تنها مدال‌آور کاراته بانوان: این نخستین تجربه من در قهرمانی آسیا بود

مبینا کاویانی، تنها ملی‌پوش تیم کاراته بانوان بود که روز گذشته (شنبه) توانست در رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا تک مدال برنز را برای ایران کسب کند.

به گزارش کاراته نیوز کاویانی، در گفت‌وگو با ایسنا، پس از کسب مدال برنز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا، بیان‌ کرد: نخستین بار بود که در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشتم و توانستم مدال برنز را کسب کنم.

کاویانی در پاسخ به این سوال که با توجه به نخستین حضور خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا، تصور کسب مدال را داشت؟ گفت‌: قطعا هر کسی به توانایی‌های خود ایمان دارد و من نیز به توانایی‌های خود ایمان داشتم و می‌دانستم بر روی سکو خواهم رفت، اما رنگ مدال را نمی دانستم.

دارنده مدال برنز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا درباره سوابق حضور خود در کاراته، اظهار کرد: از کودکی کاراته را زیر نظر خانواده‌ چالاکی آغاز کرده‌ام و به طور حرفه‌ای حدود شش سال است که کاراته را پیگیری می‌کنم. در دو دوره ی رقابت‌های انتخابی، نفر دومِ اوزان دیگر بودم و امسال توانستم در وزن ۶۸ – کیلوگرم فیکس و در مسابقات قهرمانی آسیا حضور داشته باشم.

او در ادامه‌ افزود: با توجه به المپیکی شدن کاراته همه در تلاش هستند در مسابقات بهترین باشند و همه کشورها خود را به بالاترین سطح رسانده اند. امیدوار هستم در سال‌های بعد جزو بهترین ها باشیم و با حضور در کاراته وان ها تجربه کسب کنیم و در مسابقات آتی با تجربه و تلاش بیشتری حضور داشته باشیم.

کاویانی درباره اثرگذاری اردوها و دیدارهای تدارکاتی در کسب نتایج ملی‌پوشان، تصریح کرد: حضور در اردوها و دیدارهای تدارکاتی ۱۰۰ درصد می‌تواند در کسب نتایج تاثیرگذار باشد، مخصوصا برای کسانی که مانند من سال نخست حضور در تیم‌ ‌ملی را تجربه می کنند و تجربه چندانی از حضور در مسابقات نداریم، حضور در کاراته وان ها بسیار می‌تواند کمک کند تا با انگیزه و تجربه بیشتر در میادین بزرگتر حضور داشته باشیم.

دارنده مدال برنز رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا درباره نتایج سایر ملی‌پوشان، گفت‌: ملی‌پوشان بسیار خوب جنگیدند و بسیار با انگیزه بودند، من کوچک‌تر از آن هستم درباره نتایج هم تیمی‌هایم صحبت کنم، باید از مربیان و خود بازیکنان دلیل را پرسید. از نظر من ملی‌پوشان حق سکو داشتند و می‌توانستند مدال کسب کنند، امیدوارم امروز در کومیته تیمی بهترین نتیجه‌ را کسب کنند.

کاویانی درباره اهداف و برنامه‌های آینده خود، اظهار کرد: امیدوارم با تلاش‌های خودم ، کمک مربیان و توکل به خدا بتوانم بهترین نتایج را در مسابقات آینده کسب کنم. هر کسی هدف بزرگی دارد و زمانی که به آن هدف بزرگ فکر می‌کند به اهداف کوچک تر دست می‌یابد. آرزوی سکوی جهانی و طلای آسیا را دارم که امیدوارم به آن دست یابم.

مبینا کاویانی در پایان ، بیان‌ کرد: از بهرامی، خوشقدم و زنگنه مربیان تیم ملی تشکر می‌کنم که توانستند به من کمک کنند که به بهترین نتیجه‌ دست یابم، همچنین از مربی خودم چالاکی و خانواده‌ چالاکی تشکر ویژه‌ دارم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا