کاراته وان ترکیه؛ پایان کار بانوان با یک طلا و دو مصدوم!

از سری رقابت های لیگ جهانی اینبار به میزبانی ترکیه در سالن هدایت اوغلو استانبول برگزار شد که در پایان تیم ملی کشورمان توانست در مجموع نتایج آقایان و بانوان بر سکوی نخست این رقابت ها دست پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” ملی پوشان کاراته کشورمان طی روز های گذشته در رقابت های لیگ جهانی کاراته در شهر استانبول به روی تاتامی رفتند که در پایان تیم ایران توانست با کسب ۴مدال طلا، ۴مدال نقره و ۴مدال برنز به کار خود پایان دهد که در این میان تنها یک مدال طلا سهم کاراته بانوان بود.

تیم ملی بانوان کشورمان که با ترکیب دو تیم امید و بزرگسال در این رقابت ها به میدان رفته بود، تنها به یک مدال طلای فاطمه چالاکی دست پیدا کرد و در باقی اوزان نتوانست نماینده ای بر روی سکو داشته باشد. در ذیل به بررسی جداگانه هر وزن می پردازیم:

*وزن ۵۰- کیلوگرم:
نسرین دوستی:ملی پوش بزرگسال کشورمان در گام نخست خود برابر نماینده روسیه ۱ بر صفر به پیروزی رسید. اما دوستی برابر نماینده ایتالیا حاضر نشد تا این بازی، آغاز نشده به سود نماینده ایتالیا پایان یابد. البته طبق اخباری که به گوش ما رسیده، دوستی در حین بازیِ نخست دچار مصدومیت عضلانی شدید شد و نتوانست در برابر حریف ایتالیایی به مبارزه بپردازد.

سارا بهمن یار:نماینده تیم امید کشورمان در این وزن توانست در اولین گام نماینده کرواسی را ۴ بر ۱ از پیش رو بردارد بهمن یار در ادامه برابر حریفانی از ترکیه(۳- صفر) قزاقستان (۸ – صفر) و مراکش (۳ – صفر) به پیروزی رسید. اما در پنجمین بازی مغلوب نماینده ژاپن شد. البته بهمن یار پس از فینالیست شدن کاراته کا ژاپنی راهی جدول رپه شارژ شد اما نتوانست برابر حریف فرانسوی به پیروزی برسد و مغلوب شد تا تیم ملی ایران در این وزن بدون مدال بماند.

*وزن ۵۵- کیلوگرم:
تیم ایران در این وزن چهار نماینده داشت که در پایان فاطمه چالاکی توانست به مدال طلا این وزن دست پیدا کند. آویشن باقری که به عنوان نماینده تیم امید در این وزن حاضر بود نیز پس از چالاکی بهترین عملکرد را داشت. اما زهره برزگر و طراوت خاکسار دو نماینده دیگر ایران در این وزن به ترتیب در بازی های سوم و اول خود شکست خوردند و حذف شدند.

فاطمه چالاکی:چالاکی پس از استراحت در دور نخست برای رسیدن به نیمه نهایی حریفانی از پرو (۴ – صفر)، ترکیه (۲ – صفر)، ایتالیا (۲ – صفر)، لوکزامبورگ (۲ – صفر) را از پیش رو برداشت. چالاکی برای رسیدن به فینال برابر آویشن باقری دیگر نماینده ایران قرار گرفت که در پایان توانست با نتیجه ۱ بر صفر باقری را شکست دهد و فینالیست شود. چالاکی در فینال برابر حریف قزاقستانی ۳ بر ۲ به پیروزی رسید و تنها طلای بانوان را به گردن آویخت.

آویشن باقری:باقری پیش از رسیدن به نیمه نهایی و شکست برابر چالاکی، حریفانی از صربستان (۲-صفر)، اسلواکی (۱-صفر)، اوکراین (۸-صفر) و ترکیه(۱-صفر) را شکست داد. باقری پس از قبول شکست در نیمه نهایی و با توجه به فینالیست شدن چالاکی، راهی جدول رپه شارژ شد اما در جدول شانس مجدد مغلوب نماینده ترکیه شد و دستش از مدال کوتاه ماند.

زهره برزگر:برزگر پس از کسب مدال طلا امیدهای جهان نتوانست در رده ی بزرگسالان پرفروغ ظاهر شود و پس از رسیدن به رده سنی بزرگسالان در لیگ های جهانی، همچنان دستش از رسیدن به مدال کوتاه مانده است. هر چند او جوان است و اول راه. برزگر در رقابت های لیگ جهانی ترکیه در بازی نخست برابر صربستان در حالی که نتیجه ۱ بر ۱ مساوی بود با احتساب قانون سنشو پیروز میدان شد. وی در گام دوم برابر روسیه با نتیجه ۸ بر ۱ به پیروزی رسید اما در بازی سوم برابر نماینده ایتالیا با رای داوران بازنده میدان شد و با شکست حریف ایتالیایی در مراحل بعدی، برزگر نیز از رسیدن به مدال بازماند.

طراوت خاکسار:دارنده نشان طلا لیگ جهانی فرانسه، بر خلاف سه نماینده قبلی، نتوانست در این رقابت ها حتی یک برد نیز به دست آورد و در همان بازی نخست برابر نماینده ترکیه مغلوب شد و با توجه به شکست نماینده ترک در بازی بعد، خاکسار نیز از گردونه رقابت ها کنار رفت.

*وزن ۶۱- کیلوگرم:
رزیتا علیپور، دلارام دوستی و ملیکا احدی نمایندگان ایران در این وزن بودند که هیچکدام نتوانستند به سکوی این وزن دست پیدا کنند.

رزیتا علیپور:علیپور به ترتیب برابر حریفانی از نروژ(۱ – صفر)، ترکیه(۱ – صفر) اسلوانی(هانسوکو) به پیروزی رسید. اما در بازی چهارم دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه بینی شد و داوران اجازه ادامه مسابقات را به وی ندادند.

دلارام دوستی:دوستی پس از استراحت در دور نخست برابر نماینده فنلاند در حالی که بازی ۱ بر ۱ به پایان رسیده بود، در هانتی بازنده شد و با توجه به شکست حریف فنلاندی در گام بعد، وی نیز از دور رقابت ها کنار رفت.

ملیکا احدی: ملی پوش تیم امید کشورمان نیز همانند دوستی در دور ابتدایی با قرعه استراحت رو به رو شد اما در دور بعد برابر حریف فرانسوی یک بر صفر مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

*وزن ۶۸- کیلوگرم:
مبینا کاویانی: دارنده مدال برنز رقابت های آسیایی قزاقستان در بازی نخست برابر نماینده میزبان ۸ بر صفر پیروز شد. کاویانی در دور بعد با رای داوران برابر نماینده روسیه بازنده شد و با توجه به شکست نماینده روسیه در دور بعد، کاویانی از دور رقابت ها کنار رفت.

شقایق واحدی: بازیکن تیم ملی امید کشورمان در بازی نخست خود برابر نماینده ترکیه ۲ بر ۱ بازنده شد و با شکست حریف ترک در مراحل بعدی، واحدی نیز شانس حضور در جدول رپه شارژ را از دست داد.

*وزن ۶۸+ کیلوگرم:
در روزی که حمیده عباسعلی نماینده خوب کشورمان در این وزن حضور نداشت، محدثه آقایی و شبنم واحدی نتوانستند عملکرد مثبتی از خود نشان دهند و مغلوب رقبای خود شدند.

محدثه آقایی: آقایی در این رقابت ها در بازی نخست برابر نماینده میزبان ۱ بر صفر به پیروزی رسید. اما در دور دوم برابر کاراته کا کشور اسلوانی در حالی که بازی ۲ بر ۲ به پایان رسید با احتساب قانون سنشو شکست خورد و حذف شد.

شبنم واحدی: کاراته کا تیم ملی امید کشورمان نیز پس از استراحت در اولین گام، مغلوب کاراته کا روسی شد و با شکست نماینده روسیه، واحدی نیز از ادامه کار بازماند.

البته لازم به ذکر است که هدایت تیم ملی کاراته بزرگسالان کشورمان بر عهده لیلا بهرامی است که پس از رقابت های قهرمانی آسیا هیچ فرصتی برای برگزاری اردوهای تدارکاتی این رده ی سنی نداشت. همچنین تیم ملی امید کشورمان که خود را برای حضور در رقابت های جهانی اسپانیا آماده می کند، تحت هدایت سمانه خوشقدم در این پیکارها به میدان رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا