فداکار: احترام کاراته دنیا به قدرت ایران بسیار لذت‌بخش بود/ هروی در انتخاب تیم ملی بسیار قانومند عمل کرد

[ad_1]

به گزارش کاراته‌نیوز:

علی فداکار در گفتگو با «نسیم آنلاین»، در خصوص قهرمانی تیم ملی کاراته ایران در مسابقات کومیته تیمی اظهار داشت: خدا را شکر که تیم ملی کومیته تیمی ایران توانست یک بار دیگر عنوان قهرمانی جهان را تجربه کند. این قهرمانی از همه لحاظ برای تیم ملی و من خوب بود. مسابقات جهانی بالاترین مسابقات کاراته در سطح دنیا است و اینکه پرچم کشورمان در این رویداد برزگ به اهتزار در آمد و همه دنیا به کاراته ایران احترام گذاشتند بسیار لذت بخش بود.

ملی‌پوش کاراته ایران در خصوص عملکرد خودش در مسابقات کومیته تیمی گفت: در دیدار با آذربایجان در ترکیب حضور داشتم و قرار بود مقابل رافائل آقایف مبارزه کنم که خدا را شکر تیم به پیروزی دست یافت و به من مسابقه نرسید. در دیدار دوم با هلند نیز به عنوان دومین بازیکن مسابقه دادم که به پیروزی دست یافتم. در مقابل فرانسه نیز مقابل “کنچی گرایلون” که قهرمان جهان بود و در این مسابقات نیز به مدال برنز دست یافت با اختلاف پیروز شدم. در دیدار نهایی نیز مقابل نماینده ژاپن تا اواسط مسابقه خوب کار کردم اما حریف دو ضربه پا زد که متاسفانه در حالی که امتیاز نداشت به او امتیاز دادند.

وی در خصوص جو دوستانه تیم ملی کاراته در این دوره عنوان کرد: کادر فنی به گونه‌ای شفاف مسابقات انتخابی را برگزار کرد که نفرات انتخاب شده و نفرات انتخاب نشده به خوبی متوجه شدند حقی از کسی ضایع نشده است. این مسئله باعث شده بود همه تیم رفیق و همدل باشند. این همدلی در نهایت منجر به قهرمانی تیم ملی شد.

فداکار تصریح کرد: برای حضور در ترکیب انفرادی همه تلاشم را کردند اما در حالی که مسابقه انتخابی وزن ۸۴- کیلوگرم بسیار حساس شده بود رقابت را واگذار کردم. سکوی قهرمانی جهان این دوره را که بررسی می‌کنم می‌بینم تجربه برد مقابل “آراگای” ژاپنی  قهرمان این وزن را دارم و یک ماه پیش نیز در سوئیس از سد “مامایف” آذربایجانی نفرات دوم جهان گذشتم.  گرایلون را نیز در کومیته تیمی شکست دادم و پورشیب نیز از همه تیم‌های خوب خودم است.

وی ادامه داد: در گذشته نه چندان دور تمام مدال‌آوران این وزن را شکست داده‌ام اما کاراته ایران آنقدر قدرتمند است که مسابقات انتخابی تیم ملی در حد مسابقات جهانی است. امسال به هر صورت قسمت نبود که در ترکیب انفرادی حضور داشته باشم و متاسفانه آسیب دیدگی کتفم نیز بد موقع اتفاق افتاد . اولین جایی که من توانستم بعد از آسیب‌دیدگی از دست راستم استفاده کنم مسابقات جهانی بود.

قهرمان کومیته تیمی جهان با تاکید بر اینکه به دنبال کسب طلای انفرادی مسابقات جهانی است، گفت:در حال حاضر هدفم طلای مسابقات جهانی دوره آینده در لهستان است. با سیستم رنکینگ در کاراته خیلی مسائل شفاف‌تر شده است و فکر می‌کنم حق بیشتر به حقدار می‌رسد. مطمئنم همه از حالا برای دوره آینده تلاش خواهند کرد و من نیز با انگیزه بیشتر به دنبال قهرمانی جهانی در لهستان هستم.

فداکار در خصوص نقش کادرفنی تیم ملی در موفقیت کاراته ایران در مسابقات جهانی گفت: شهرام هروی واقعا در کارش دقیق عمل کرد و شبانه روز برای تیم ملی زمان گذاشت تا تیم ملی نتیجه بگیرد. شفافیت مسائل در تیم ملی بر خلاف گذشته باعث شد تیم ملی موفق به کسب نتایج درخشان شود. شاید هروی برپایه میل باطنی به برخی بازیکنان علاقمند بود اما برای انتخاب تیم ملی بسیار قانونمند عمل کرد.

وی ادامه داد: نکته مهم دیگر کار هروی استفاده از روانشناس، فیزیوتراپ و ماساژور در تیم ملی بود که شاید بعضا در گذشته نیز استفاده شده بود اما حداقل حضور روانشناس برای اولین بار بود که خیلی به ما کمک کرد و نگاهی بسیار نو بود. در کنار هروی حضور حسین روحانی با سابقه بسیار زیاد قهرمانی و شهاب سلطانی به عنوان یک مربی سازنده بسیار موثر بود و این عزیزان نکات بسیار خوبی را به ما انتقال دادند.

ملی‌پوش تیم ملی کاراته تصریح کرد: حسینی مربی بدنساز تیم ملی نیز واقعا دلسوزانه کنار تیم ملی حضور داشت و ایزدی سرپرست تیم ملی نیز با توجه به شرایط سنی بالا به خوبی شرایط را اداره کرد. استاد نام‌آور ماساژور تیم ملی، دکتر اشراقی و لشگری نیز واقعا تلاش کردند. حضور این کادر منسجم از عوامل اصلی قهرمانی ما بود.

فداکار با تقدیر از نقش ناظریان در جوانگرایی در کاراته ایران گفت: من همیشه اعتقاد دارم ناظریان و کادرفنی تیم ملی در سال ۲۰۱۲ باعث شدند به جوانان اعتماد شود و کاراته ایران پوست اندازی کند. امیر مهدی‌زاده، ذبیح‌الله پورشیب، سجاد گنج‌زاده، بهمن عسگری و من در تیم ۲۰۱۲ فرانسه حضور داشتیم و اولین تجربه جهانی خود را در پشت سر گذاشتیم. آن کادر به ما بها داد و با کسب برنز در آن مسابقات جرقه موفقیت کومیته تیمی زده شد تا در آلمان و اتریش دو بار پی‌در پی قهرمان جهان شویم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید از خوش‌سیما مربی شخصی‌ام نیز تشکر کنم که خیلی برای من زحمت کشیده است و همچنین از مسئولان دانشگاه آزاد و شخص دکتر دادکان نیز تشکر می‌کنم که همیشه در سالیان اخیر به خوبی از کاراته حمایت کردند. سعید آشتیان و محسن خواجه حسینی نز در روند شکل‌گیری شخصیت من در کاراته خیلی نقش داشتند و زمانی که مربی تیم ملی بودند بیشتر از اینکه فن و تکنیک ما را ارتقا بدهند روی شخصیت و اخلاق ما کار کردند. در پایان هم باید از خانواده عزیزم که با همه توان از من حمایت کردند و در هر شرایطی قوت قلب من بودند تشکر کنم.

[ad_2]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا