با پشت سر گذاشتن ژاپن مدعی در تمام رده‌های سنی برای نخستین بر بام قاره کهن ایستادند. ۲۵ تیر سال گذشته کاروان کاراته ایران با کسب ۲۰ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۰ برنز قهرمان آسیا شد.

سومی بازی‌های جهانی در ورسلاو لهستان سومین دستاورد بزرگ کاراته در سال گذشته بود که چهارم مرداد بدست آمد. ملی پوشان ایران در این بازی‌ها یک مدال طلا و چهار نقره کسب کردند.

البته یک شوخی در این بازیها، تیم اعزامی را وارد حاشیه کرد. انتشار عکس عجیبی در صفحات اجتماعی از خوابیدن و استراحت کاراته کا‌ها بر روی زمین در ایستگاه راه آهن ورشو برای فدراسیون جنجال ساز شد.

هفتم آبان سال گذشته، کاراته کا‌های رده‌های سنی در تنریف اسپانیا، ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ برنز از مسابقات جهانی کسب کردند و با صعود ۲ پله‌ای نسبت به دوره قبل عنوان پنجم را بدست آوردند.

کاراته کا‌ها در سال ۹۶ در پنج لیگ جهانی امارات، اسپانیا، ژاپن و فرانسه شرکت کردند و در مجموع صاحب یازده مدال طلا، ۶ نقره و ۱۶ برنز شدند.

اما در رقابت‌های داخلی هم در پایان فصل سوپرلیگ کاراته بانوان تیم بیمه تعاون قهرمان مسابقات لقب گرفت و دانشگاه آزاد هشتم اسفند در کسب جام قهرمانی هت تریک کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا