تحمیل انتخابی تیم ملی به کادرفنی

پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور تحت عنوان انتخابی تیم ملی، نفرات برتر و مدعوین معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری “کاراته نیوز”، انتخابی تیم ملی رده های پایه برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان اسپانیا چندی پیش در اصفهان برگزار شد.

بعد از اعلام اسامی کادرفنی از سوی مسئولین فدراسیون کاراته، سرمربی های تیم ملی نحوه گزینش نفرات برتر در دومین مرحله از انتخابی تیم ملی که در تاریخ سیزدهم مرداد ماه برگزار میگردد تشریح کردند.

بعد از کمی دقت و تامل در مصاحبه های سرمربیان، در یکی از رده ها این طور به نظر میرسد که رقابتهای قهرمانی کشور به این کادر تحمیل شده است.

طبق گفته سرمربی تیم ملی جوانان با روابط عمومی فدراسیون کاراته، در روز جمعه ابتدا پیکارهای انتخابی بین مدعوین برگزار و نفر برتر این رقابتها با نفرات دوم آخرین مراحل اردوی آماده سازی تیم اعزامی به قزاقستان مسابقه میدهند، سپس نفر برتر به مصاف سوم مشترک قهرمانی کشور در نجف آباد میرود و فرد برنده با فینالیست های مسابقات قهرمانی کشور مبارزه میکنند تا در نهایت در هر وزن یک نفر و یا حداکثر دو نفر جواز حضور در اردوهای آماده سازی را بدست آوردند. در اردوی آمادگی نفرات بر گزیده به جمع مدال آوران تیم ملی کاراته در رقابتهای قهرمانی آسیا در قزاقستان اضافه میشوند.

در نگاه اول در مطلب فوق سوالی پیش نیامده و شفاف صحبت شده است. لیکن چند نکته در این پاراگراف وجود دارد که نشان میدهد قهرمانی کشور به سرمربی تیم ملی جوانان تحمیل شده است.

* فردی که با حداقل پنج دور بازی به عنوان قهرمانی کشور میرسد آیا این صلاحیت را ندارد تا تنها در یک مرحله از اردوها حضور داشته باشد؟

*  آیا سرمربی تیم ملی جوانان، نمیتوانست برای ایجاد انگیزه و حفظ اهمیت قهرمانی کشور این تصمیم را اتخاذ نماید که قهرمانان رقابتهای آسیایی و نفرات اول قهرمانی کشور کنار بمانند و الباقی با هم به رقابت پرداخته و یک نفر و یا نهایتا دو نفر به این ترکیب اضافه شوند و در جام وحدت و دوستی ارومیه مبارزه نمایند و هر فردی که نتایج ضعیفی را کسب کرد از ترکیب حذف شود؟

این نوع تصمیم کادرفنی این شبهه را برای جامعه کاراته بوجود آورده است که ایشان ترکیب تیم خود را از قبل مشخص کرده است و تنها برای دور بودن از حواشی مجبور به برپایی این انتخابی ها گردیده است.

البته شایان ذکر است که سرمربی حق تعیین نوع گزینش بازیکنان تحت هدایتش را دارد، اما آیا با این کار حق بازیکنان نادیده گرفته نمی شود؟ اگر قرار بر آن بود که همه افراد در مرحله اول انتخابی حضور یابند چرا قهرمانی کشور را برگزار کردند؟

آیا بهتر نبود فراخوان زده میشد و فقط در اوزانی که ایشان مد نظر داشتند انتخابی برگزار میگردید؟

چرا که تنها وزن حذف شده در رقابتهای آسیایی آن هم با چندین بار تاکید سرمربی تیم ملی که علت آن را آسیب دیدگی آن بازیکن بیان کرده بود وزن منهای ۵۵ جوانان بود.

اگر ایشان به جای برگزاری قهرمانی کشور از همان ابتدا نفرات دوم سال گذشته را دعوت میکردند کاری عاقلانه تر بود. چرا که اکنون با این کار حق جوانان و بازیکنان نادیده گرفته نمیشد و انگیزه ها از بین نمیرفت.

اکنون باید به سرمربی تیم ملی جوانان خورده گرفت که همچین تصمیمی را اتخاذ کرده است یا به مسئولین فدراسیون که قهرمانی کشور را به وی تحمیل کرده اند؟

زمانیکه فردی در راس قرار میگیرد مسئولیت وی چندین برابر و سنگین میشود. چرا که با اتخاذ کوچک ترین تصمیم اشتباه با آینده نفرات زیادی بازی میشود. تا باشد که شاهد همچین اتفاقاتی در کشور عزیزمان و به خصوص جامعه کاراته نباشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا