با برنامه وارد انتخابات شدم/ فدراسیون ها باید بیشتر حمایت شوند

رئیس فدراسیون کاراته بعد از ثبت نام در انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: با هدف و برنامه وارد انتخابات شدم و ایمان دارم که می توان با حمایت اعضای مجمع کارهای بزرگ انجام داد.


به گزارش کاراته نیوز و به نقل از خبرنگار مهر، محمدصادق فرجی که سابقه ۱۳ سال مسئولیت در سمت مدیرکلی امور مجلس و استانهای سازمان تربیت بدنی وقت را در کارنامه داشته و دومین دوره حضور در راس فدراسیون کاراته را تجربه می کند، امروز با حضور در کمیته ملی المپیک برای عضویت در هیات اجرایی و پست دبیرکلی ثبت نام کرد.

وی بعد از ثبت نام به خبرنگار مهر گفت: کمیته ملی المپیک متولی برنامه های و قهرمانی در کشور است و می توان با برنامه ریزی مدون در بازیهای آسیایی و المپیک نتایج بهتری نسبت به گذشته کسب کرد. برهمین اساس این کمیته جایگاه ویژه ای در ورزش کشور دارد و دور از دسترس نیست که با چنین برنامه ای به روزهای خوبی رسید.

فرجی افزود: ورزش ایران به آن درجه از بلوغ فکری و فنی رسیده که می توان با استفاده از تمام ظرفیت های موجود نتایج خوبی کسب کرد. در همین رابطه با حمایت خوب فدراسیون ها باید کارها را پیش برده و در رویدادهای پیش رو حضوری بهتر داشته باشیم.

رئیس فدراسیون کاراته ادامه داد: در همین فرصت یک ساله مسئولیتم در فدراسیون کاراته، ارتباط خوبی با فدراسیون جهانی و آسیایی داشتیم و دیدیم که این تعاملات خیلی بهتر از اینها و حتی فراتر از آن می تواند انجام شده و برای کل ورزش کشور از آن بهره برد. به همین دلیل به این جمع‌بندی رسیدم که با حمایت روسای فدراسیون ها و دیگر اعضای مجمع بتوانیم یک برنامه ریزی بسیار خوبی را برای ورزش کشور داشته باشیم.

وی افزود: در همین راستا تیمی تشکیل شد که با برنامه ریزی دقیق وارد کار انتخابات کمیته شده و سه برنامه بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت برای کمیته طراحی کرده ایم که با حمایت تک تک فدراسیون ها کار را پیش خواهیم برد. نکته ای که خیلی مهم است اینکه دبیرکل کمیته ملی المپیک به عنوان وزیرخارجه ورزش کشور تلقی می شود، باید بتواند تعاملات خوبی را با ioc برقرار کرده و از ضرفیت های موجود ورزش کشور بهترین استفاده را ببرد.

فرجی اظهار داشت: قاعدتا کمیته ملی المپیک در قالب اساسنامه وظایفی را برای دبیرکل تعریف کرده است ولی ما می توانیم فراتر از این موضوعات پیش ببریم. یکی از کارهای مهم حمایت همه جانبه از روسای فدراسیون ها برای کسب کرسی های تاثیرگذار در فدراسیون های جهانی است. دبیرکل کمیته می تواند به عنوان پل ارتباطی بین رئیس فدراسیون و فدراسیون جهانی عمل کرده و با حضور فعال خود در کنار روسای فدراسیون به نتایج خوبی رسید.

رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به مشکلات مالی فدراسیون ها اظهار داشت: در سالی که منتهی به بازیهای آسیایی به عنوان یک رویداد بزرگ ورزش کشور اعتبارات اغلب فدراسیون ها کاهش یافته است. در واقع این مشکلی بزرگ است که چرا درست زمانی که فدراسیون ها برای چنین رویداد مهمی آماده می شوند، اعتبارات آنها کاهش پیدا کند؟ باید با هیات دولت و مجلس رایزنی های گسترده ای داشته باشیم و وموضوعات، جایگاه کمیته و اهمیت بازیها را تشریح کرده و اعتبارات لازم را کسب کنیم.

وی به مدال آوری بازیهای المپیک هم اشاره کرد و گفت: یکسری رشته ها مثل کشتی، وزنه برداری، دومیدانی و تکواندو در المپیک مدال آور هستند. ولی ما برخی رشته های دیگر هم داریم که با برنامه ریزی دقیق می توانیم به مدال المپیک نزدیک شویم. مانند بوکس، شمشیربازی، تیراندازی، والیبال و قایقرانی که رسیدن به مدال المپیک در انها دور از دسترس نیست. البته باید در برخی رشته ها با انجام کار گلخانه ای ورزشکاران نخبه را گزینش کرده و برای آنها برنامه ریزی کرده و کار را برای کسب مدال پیش ببریم.

فرجی در پایان گفت: کمیته ملی المپیک جای کار زیاد دارد به عنوان مثال هیات اجرایی باید فعالتر از گذشته عمل کرده و در تصمیمات کلان کمیته دخیل باشند. بحث بازنگری اساسنامه، توجه به قهرمانان و برندسازی در راه توجه بیشتر به آنها و توجه بیشتر به شرکت های تحث پوشش کمیته و تغییر سیاست های آنها از طریق ورود فدراسیون ها از دیگر مساول مهمی است که باید به آنها ورود کرد و کارها را با برنامه پیش برد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا