فدراسیون به فکر حضور قهرمانان باشد

۵۰ نفر برتر هر وزن در رنکینگ جهانی جواز حضور در رقابتهای کاراته وان را کسب می کنند.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز” از سال ۲۰۱۸ میلادی، تنها ۵۰ نفر برتر رنکینگ هر وزن اجازه حضور در رقابت‌های لیگ جهانی را دارند، و همین امر سبب شده تا همه کاراته کاها با حضور در لیگ های جهانی به دنبال کسب امتیاز برای قرار گرفتن در بین ۵۰ کاراته‌کا برتر دنیا باشند.

در چنین شرایطی که اکثریت قهرمانان این رشته ورزشی شروع به برنامه‌ریزی برای حضور در المپیک کرده اند تا بتوانند در آوردگاه بزرگ کاراته یکی از سکوهای این رشته را به نام خود ثبت کنند، کاراته کاهای کشورمان نیز برای عقب نیافتادن از این غافله نیاز به حضور مستمر در مسابقات کاراته‌وان و البته گرفتن نتایج در خور شان کشورمان دارند.

البته برخی از بازیکنان با حمایت اسپانسر مالی و برخی دیگر با هزینه شخصی در لیگ جهانی آلمان شرکت کردند که با توجه به دوری چند ماهه آنان از اردوهای آماده سازی تیم ملی و عدم داشتن تیمی تحت عنوان تیم ملی کاراته بزرگسالان، نتایج بازیکنان نوسان داشته و شاهد نتایج ضعیفتری نسبت به دوره های قبلی بودیم.

به نظر می رسد باتوجه به اینکه تنها چند ماه به آغاز سال ۲۰۱۸ و سری جدید رقابت های لیگ های جهانی و همچنین مسابقات مهمی همچون المپیک بازیهای آسیایی باقی مانده است، مسئولین فدراسیون باید تدبیری بیاندیشد و هرچه سریعتر در برگزاری اردوها و تشکیل تیم ملی بزرگسالان و اعزام بازیکنان ملی به تورنمنت های مختلف برای کسب سهمیه بکوشند.

مطمئنا اگر ملی پوشان کشورمان اردوهای مستمری را گذرانده بودند، نتایج حاصله از این رقابتها قطعا درخشان تر و پربارتر بود.

امیدواریم کمیته مالی فدراسیون کاراته با کمک وزارت ورزش و جوانان هرچه سریعتر مشکلات مالی فدراسیون را برطرف کند تا در آینده شاهد افتخار آفرینی این رشته تازه به المپیک رسیده و پر استعداد در میادین معتبر جهانی و آوردگاه بزرگ المپیک باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا