یک فینالیست و سه شانس برنز برای ایران در روز نخست

بیست و سومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان از امروز(چهارشنبه ۵ آبان ماه) در لینز اتریش آغاز شد.

بیست و سومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان با حضور ۱۰۲۴ کاراته کا از ۱۱۸ کشور جهان از امروز چهارشنبه ۵ آبان ماه در لینز اتریش آغاز شد که در پایان روز اول ایران با یک فینالیست و سه شانس برنز به کار خود پایان داد.

*در کاتای انفرادی بانوان مهسا افسانه نماینده کشورمان و دارنده مدال برنز کاتای تیمی جهان در سال ۲۰۱۴ ابتدا  کاتارویی از ولز را با نتیجه ۵ بر صفر به شکست داد و دور بعد حریف الجزایری را با نتیجه مشابه پست سر گذاشت. افسانه در دیدار سوم خود برابر بازیکنی از کشور ترکیه نتیجه را ۴ بر ۱ واگذار کرد و با توجه به شکست حریف ترک در مرحله ی بعد، افسانه از رسیدن به مرحله شانس مجدد بازماند.

*در کاتای انفرادی مردان نیز فرید حقیقی پس از یک دور استراحت در دور دوم به مصاف حریفی از آفریقای جنوبی رفت و توانست با نتیجه ۴ بر ۱ حریف خود را شکست دهد. حقیقی در مرحله بعد نماینده مراکش را با نتیجه ۳ بر ۲ پشت سر گذاشت و در دیدار با حریف خود از کشور ماکائو ۴ بر ۱ به پیروزی دست یافت.

فرید حقیقی نماینده ایران در کاتا انفرادی در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب کاتارو مصری شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد از جدول رقابت ها کنار رفت.

*در بخش کومیته آقایان در وزن ۸۴+کیلوگرم سجاد گنج زاده دارنده مدال نقره کومیته انفرادی جهان در سال ۲۰۱۴ و مدالهای طلا و برنز کومیته تیمی سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ توانست به فینال وزن خود را یابد.

گنج زاده پیش از رسیدن به فینال نمایندگان ولز را ۶ بر صفر ، تونس را ۷ بر صفر، کرواسی را ۹ بر یک، ماکائو را ۵ بر صفر و بوسنی و هرزگوین را ۲ بر ۱ شکست داد. حال این بازیکن باید دیدار فینال خود را روز شنبه برابر اچرف اوکچان از مراکش برگزار نماید.

*در وزن ۸۴- کیلوگرم ذبیح الله پورشیب در بازی اول برابر حریفی از کشور ایرلند با نتیجه ۵ بر صفر به پیروزی دست یافت و در بازی دوم برابر نماینده الجزایر با رای داوران به پیروزی دست یافت اما در دور سوم برابر ریوتارو آراگا ژاپنی با نتیجه ۴ بر صفر شکست خورد.

با توجه به راهیابی آراگا ژاپنی به فینال این وزن، ذبیح الله پورشیب این فرصت را بدست آورد تا در جدول رپه شارژ شانس خود را امتحان کند. کاپیتان تیم ملی ابتدا با حریفی از مکزیک به رقابت پرداخت که در پایان با رای داوران پیروز میدان شد. پورشیب دربازی بعدی به مصاف کاراته کایی از بلاروس رفت و در پایان با نتیجه یک بر صفر پیروز شد.کاپیتان تیم ملی در بازی سوم برای کسب مدال برنز روز شنبه باید حریفی از ونزوئلا دیدار کند.

*در وزن ۷۵-کیلوگرم علی اصغر آسیابری که به دیدار نیمه نهایی راه یافته بود در این مرحله مقابل رافایل آقایف آذربایجانی با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد و نتوانست به فینال برسد. وی نمایندگان روآندا را  با نتیجه ۸ بر صفر، اتریش را با نتیجه ۱۰ بر ۲، اکوادور را ۶ بر صفر و  اسلوونی  را ۲ بر صفر شکست داده بود.آسیابری برای کسب مدال برنز روز شنبه به مصاف کاراته کای هلندی می رود.

*در بخش کومیته بانوان سمیرا ملکی پور نماینده وزن منهای ۶۸ کیلوگرم در اولین دیدار خود برابر حریف مصری نتیجه را ۴ بر صفر واگذار کرد و با توجه به شکست نماینده مصر در مرحله بعد، سمیرا ملکی پور هم از جدول رقابت ها کنار رفت.

*در وزن ۶۸+کیلوگرم بانوان حمیده عباسعلی پس از یک دور استراحت، در مبارزه نخست برابر نماینده دانمارک به برتری یک بر صفر رسید ودر مبارزه دوم موفق شد نماینده کلمبیا را با نتیجه ۲ بر صفر از پیش رو بردارد و در سومین دیدار مقابل نماینده آمریکا با حساب یک بر صفر پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. در دیدار نیمه نهایی برابر حریفی از ژاپن قرار گرفت و پس از تساوی ۲ بر ۲ در وقت قانونی مبارزه با رای داوران در هانتی مغلوب شد.

 

عباسعلی نیز به مانند پورشیب و آسیابری باید برای کسب مدال برنز روز شنبه به میدان برود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا