مربی تیم ملی کاراته بانوان: همه نفرات در باکو شانس مدال دارند

 مربی تیم ملی کاراته بانوان ایران گفت: نمایندگان کاراته ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی، شانس کسب مدال دارند.

به گزارش “کاراته نیوز «سمانه خوش قدم» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: مرحله سوم اردوهای آماده سازی تیم ملی به منظور حضور قدرتمند در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی از روز پانزدهم ماه جاری آغاز می شود و قرار است تا کاراته کاهای ایران، ۲۵ اردیبهشت ماه راهی باکو شوند.
وی با اشاره به اینکه رقابت های کاراته بازی های همبستگی کشورهای اسلامی دشواری های خاصی دارد، گفت: بسیاری از قدرت های کاراته جهان از قبیل جمهوری آذربایجان، ترکیه و مصر به همراه اندونزی، مالزی و چند کشور دیگر آفریقایی مسلمان هستند و به طور یقین کسب مدال در باکو برای هر کاراته کایی سخت خواهد بود.
این مربی جوان با اشاره به اینکه ورود کاراته به المپیک موجب سرمایه گذاری عظیم کشورها در این رشته رزمی شده است، ادامه داد: اکنون کاراته بیش از هر زمان دیگری در جهان جدی گرفته می شود و بسیاری از قهرمانان جهان در کشورهای اسلامی روی تاتامی حاضر خواهند بود.
وی در خصوص اینکه زنان کاراته ایران در باکو چقدر شانس مدال دارند؟ پاسخ داد: به عنوان مربی تلاش می کنیم تا بازیکنان به مدال دست یابند و هر پنج بانوی اعزامی کاراته ایران به باکو در بخش کومیته، ظرفیت رسیدن به مدال را دارند.
خوش قدم که در دوره گذشته بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نیز در کادر فنی تیم بانوان ایران بود، در خصوص تفاوت تیم کشورمان در این مدت، اظهار داشت: چهار سال پیش در اندونزی «حمیده عباسعلی» در کومیته و «مهسا افسانه» در کاتا به مدال طلا رسیدند. در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در باکو عباسعلی به دلیل ‌آسیب دیدگی ناحیه کتف در انتخابی شرکت نکرد و در نهایت این رقابت ها را از دست داد.
وی در خصوص اینکه گفته می شود «حمیده عباسعلی» کاراته کای نامدار ایران مصدومیت خود را بزرگ جلوه داده است، عنوان کرد: او واقعا با مصدومیت جدی روبرو بود و با نظر پزشکان دو ماه از مسابقات به دور بود و اکنون به بهبودی دست یافته و می تواند خود را آماده حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی به منظور حضور در پیکارهای قهرمانی آسیا در قزاقستان کند.
**تیم ملی کاراته بانوان ایران با ترکیب ذیل راهی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی می شود:
*منهای ۵۰ کیلوگرم: نسرین دوستی
*منهای ۵۵ کیلوگرم: طراوت خاکسار
*منهای ۶۱ کیلوگرم: رزیتا علیپور
*منهای ۶۸ کیلوگرم: بهنوش نجفی
*به اضافه ۶۸ کیلوگرم: محدثه آقایی
کادر فنی: سمانه خوش قدم، پگاه زنگنه و لیلا بهرامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا