پایان خوش کاراته ایران در تاتامی پاریس

پس از ۳ روز پیکار نفس گیر در پاریس، سهم ایران در اولین دوره لیگ جهانی کاراته وان در سال ۲۰۱۷ دو مدال طلا و دو مدال برنز بود تا کشورمان در توزیع مدال این پیکارها بعد از ژاپن و ایتالیا و بالاتر از میزبان در رده سوم قرار بگیرد.
به گزارش “کاراته نیوز”  و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، پس از ۳ روز پیکار بیش از هزار کاراته‌کا در لیگ جهانی کاراته وان پاریس، این رقابت ها با معرفی نفرات برتر به پایان رسید و سهم ایران در این دوره از مسابقات ۲ مدال طلا و ۲ برنز بود.

برای ایران، طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم و سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم طلا گرفتند و ذبیح اله پورشیب در وزن ۸۴- کیلوگرم و سامان حیدری در وزن ۸۴+ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

اما بغیر از این ۴ کاراته کا، ۸ ورزشکار ایرانی دیگر هم در این رقابت ها حضور داشتند که از رسیدن به مدال بازماندند. حمیده عباسعلی در وزن ۶۸+ کیلوگرم زنان با ۳ برد و یک باخت به کار خود پایان داد. در وزن ۶۰- کیلوگرم مجید حسن نیا از مبارزه با نماینده رژیم اشغالگر قدس امنتاع کرد. در وزن ۷۵- کیلوگرم، علی اصغر آسیابری ۵ برد و یک باخت بدست آورد. سهم ابراهیم حسن بیگی یک برد و یک باخت بود و یونس ناصری در گام نخست نتیجه را به رقیب واگذار کرد.

همچنین در وزن ۸۴- کیلوگرم، احسان حیدری صاحب ۴ برد و ۲ باخت شد و مهدی خدابخشی به ۴ پیروزی و یک باخت رضایت داد. هادی عرب هم در وزن ۸۴+ کیلوگرم در اولین مبارزه با شکست مواجه شد.

در پایان این رقابت ها و در توزیع مدال کومیته و کاتا، ژاپن با ۵ مدال طلا، ۲ نقره و ۶ برنز به کار خود پایان داد. بعد از مهد کاراته جهان، ایتالیا ۲ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز و ایران ۲ مدال طلا و ۲ برنز بدست آورد. فرانسه هم یک طلا، ۲ نقره و ۶ برنز را تصاحب کرد. کشورهای ازبکستان، ونزوئلا، اوکراین و صربستان هم جزو کشورهای طلایی این دوره از مسابقات بودند.

اما در بخش کومیته، ژاپن، ایران و فرانسه، ۳ تیم برتر بودند. ژاپن ۳ طلا، یک نقره و ۴ برنز گرفت، ایران صاحب ۲ طلا و ۲ برنز شد و فرانسوی ها یک طلا، یک نقره و ۳ برنز گرفتند.

مدال آوران این دوره از مسابقات:

کاتای انفرادی زنان: ۱- ژاپن ۲- فرانسه ۳- اسپانیا و فرانسه
کاتای انفرادی مردان: ۱- ژاپن ۲- ژاپن ۳- ژاپن و ژاپن
کاتای تیمی زنان: ۱- ایتالیا ۲- المان ۳- اسپانیا و ایتالیا
کاتای تیمی مردان: ۱- ایتالیا ۲- ایتالیا ۳- فرانسه

کومیته – گروه زنان

وزن ۵۰- کیلوگرم: ۱- ژاپن ۲- ژاپن ۳- ترکیه و ترکیه
وزن ۵۵- کیلوگرم: ۱-ایران (طراوت خاکسار) ۲- اسکاتلند ۳- اسپانیا و کانادا
وزن ۶۱- کیلوگرم: ۱-صربستان ۲- ترکیه ۳- کانادا و ژاپن
وزن ۶۸- کیلوگرم: ۱- فرانسه ۲- آذربایجان ۳- ژاپن و فرانسه
وزن ۶۸+ کیلوگرم: ۱-ژاپن ۲- فرانسه ۳- فرانسه و ژاپن

کومیته گروه مردان

وزن ۶۰- کیلوگرم: ۱- ازبکستان ۲- مالزی ۳- ترکیه و ترکیه
وزن ۶۷- کیلوگرم: ۱- ونزوئلا ۲- قزاقستان ۳- عربستان و مراکش
وزن ۷۵- کیلوگرم: ۱- اوکراین ۲- ایتالیا ۳- ژاپن و فرانسه
وزن ۸۴- کیلوگرم: ۱- ژاپن ۲- روسیه ۳- ایران (ذبیح اله پورشیب) و یونان
وزن ۸۴+ کیلوگرم: ۱- ایران (سجاد گنچ زاده) ۲- هلند ۳- ایران (سامان حیدری) و ایتالیا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا