شیهان کاراته ایران یک نفر است

هر چه به زمان برگزاری مجمع انتخابات کاراته نزدیک می شویم حرف و حدیث ها در مورد اینکه چه کسی بالاخره روی صندلی ریاست خواهد نشست بیشتر می شود. در کنار این موضوع برخی گمانه زنی ها نیز در مورد عدم تایید صلاحیت ها نیز که هنوز از سوی وزارت ورزش اعلام نشده وجود دارد. همین چند روز پیش بود که بعضی رسانه ها اعلام کردند که برخی چهره های سرشناس کاراته رد صلاحیت شدند و نمی توانند در مجمع حاضر شوند ولی وقتی این موضوع را از وزارت خانه جویا شدیم نتیجه گرفتیم که این خبر صحت نداشته و شاید برخی با تحریک بعضی کاندید ها اقدام به انتشار آن کردند.

نکته جالب اینجاست که حتی برخی از شبکه های سیما نیز این خبر را بدون تحقیق بازتاب دادند تا به نوعی بعضی که به دنبال کنار زدن رقبای خود هستند در این آشفته بازار به اهداف خود نزدیک تر شوند. غاقل از اینکه اذهان عمومی بعد از اتفاقاتی که در سه سال اخیر در کاراته افتاده دیگر آبدیده شدند و به همین راحتی ها گول جو سازی برخی سودجویان را نمی خورند. بدون اغراق باید گفت اگر به پرونده برخی از کاندیدهای تایید شده سری بزنیم و دلیل رفتن آنها را از فدراسیون کاراته جویا شویم متوجه خواهیم شد که پروسه ی تایید صلاحیت ها به اندازه ای که می گویند سخت گیرانه نبوده و حتی این افراد که دلیل رفتنشان از فدراسیون خود گویای سلامت یا غیر سلامت بودن مدیریت آنها است تایید شده اند.

اما از چند ماه پیش همین افراد که خود به خوبی می دانند اگر کاندیداهای قدرتمند و با برنامه ای همچون محسن آشوری پیش روی آنها قرار بگیرند شانسی برای پیروزی ندارند به دنبال حذف آنها از گردونه انتخابات هستند و در این میان دست به هر کاری می زنند. یک روز برای جلب حمایت رسانه های تاثیرگذار پیشنهادات خلاف شرع و عرف می دهند و روز دیگر سعی می کنند با اعمال نفوذ و استفاده از ارتباطات در برخی از سازمان ها چهره ی رقبای قدرتمند و شایسته خود را خراب کنند. درست بعد از ثبت نام دبیر کهنه کار و لایق کاراته بود که عدم تایید صلاحیت او را بر سر زبان ها انداختند تا به این ترتیب فضا را متشنج کرده و به نتیجه دلخواه خود برسند اما به این نکته توجه نکرده اند که جامعه کاراته شاهد زحمات وی در ۲۰ سال اخیر برای کاراته کشور بوده و با معرفت تر از این هستند که این زحمات را نادیده بگیرند.

وقتی پای حرف اهالی این رشته پرجمعیت می نشینیم متوجه زحماتی می شویم که دبیر سابق فدراسیون برای بازیکنان، مربیان و حتی برخی مسئولان کاراته کشیده است. واقعا چه کسی در کاراته ایران است که بتواند ادعای این را داشته باشد که آشوری به او کمک نکرده است؟! همین حمایت های دلسوزانه بود که باعث شد او شیهان کاراته ایران شود و بعد از او زبان خیلی ها برای دادن این لقب به دیگران در دهانشان نمی چرخد. بدون اغراق باید به این نکته اشاره کرد که شاید اگر آشوری نبود عمر ریاست خیلی از مدیرانی که امروز باز هم برای حضور در رأس کاراته برنامه ریزی می کنند آنقدرها هم طولانی نمی شد. امروز کاراته نیاز به مدیری دارد که هم محبوبیت جامعه کاراته را به همراه داشته باشد و هم جغرافیای این رشته را بشناسد.

در چند ماه اخیر و مخصوصاً بعد از برگزاری ثبت نام ها هیچ گاه شاهد آن نبودیم که حتی یک مرتبه وی علیه کسی در رسانه ها صحبتی داشته باشد و یا حتی اصلا گفت و گویی کند و از حق مسلم خود دفاع کند. این در شرایطی است که برخی در طول شبانه روز دائماً در حال تخریب وی در صفحات مجازی هستند و به هر ترتیبی شده می خواهند به نوعی او را از میان بردارند. بدون تعارف باید گفت به اعتقاد نگارنده هیچ فردی به اندازه آشوری نمی تواند در این برهه به کار کاراته بیاید. کاراته مدیری کاراته ای می خواهد و این امری کاملا طبیعی است اما آیا مدیرانی که در گذشته به دلیل مشکلات مجبور به خداحافظی شدند امروز به کار این رشته می آیند؟! درست است که به قول معروف خیلی از مسائل با گذشت زمان فراموش می شود اما اهالی این رشته فراموش کار نیستند و در کنار این موضوع مسائلی که باعث برکناری برخی شد آنقدر بزرگ است که فراموش کارترین افراد نیز قطعاً آنها را فراموش نکرده اند. کاراته برای حضور مدیری قدرتمند کاملاً لمس است و بدون اغراق باید گفت تمام فاکتورهای موفقیت این رشته در آینده ای که شاید با عطر و بوی المپیک نیز عجین شود در وجود یک نفر خلاصه است. کسی که شیهان کاراته ایران است و تاریخ نشان داده که به جز او هیچ کسی لایق این نام نیست.

نویسنده: ایمان میری

منبع: روزنامه نود

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا