اعتراض کاتاروی تیم ملی از بی عدالتی ها

بهنام قاسمی به بی عدالتی هایی که این روزها در فدراسیون کاراته رخ می دهد اعتراض کرد و رقابت انتخابی کاتای تیمی را محکوم و نتیجه آن را مغرضانه دانست.
قاسمی، عضو تیم کاتای باشگاه مقدم ضمن بیان مطلب فوق به خبرنگار پایگاه خبری کاراته نیوز گفت: طبق خبر رسمی فدراسیون کاراته، بنا بود آخرین مرحله انتخابی کاتای تیمی در تاریخ ۱۶ شهریور ماه سال جاری برگزار گردد و مطابق آن خبر اعلام شده بود که هر تیمی به بالاترین امتیاز دست یابد در ترکیب تیم اعزامی به پیکارهای جهانی اتریش قرار خواهد گرفت.
وبا یاری خدا و همت بچه های تیم توانستیم در این انتخابی با پیروزی در برابر تیم اراک به عنوان تیم برتر شناخته شویم. لیکن به یکباره پی بردیم در خبری که آقای کمانگیر در رابطه با انتخابی و نتیجه کاتای تیمی به فدراسیون اعلام نمودند نه تنها به برتری تیم ما اشاره نکردند بلکه از انتخابی مجدد در بخش کاتای تیمی سخن گفتند این در حالیست که در همان خبر نتیجه انتخابی کاتای انفرادی را ذکر کرده بودند.
وی در ادامه افزود: برای تیم ما که مدتها با تلاش و پشتکار و انگیزه فراوان تمرینات فشرده را دنبال کرده است، این خبر شوک بزرگی بود که چگونه می شود خبر های فدراسیون کاراته که به عنوان رسمی ترین مرجع کاراته کشور است صحت نداشته باشد و به یکباره اخبار و تصمیماتی که پیش از این اتخاذ شده بود تغییر یابد؟
بهنام قاسمی درباره قضاوت داوران در انتخابی دوم بیان داشت: در دومین مرحله انتخابی، امتیازاتی که داوران برای تیم ما در نظر می گرفتند تعجب برانگیز بود. باتوجه به اینکه احترام خاصی برای داوران عزیز قائل هستم اما متاسفانه شاهد آن بودیم که در اجرای یک دور از کاتا تیم مقابل(ضمن احترام بنده به ایشان) در حین اجرا سه لق را داشتند اما امتیاز بیشتری را نسبت به کاتای بی نقص تیم ما دریافت کردند‌. در پایان ما به این داوری عجیب و تامل برانگیز اعتراض کردیم اما هرگز رسیدگی نشد.
در هرحال تکرار مسابقه انتخابی دلیل منطقی و عادلانه ای نمی توانست داشته باشد و این مسائل قابل پیش بینی بود.
وی در خصوص آسیب خود در حین اجرای کاتا اظهار داشت: در دور فینال و در اجرای بونکای استخوان کف دستم در دفاع شکست لیکن با توجه به اهمیت این بازیها بونکای را با همان وضعیت به پایان رساندم.
بعد از اجرای بونکای به نزد پزشک مسابقات رفتم، با وجود اینکه آقای کمانگیر شاهد معالجه بنده بودند این انتظار را از ایشان داشتم که حداقل از من درمورد اینکه چه اتفاقی پیش آمده سوال بپرسند‌.
قاسمی ادامه داد: بر همه ورزشکاران عزیز آشکار است که هر مسابقه با جدیت و فشار روحی و جسمی انتخابی تیم ملی  و تمرینات برای هر مرحله از این انتخابی،  اصول و علم و دقتی برای آماده سازی نیاز دارد. لیکن زمانیکه انتخابی های مداوم بدون هیچ منطق علمی و ورزشی در دوره های نزدیک به هم برگزار می گردد، طبیعی است که احتمال آسیب دیدگی نیز بالا رود چرا که بونکای بزرگسالان تقریبا واقعی انجام می شود.
در هر حال با صلاحدید شورای راهبردی کاتا، قرار بر این بود که انتخابی مرحله سوم نیز به فاصله چند روز برگزار گردد. بنابراین باتوجه به آسیب دیدگی بنده، درخواست تاخیر تاریخ برگزاری انتخابی سوم را به فدراسیون کاراته دادیم اما بنابر دلایلی نامعلوم با تاخیر تاریخ انتخابی موافقت صورت نگرفت‌.
به جامعه کاراته تا به حال باید ثابت شده باشد که تصمیمات شورای راهبردی کاتا تاکنون خیلی هم منطقی و عادلانه نبوده است در حالیکه حداقل درخواست ما در پی اجرای عدالت بود.
گفتنی است این بی توجهی تا جایی ادامه یافت که شورای راهبردی حتی یک تماس درخصوص جویا شدن از اوضاع سلامتی من که بازیکن تیم ملی به شمار میرفتم نگرفته است.
از کاراته ای که پیام جوانمردی را میدهد، امروزه حق پایمال شده است و در آن بی توجهی مسئولین و متاسفانه ناجوانمردی و بی عدالتی به کرات دیده می شود.
تیم ما از فدراسیون کاراته، از خانه اهالی کاراته، انتظار رفتار منصفانه تری را داشت. در حالی که از اعضای تیم ملی آن فدراسیون بوده و برای تیم ملی زحمت کشیده ایم اما تلاش های ما به راحتی نادیده گرفته شد.
عضو تیم کاتای باشگاه مقدم در آخر خاطرنشان کرد: ضمن احترامی که برای دوستانمان در تیم اراک قائل هستیم برایشان آرزوی موفقیت در مسابقات جهانی پیش رو را داریم‌.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا